Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Re: Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Skal fortelle deg om fordelene ved å bruke UPS framfor FedEx og erfaringer fra motherburger.com fra februar. På vei opp igjen fra Txl er du så lei av meg at jeg beholder 2C.

Slapp av Martin, jeg skal sørge for at han ikke kan snakke med deg angående det andre selskapet på TXL-OSL flighten ;)

:p

Vi kan diskutere gledene med å fly med LH i stedet ;)

Slapp av Martin, jeg skal sørge for at han ikke kan snakke med deg angående det andre selskapet på TXL-OSL flighten ;)

:p

Vi kan diskutere gledene med å fly med LH i stedet ;)
Da er det for seint. Du møter oss ikke før currywursten på TXL.

ALC fungerer bra som MR-destinasjon? Eller?

Kan godt hende at du må ned, ut, rundt, opp, gjennom og bort for å komme ved gate igjen, men du bør rekke det - så ja. De varierer litt på om de slipper folk rett ut i avgangshallen eller om man ledes rett til bagasje og ut gjennom ankomst.

Måtte dessverre avbestille lørdagens tur pga jobb :( Får ta det ved en annen anledning

Da er det ny periode, og jeg tror jeg vil trenge ca. 1-2 MR turer for å få gull igjen (hvis alt annet klaffer med planlagte skiturer øst- og vestover).

Jeg har ungdomskort ut juni, noen andre som er med på en ungdombillett MR? :)

Ingen som har funnet en god mr tur fra TRD i forbindelse med salget til SAS ?

Du får hive deg med TRD-ALC-TRD den 17 Mai. 2104kr i Wrap..
Takk for tilbudet , skal tenke på det :)
frista litt med en tur til Dublin også så jeg får litt mer poeng på hilton kontoen også

Da er det ny periode, og jeg tror jeg vil trenge ca. 1-2 MR turer for å få gull igjen (hvis alt annet klaffer med planlagte skiturer øst- og vestover).

Jeg har ungdomskort ut juni, noen andre som er med på en ungdombillett MR? :)

Kanskje det kanskje :) Hvor tenker du deg?

ALC fungerer bra som MR-destinasjon? Eller?

Hei, har vært i mye i ALC siste året.

Du blir sluppet rett ut i avgangshallen, og rekker fint et langt besøk i loungen da det er (veldig) mange passasjerer med nedsatt mobilitet som bruker lang tid på å komme seg ut av flyet. Selv om flyet kommer i rute inn til ALC, blir det alltid forsinket ut grunnet dette (hvertfall de tre gangene jeg har vært der siden nyttår) :)

Kanskje det kanskje :) Hvor tenker du deg?

Hei! Har sett litt på MAD, men jeg tror ikke jeg gidder å ta Ungdomsbillett fordi det "kun" gir opptjening på 3.85 per krone i forhold til SAS Plus som gir nesten 4.5 per krone. Koster litt mer, men samtidig kanskje jeg trenger bare en tur?

En annen fordel jeg kom på er at jeg kan avbestille gratis hvis jeg ikke gidder reise likevel. Det er temmelig praktisk i forhold til ungdomsbillett :p Tror jeg bestille 3 turer til MAD, en i Sept-, Okt- og November og tar kanskje 1-2 av dem når jeg vet mer hva skiplanen blir ;)

Hva tenker du?

Hei! Har sett litt på MAD, men jeg tror ikke jeg gidder å ta Ungdomsbillett fordi det "kun" gir opptjening på 3.85 per krone i forhold til SAS Plus som gir nesten 4.5 per krone. Koster litt mer, men samtidig kanskje jeg trenger bare en tur?

En annen fordel jeg kom på er at jeg kan avbestille gratis hvis jeg ikke gidder reise likevel. Det er temmelig praktisk i forhold til ungdomsbillett :p Tror jeg bestille 3 turer til MAD, en i Sept-, Okt- og November og tar kanskje 1-2 av dem når jeg vet mer hva skiplanen blir ;)

Hva tenker du?

