Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Re: Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

50 stk er nok til Diamond..

Er du sikker på det? På oversikten min står det "Guldnivå" ved 50 segment.

Edit: Ser det var TR som nevntes. Da stemmer det ja.

Last edited:

Oppdatering: Det er IKKE automatisk i Y slik jeg trodde, men i utgangspunktet i V. I fjor åpnet de for booking i Y 14 dager før, men det er ikke avklart om det blir slik i år. Krysser fingre og tær...

Er det andre som har trøbbel med å se hvor mye en tjener på flyreisene?
Får bare en rød boks med teksten "Beklager, vi kan ikke finne hvor mange poeng du opptjener for valgt reise." Selv når jeg prøver Oslo - Bodø.

Last edited:

Jeg opplevde samme problem her om dagen.
Ville ikke vise poeng på noen av rutene, selv iriks, har ikke søkt noe etterpå så kan være bugen er der ennå..

Har opplevd det samme i flere dager nå. Prøvd litt forskjellig nettlesere osv. men ser ikke ut til at det hjelper noe.

www.wideroe.no/flybilletter/norgerundtbilletten

Noen som vet den ultimate bonuspoengoppskriften?

Er det mulig å få 50 t/r reiser? :D

NEI.Widerøe har ikke frekvens ti dette.Jeg har satt litt med rutetabellen i dag,tviler på at det engang er mulig å komme fra 0 til 50 segmenter med optjening,det er nok mulig å fly mere en 50,men da er det ikke optjening på alle,tror sånn ca 40 segmenter med opptjening er max pga frekvens og 2 gangersregel.Men,-det blir jo veeeldig billige flyturer,tror at flybussbilettene kommer på nesten det samme,også må man vel regne med noen kroner til hotell.

UA har veldig billige priser til San Fransisco fra Oslo til høsten,ved bestilling fra UAs spanske side er det billigste i Okt ca 330 euro.Forøvrig også til andre byer i USA,men ikke fullt så billig. Kanskje ikke helt tilfeldig at det gjelder destinasjoner Norwegian flyr til.

Fant også billetter til cirka 2700 (oslo-san francisco) i oktober. Med 100% opptjening blir det cirka 10400 poeng - 3.85p per krone. Not bad!

Fant også billetter til cirka 2700 (oslo-san francisco) i oktober. Med 100% opptjening blir det cirka 10400 poeng - 3.85p per krone. Not bad!
hvilken dato var dette ? ser ut som de er borte nå...

Hvordan er transfer på HEL ?

Ser på kartet over flyplassen at det ser veldig greit ut for et segment-run :)
Og prisene er bra for tiden.

Har kommet "i skade for" å booke BKK-HKG-BKK i F (P) med TG. (pris: ca 36 000,- THB). En kjapp tur på Youtube antyder at en mot vanlig bør komme tidlig på flyplassen for å få med seg alle frynsegodene Thai First gir på Swampy.

Men det jeg prøver å finne ut er hvor mange points som vil dale ned på konto. Med informasjonen på TG sin hjemmeside ser det ut for at det blir 3147 for hele turen. Men en tur BKK-CTU i C (og det er omtrent samme distanse) gav 4800 for t/r. Så er litt usikker.

Er EBG og har tid på meg frem til slutten av mai å prøve å tjene ytterligere 28 855 points for å nå den magiske 100k-grensen. Så trenger mer enn turen til HKG for å nå den, men spørsmålet er hvor mye mer.

Thai sine hjemmesider sier neppe noe om hvor mange EuroBonus poeng du opptjener - da må du forholde deg til SAS.

BKK-HKG ser ut til å gi 2200 poeng hver vei i P-klasse (1049 miles opprundet til 1100 x 200%)
Samme opptjening i Biz og First

BKK-CTU er 1186 miles, opprundet blir det 1200 x 200% pr vei som da helt riktig gir 4800 poeng t/r.

Last edited:

Er EBG og har tid på meg frem til slutten av mai å prøve å tjene ytterligere 28 855 points for å nå den magiske 100k-grensen. Så trenger mer enn turen til HKG for å nå den, men spørsmålet er hvor mye mer.
En liten FYI: jeg har lest om folk som har fått beskjed at for EBD må alle grunnpeongene også være SAS-opptjente grunnpoeng. Jeg syntes det høres rart ut, men de sier de har fått beskjed om SAS om så. Kanskje noen her vet mer om det.

Ikke sett eller lest om det noe offisielt sted. Har ingen tro på det. Men det er kun mine 2 cents.

Finnes det noen måte å booke MR med kort transfer? Feks ARN-DUS / ARN-TXL ser ut til å være et problem, men er vel samme fly som får og da burde 40 minutter fungere selv om SAS har satt krav på 45..
Noen gode råd her?
Prøver å finne ut hvordan ta EuroBonus challange og trenger bare noen kjekke tur/retur fra Oslo.. (via arn/hel/cph/etc)

Teller f.eks BGO-OSL-TXL-OSL-BGO som to t/r i EB-challenge (t/r BGO-OSL og t/r OSL-TXL), eller er det en (t/r BGO-TXL)?

Teller f.eks BGO-OSL-TXL-OSL-BGO som to t/r i EB-challenge (t/r BGO-OSL og t/r OSL-TXL), eller er det en (t/r BGO-TXL)?

Ifg. SAS Chat er det "selvfølgelig en tur". derfor jeg styrer med å finne beste og billigste tur fra ARN/CPH..

En liten FYI: jeg har lest om folk som har fått beskjed at for EBD må alle grunnpeongene også være SAS-opptjente grunnpoeng. Jeg syntes det høres rart ut, men de sier de har fått beskjed om SAS om så. Kanskje noen her vet mer om det.

I tråden
http://www.flyertalk.com/forum/sas-...run-deals-eb-diamond-hunters-3-0-4-5-cpm.html
hevder flere å ha fått "varsel" fra SAS om kommende EBD uten å ha avtjent 100K-verneplikt på SK.

I tråden
http://www.flyertalk.com/forum/sas-e...0-4-5-cpm.html
hevder flere å ha fått "varsel" fra SAS om kommende EBD uten å ha avtjent 100K-verneplikt på SK.

En kompis har primært tjent sine points hos *A partners og ikke SK. Og har fått mail med gratulasjon om at EBD blir tildelt. Så det blir heldigvis opptjening mot EBD uansett partner points er tjent hos.

Back