SK Den store tråden om SAS-modeller

Re: Den store tråden om SAS-modeller

Samme her. SAS A319 modellen er kjøpt og bestilt hos Airplanereplicas.com. Meget flott modell. Airplanereplicas er SAS Modellen litt billigere enn hos EZ-TOYS.
Da har man snart alle SAS Airbus modellene i samlingen.
Jeg tenker på A319,A320 og A321. SAS A330-300 og SAS A340-300.

Takk, Takk.

Men jeg tenker på SAS Modellene av Airbus Maskinene som er i full drift hos SAS , den dag i dag, Men det var en flott modell du sendte bilde av.

320-modellen din er vel i 1:200? Jeg har samtlige utgitte SAS-modeller i 1:400, men kan ikke se at det er noen SAS A320 i skala 1:400 på markedet.

Espen

Hei. Jeg har ikke fått min SAS A320 modell fra Hogan ennå. Men det stemmer at SAS A320 er scale 1:200. Jeg har ikke sett SAS A320 i scale 1:400 i dagens SAS Farger på market.

Da ser det ut som Airplanereplicas er utsolgt for SAS A319 i dagens SAS farger.
Modellen i scale 1:400 fra Aeroclassics.

Nå får vi SAS Flymodell samler håpe at flymodell produsentene lager en flymodell av ,SAS A350. I framtiden.

Jag hoppas på både en 350 i framtiden i samband med att första kommer till SAS. Men även en 737-800 och 600 i skala 1:200 diecast.

Känns ju ibte omöjligt att få sålt de modellerna med tanke på trycket på de i mindre skala.

Det "drypper jo litt" efterhvert og 1.400 modeller begynner å bli bra. A350 kommer helt sikkert. Jeg håper de også lager en Scanair DC 8-62 efter den som nå er gitt ut.

Med det som er på vei, er eg nå komt opp i 78 stk SAS modeller i 1:400 skala...

LN-MOW is in da house .....

853cc7cdf33b40b3b70bf6af5066e1d2.jpg

Ja, den ble gitt ut i et svært begrenset antall når Aeroclassics ga ut tilsvarende modell med OY-registrering. Jeg kjøpte min modell fra Zareh i Montreal :-)

Espen

Dessverre med samme reg som de Phoenix ga ut for noen år siden :-(

Espen

Er dette ikke samme SAS modellene som kom ut i scale 1:200???? Fra JC WINGS.
Av SAS A330 og A340.

Må flymodell produsentene ha klar signal fra selve flyselskapene før å lage flymodeller??

Ser at det det har/kommer ut mange flymodeller av A350. Blant annet av Finnair, Lufthansa.
Håper på en SAS A350 modell snart.

Last edited:

Selskapene eier rettighetene til sitt design, ja. De fleste ser det nok imidlertid som god reklame.

En SAS A350 er neppe langt unna ...

Back