• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Den store motoreksplosjonsdagen ....

Er det kun -200 maskiner som er utstyrt med PW4000 eller finnes den på -300 maskiner også?
 
Er det kun -200 maskiner som er utstyrt med PW4000 eller finnes den på -300 maskiner også?


Finnes på -300 varianten også, den er kun levert med PW og RR, ingen GE. Men nå snakker jeg om ikke-ER varianten. -300ER er kun levert med GE motorer
 
Nå har det jo vært nok eksempler som viser at dette ofte ikke er tilfelle. Selv om det består testen med «høne inn i motoren»

Blir naturligvis noe ''baluba'' inne i motoren når et blad på 1m ,15+Kg og en periferihastighet på 360M\s(ved max rpm) slipper taket.
 
For alt på Twitter er jo sant.... [emoji13]

Var så naiv at jeg trodde det som kom fra denne karen var sant:8:

Scott Bateman MBE Blue heart
@scottiebateman
Veteran | Chair
@pilotstogether
| Pilot C130, BN-2, 747, A350 | Owner & Producer
@9lineMedia
 
Var så naiv at jeg trodde det som kom fra denne karen var sant:8:

Scott Bateman MBE Blue heart
@scottiebateman
Veteran | Chair
@pilotstogether
| Pilot C130, BN-2, 747, A350 | Owner & Producer
@9lineMedia

Altså, det er helt legitim kritikk mot den veldig tendensiøse fremstillingen mange nyhetshus og tv-kanaler har av luftfartsrelaterte hendelser. Men kan jo være greit at CNN rapporterte dette for 7 år siden, og ikke forbindelse med helgens hendelser :)
 
Og da er N772UA fikset opp nok til å klare turen ned til sol, varme og klapperslanger i Victorville. På vei nå.
 
United sine P&W motoriserte 777 maskiner står fortsatt på bakken, men ser ut som de kan komme seg tilbake i luften igjen i starten av 2022

https://check-in.dk/uniteds-boeing-777-200-kan-komme-tilbage-paa-vingerne/

Nu har FAA udarbejdet tre såkaldte AD-noter (Airworthiness Directive), der skal sikre, at der fremover ikke opstår lignende motorhavarier med pågældende motorvariant. Boeing 777-200-fly med disse motorer vil dermed kunne vende tilbage på vingerne i begyndelsen af 2022. Det skriver nyhedsbureauet Reuters.
 
Back
Top