Hvorfor ikke! Tror kanskje jeg må legge mine Gull-kort planer på is til neste periode, min går ut 31. Okt og tviler jeg klarer det før det. Men alltid kjekt med litt poeng uansett, holder meg på sølv med god margin da :) Hvor tenker du å reise fra? Reiser selv fra HAU. Tipper vi begge mellomlander i OSL med mindre du er heldig og bor i Oslo?

Hvorfor ikke! Tror kanskje jeg må legge mine Gull-kort planer på is til neste periode, min går ut 31. Okt og tviler jeg klarer det før det. Men alltid kjekt med litt poeng uansett, holder meg på sølv med god margin da :) Hvor tenker du å reise fra? Reiser selv fra HAU. Tipper vi begge mellomlander i OSL med mindre du er heldig og bor i Oslo?

Da har jeg bestilt SAS Plus OSL-CPH-MAD-CPH-OSL lørdag 20. september og lørdag 1. november. Håper jeg ikke blir helt mad, haha ;)

Hver tur gir 12500 til 2804 = 4.46 poeng/krone, eller 3.57 for EBB/EBS folk.

1. november passer fint for deg mtp. din neste periode. Jeg kansellerer den 20. september hvis jeg ser at kun én MR er nødvendig, basert på den informasjonen jeg får i løpet av sommeren.

Jeg vil ikke påstå at jeg er heldig som bor i Oslo, skulle mye heller bodd i HAU :) Er selv fra andre siden av fjorden, nærmere bestemt SVG.

Da har jeg bestilt SAS Plus OSL-CPH-MAD-CPH-OSL lørdag 20. september og lørdag 1. november. Håper jeg ikke blir helt mad, haha ;)

Hver tur gir 12500 til 2804 = 4.46 poeng/krone, eller 3.57 for EBB/EBS folk.

1. november passer fint for deg mtp. din neste periode. Jeg kansellerer den 20. september hvis jeg ser at kun én MR er nødvendig, basert på den informasjonen jeg får i løpet av sommeren.

Jeg vil ikke påstå at jeg er heldig som bor i Oslo, skulle mye heller bodd i HAU :) Er selv fra andre siden av fjorden, nærmere bestemt SVG.

Med på den! Bestiller den samme turen 1. Nov. Blir vell for meg å reise fra HAU til OSL på Fredagen, da flyet har avgang tidlig Lørdags morgen :)

Skal selv til BCN den 10 mai og ser at det ennå ligger biletter til ca 2500 Nok i Plus. Gir 8000 som EBB/EBS og 10000 som EBG/EBD, så det er bare å hive seg med :)

Last edited:

Trenger råd fra dere barkede MR-folks :) Gikk på et par smeller med feil bookingklasse OSL-BKK og må ut med ca 3300 kr pr billett for å få bookingklasse Q og 100% opptjening. Sliter med å klare gullkortet i SAS hvis ikke jeg betaler, pga presset tid jobbmessig. Har forsåvidt gull i Turkish, men ikke helt det samme(mister bl a de 25% ekstra)

Så, er det idioti å betale dette? Dårlig ratio penger vs poeng, men samtidig er det dette med at gullkortet da sikres (sammen med en kraftig reroutet jobbtur via BCN senere da)

Trenger råd fra dere barkede MR-folks :) Gikk på et par smeller med feil bookingklasse OSL-BKK og må ut med ca 3300 kr pr billett for å få bookingklasse Q og 100% opptjening. Sliter med å klare gullkortet i SAS hvis ikke jeg betaler, pga presset tid jobbmessig. Har forsåvidt gull i Turkish, men ikke helt det samme(mister bl a de 25% ekstra)

Så, er det idioti å betale dette? Dårlig ratio penger vs poeng, men samtidig er det dette med at gullkortet da sikres (sammen med en kraftig reroutet jobbtur via BCN senere da)

Kjør på. Raskere service på tlf, 10% ekstra rabatt på cash and points, 25% ekstra poeng, samt litt andre ting må være verd 3300 minus verdien av poengene du får.

Back