triple seven
ScanFlyer Blue
Da kan det være en genfeil[emoji16]Og den hadde l/n 4 så det var søstermaskinen.![]()
Sent fra min Nokia 7 plus via Tapatalk
Da kan det være en genfeil[emoji16]Og den hadde l/n 4 så det var søstermaskinen.![]()
Er ganske nøyaktig 3år siden samme hendelse med samme type motor\fly og samme destinasjon
http://aerossurance.com/safety-management/ndi-failures-b777-pw4077-fbo/
https://www.seattletimes.com/busine...airlines-temporarily-grounds-boeing-777-jets/United airlines said Sunday it is “voluntarily and temporarily” halting flights of Boeing 777s with Pratt & Whitney 4000 engines of the sort that disintegrated shortly after takeoff Saturday on a United flight out of Denver.
The airline said the grounding affects 24 jets that were in active use. Its fleet of 777s also includes 28 that are currently in storage.
Da parkerer United sine Boeing 777 med PW4000-motorer.
https://www.seattletimes.com/busine...airlines-temporarily-grounds-boeing-777-jets/
Hvor stor del av flåten er utstyrt med disse motorene ?
Anbefaler å lese hele rapporten triple seven viser til tidligere i denne tråden. NTSB var svært kritisk til P&W's overhalingsfasilitet og -prosedyrer hvor man prioriterte å "få unna backlog" over skikkelig opplæring av personellet:Visttnok en spesiell type fanblades som er hule på denne motoren..
Motorene er da designet for å tåle et brudd i et blad, er de ikke? Mener å ha sett dette blir testet ut.
Uncointained! Intærne deler spredd over et stort område.Jeg ser at artikkelforfatteren bak denne
https://simpleflying.com/engine-failure-differences/
betegner den på 777-en som en uncontained engine failure, mens det utfordres i kommentarfeltet. Hva mener dere, contained eller uncontained?
Er ganske nøyaktig 3år siden samme hendelse med samme type motor\fly og samme destinasjon
http://aerossurance.com/safety-management/ndi-failures-b777-pw4077-fbo/
Og den hadde l/n 4 så det var søstermaskinen.![]()
After a preliminary onsite exam, the National Transportation Safety Board (NTSB) says the engine failure on a United Airlines aircraft on 20 February was likely caused by metal fatigue.
After the initial investigation, Sumwalt says that the NTSB is currently not defining the incident as an uncontained engine failure.
“We, according to our strictest definition, do not consider this to be an uncontained engine failure. For the public it doesn’t matter. It was still an event that we don’t like to see,” he says.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.