Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Re: Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Hei!

Jeg har lest gjennom store deler av tråden, men ikke hele, uten å finne svar på det jeg lurer på.

Jeg skal ta noen rene mileage-turer, OSL-CPH-MAD med retur.
Ser at det er 50 min i mellom, og flere poster at det er samme flyet man skal med tilbake.

Skal man ut via ankomst og så sjekke inn igjen, eller hvordan gjør dere det? Rett ut til ankomst, rett ut til avgang uten ankomst, eller transit?

Liker å ha alt klart for meg, lite innstilt på ekstra natt i MAD pga å ha gått feil :D

Hei!

Jeg har lest gjennom store deler av tråden, men ikke hele, uten å finne svar på det jeg lurer på.

Jeg skal ta noen rene mileage-turer, OSL-CPH-MAD med retur.
Ser at det er 50 min i mellom, og flere poster at det er samme flyet man skal med tilbake.

Skal man ut via ankomst og så sjekke inn igjen, eller hvordan gjør dere det? Rett ut til ankomst, rett ut til avgang uten ankomst, eller transit?

Liker å ha alt klart for meg, lite innstilt på ekstra natt i MAD pga å ha gått feil :D

Det står vel skrevet en del om dette i flere tråder. Svaret er som følger for å gjøre det enklest mulig:
Sjekk inn på automat på OSL, både for tur og retur, print ut boardingkort.

Du kan ikke gå feil.

Du går ut av flyet, og kan stille deg i boarding-kø ved skranken når du kommer inn i terminalen. Hvis du ønsker å få litt mer ut av bakkeoppholdet kan du gå opp i 2.etasje og inn i loungen. Sist jeg var i Madrid kunne jeg se gaten fra loungen, og dermed forlate loungen når boarding nærmet seg slutten.

Finnes det noen gode ruter med mulighet for noen timer utenfor flyplassen?
Kunne vært interessant å kjenne til en mulighet for MR med 3 timer på en lokal strand :) , eks ALC/AGP...

Kunne vært interessant å kjenne til en mulighet for MR med 3 timer på en lokal strand :) , eks ALC/AGP...

Om sommeren er det direkterute fra OSL til NCE/ALC/AGP/BCN, som går 2 ganger daglig noen ukedager. Da kan du dra fra OSL kl 7 om morgenen og være tilbake rundt midnatt. Dette medfører bakkestopp på 6-9 timer.
Utenfor sommerferien blir litt verre, siden det ikke er 2 daglige. Det finnes sikkert muligheter for å gjøre det med en mellomlanding på vei hjem, men da kan strandutbyttet bli ganske lite. Når det er en daglig er det som regel ut om morgenen og tilbake på ettermiddagen både fra OSL, ARN og CPH, som vanskeliggjør strandliv.

Jeg hadde en tur i høst der jeg reiste SVG-ALC. Hadde bakkestopp i ca 8 timer før jeg reiste tilbake ALC-CPH-SVG.

Mellomlanding i CPH ol. enten ned eller på returen kan godt gi mange muligheter for dagsturer til spanske strender. Er på dagstur i London i dag (er i en Costa ved Oxford Street nå) og selv om det ikke er noe særlig med strender i London, så er det litt samme prinsipp som gjelder: jeg reiste ned med BGO-SVG-LHR om morgenen, og tilbake til BGO via CPH om kvelden. BGO i allefall egner seg godt til hjemreise via CPH, siste flyet går jo så sent som 22:15.

Du kan kun fly samme rute to ganger og du får ikke uttelling på alle rutene til Widerøe, så 100 t/r får du aldri, og hva skal det være godt for? 50 stk er nok til Diamond..

www.wideroe.no/flybilletter/norgerundtbilletten

Noen som vet den ultimate bonuspoengoppskriften?

Er det mulig å få 50 t/r reiser? :D

Jeg har ikke rukket å regne på det. Det er bare å ta frem Widerøes rutekart og begyne å telle strekninger. Jeg hadde 19 kvalifiserende flights på min tur i fjor. Husk at det er kun de kommersielle rutene til Widerøe som vil gjelde som kvalifiserende flighter. Alt av anbudsrutene gjelder ikke her.

Nå har jo Widerøe fått noen flere kommersielle ruter bl.a nord-sør siden sist. Så det er flere ruter det går an å tjene poeng/segment på.

100 kvalifiserende flighter og EBD går nok ikke på en canlig Norge-rundt billett.

Jeg har ikke rukket å regne på det. Det er bare å ta frem Widerøes rutekart og begyne å telle strekninger. Jeg hadde 19 kvalifiserende flights på min tur i fjor. Husk at det er kun de kommersielle rutene til Widerøe som vil gjelde som kvalifiserende flighter. Alt av anbudsrutene gjelder ikke her.

Nå har jo Widerøe fått noen flere kommersielle ruter bl.a nord-sør siden sist. Så det er flere ruter det går an å tjene poeng/segment på.

100 kvalifiserende flighter og EBD går nok ikke på en canlig Norge-rundt billett.

Det er 29 ruter som gir poeng, så max antall flighter blir 108 (Samt at du kan vel få enkelte muligheter til reise via eks. CPH)

Det er 29 ruter som gir poeng, så max antall flighter blir 108 (Samt at du kan vel få enkelte muligheter til reise via eks. CPH)

Ja, du kan få tilslutningsflighter fra utlandet (Aberdeen, København, Newcastle, Gøteborg) inkludert ved start og slutt. Så blir 2 legg til. Så maks er 110. Fantastisk!

110 00 poeng - holder det til en Asia-tur? :D Hva koster t/r OSL - HKG eller BKK med poeng?

Ja, du kan få tilslutningsflighter fra utlandet (Aberdeen, København, Newcastle, Gøteborg) inkludert ved start og slutt. Så blir 2 legg til. Så maks er 110. Fantastisk!

110 00 poeng - holder det til en Asia-tur? :D Hva koster t/r OSL - HKG eller BKK med poeng?

Jeg mener du også kan "risikere" å få opp reiser via utlandet som alternativ når du søker etter reiser.

Det nærmeste du kommer Asia for 11.000 poeng er nok en asiatisk restaurant i den byen i Norge du velger å fly t/r til! :stir

110 reiser gir vel ca 55000 poeng med WF. Mer om du er EBS/G og noen strekninger får du vel 600.

Back