Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Re: Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Finnes det noen måte å booke MR med kort transfer? Feks ARN-DUS / ARN-TXL ser ut til å være et problem, men er vel samme fly som får og da burde 40 minutter fungere selv om SAS har satt krav på 45..
Noen gode råd her?
Prøver å finne ut hvordan ta EuroBonus challange og trenger bare noen kjekke tur/retur fra Oslo.. (via arn/hel/cph/etc)

Kjøp to enkeltturer i stedet for T/R. Bare å sjekke inn på nett, så er det en smal sak.

Det hjelper lite siden bonus challange går på tur/retur reiser..

Joda, men om du reiser først to legs til TXL, og så to legs tilbake, så skal det telle som 2 T/R. Det har det alltid gjort før, og jeg nekter å tro at dette har endret seg denne gang. Vi snakker tross alt SAS IT her..

Da blir det heller osl - arn - osl -arn - osl tror jeg ..
Men sliter litt med å forsvare tidsbruken og kostnaden selv om det gir 60000 ekstrapoeng...synes ikke det ser ut til å gi mye merverdi uteom kanskje lengre turer innlands.

Det hjelper lite siden bonus challange går på tur/retur reiser..

Kjøp evt. én ARN-TXL-ARN og en TXL-ARN-TXL og book de slik at du flyr ned på den ene bookingen og hjem på den andre. Forutsetter at du tar to turer og at du tør å satse "hvitt eller dobbelt" ;-)

Kjøp evt. én ARN-TXL-ARN og en TXL-ARN-TXL og book de slik at du flyr ned på den ene bookingen og hjem på den andre. Forutsetter at du tar to turer og at du tør å satse "hvitt eller dobbelt" ;-)

Det var slik jeg tenkte OSL - ARN.
Men litt kjedelig og ta samme rute gjentatte ganger. Oslo er jo uansett base slik at det må bli kun en tur fra ARN.
Kunne selvfølgelig satt opp en supervanskelig tur på en dag men tenkte å ta det på kvelden etter jobb..

Hei

I forbindelse med SAS' Nye Eurobonus Challenge, så har jeg meldt meg på og skal ta 9 t/r flighter. Passer bra med jobben nå, så hvorfor ikke.
men, før jeg bestiller billetter så har jeg et spørsmål da jeg fikk dette svaret i dag:

"Takk for at du meldte deg på Bonus Challenge! Du satser på at du kommer til å ta 9 t/r-reiser med SAS mellom 14. april og 30. juni 2014. Vi krysser fingrene for at du lykkes – og at du får dine 60 000 velfortjente Ekstrapoeng. Selvsagt får du også Grunnpoengene som normalt på reisene dine"

Det står 60 000 ekstrapoeng, vil det si at disse teller på vei til EB Diamant?
Eller for min del vil gi meg EBG og 10 000 poeng + 18 stk flighter?

Ser frem til svar
Petter

Hei

I forbindelse med SAS' Nye Eurobonus Challenge, så har jeg meldt meg på og skal ta 9 t/r flighter. Passer bra med jobben nå, så hvorfor ikke.
men, før jeg bestiller billetter så har jeg et spørsmål da jeg fikk dette svaret i dag:

"Takk for at du meldte deg på Bonus Challenge! Du satser på at du kommer til å ta 9 t/r-reiser med SAS mellom 14. april og 30. juni 2014. Vi krysser fingrene for at du lykkes – og at du får dine 60 000 velfortjente Ekstrapoeng. Selvsagt får du også Grunnpoengene som normalt på reisene dine"

Det står 60 000 ekstrapoeng, vil det si at disse teller på vei til EB Diamant?
Eller for min del vil gi meg EBG og 10 000 poeng + 18 stk flighter?

Ser frem til svar
Petter

Ekstrapoeng teller ikke mot status. Dvs du får 60.000 poeng som du kan bruke til bonusreiser men ikke mot diamantstatus. Du får 18 segmenter og de vanlige poengene som flightene vil gi

Hei

Et spørsmål til dere som har drevet med dette en stund, hva regnes som god ratio på poeng iforhold til kronasje man bruker. Skjønner at dersom man mangler et par tusen poeng for å oppnå en bestemt status så har ikke kronasje så mye å si.

Ser at at jeg på salget som er nå finner flere turer hvor man er oppe i 4 grunnpoeng pr krone man bruker.

Last minute booking foretatt, med en aldri så liten MR til TXL 5/4 :drunk:

Hvis det er noen som har råd, og tid, til å bli med så hadde det vært hyggelig å treffes :)

Flyr SK1875, SK1675, SK4724 og SK4055 via h.h.v. CPH og OSL. Til ca 2300kr i wrap.

Last minute booking foretatt, med en aldri så liten MR til TXL 5/4 :drunk:

Hvis det er noen som har råd, og tid, til å bli med så hadde det vært hyggelig å treffes :)

Flyr SK1875, SK1675, SK4724 og SK4055 via h.h.v. CPH og OSL. Til ca 2300kr i wrap.

Spontanbooket her også:

OSL-ARN: SK484
ARN-TXL: SK2679
TXL-OSL: SK4724

Totalt 1869 NOK.

Last edited:

Å dere to altså. Jeg hadde lett blitt med her hvis det ikke hadde vært for jobbehelg på Forus. Jaja. Har tre turer booket med SAS før slutten av april, så jeg skal ikke klage.

Da er jeg i hus etter debuten min på MR. En viss forumbruker satt i nærheten på strekket mellom København og Madrid og tilbake igjen.

Håper ikke debutnervene mine var alt for synlig, men ble en smule skuffet over seatblocken på MAD-CPH. Ellers en tipptopp opplevelse. :p

Da er jeg i hus etter debuten min på MR. En viss forumbruker satt i nærheten på strekket mellom København og Madrid og tilbake igjen.

Håper ikke debutnervene mine var alt for synlig, men ble en smule skuffet over seatblocken på MAD-CPH. Ellers en tipptopp opplevelse. :p

Enig i at seatblock var drit på 582 i dag.

Jeg hadde egentlig valgt 2A ved bulkhead på MAD-CPH. Men da jeg var på Kastrup på vei nedover sjekket jeg setekartet og hoppet over til 3F pga bedre plass til å strekke beina. Kan vel si jeg angret når jeg så at hun som tok over 2A fikk ledig midtsete.

Ellers en fin dag på tur!

Spontanbooket her også:

Totalt 1869 NOK.

Ble plutselig booket om til SK490 på OSL-ARN, med avgang et par timer senere, etter å ha funnet ut at Ruter ikke ville kjøre så tidlig en lørdag morgen.

Holder meg til denne jeg. Litt tidligere opp, men bedre tid til "Prips ock korv" på ARN

Ser ut som jeg er på samme tur som dere også gitt.. ;)
Ble:
på meg

Send gjerne en pm med plasser så sees vi til en mikro-do :)

Moro med flere :)

Jeg har 2F på både ARN-TXL og TXL-OSL.

Moro med flere :)

Jeg har 2F på både ARN-TXL og TXL-OSL.

Flytta meg fra 1F til 2D fra ARN. Tør ikke ha deg sittende bak meg. Ledig midtsete. Jeg er så stor at ingen tar det og EBG holder vel setet ledig. Skal fortelle deg om fordelene ved å bruke UPS framfor FedEx og erfaringer fra motherburger.com fra februar. Se bilder som jeg akkurat la ut i "New York- tråden". På vei opp igjen fra Txl er du så lei av meg at jeg beholder 2C.

Back