Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Re: Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Holder det med 40 min på TXL hvis man skal tilbake til CPH med samme flyet?

Det kommer an på om du skal tilbake med samme maskin, - det er jo masse poeng å hente på Berlin hvis man flyr via CPH / ARN, og det er ganske lav pris i plus.
SAS parkerer ofte på remote. Det står ofte to SAS maskiner der samtidig.
Avgangen er fra terminal D, og det går som regel veldig greit å komme seg gjennom en av de to sikkerhets-slusene. I prinsippet skal det kunne gå greit med 40 min, men hvis du kommer med 'en maskin med forsinkelse og skal tilbake med en annen maskin, ville jeg ikke booket med så kort tid.

Takk for svar. Den er satt opp med A320 begge veier og har påfølgende rutenummer. SAS selger den som t/r, men akkurat nå har jeg to enkeltbilletter som jeg ikke tørr å avbestille for å prøve å kjøpe den som t/r.

Takk for svar. Den er satt opp med A320 begge veier og har påfølgende rutenummer. SAS selger den som t/r, men akkurat nå har jeg to enkeltbilletter som jeg ikke tørr å avbestille for å prøve å kjøpe den som t/r.

Om du har fri avbestilling og t/r koster det samme eller mindre bør du i aller høyeste grad kjøpe t/r!

Om du har fri avbestilling og t/r koster det samme eller mindre bør du i aller høyeste grad kjøpe t/r!

Jeg har det, men tror du ungdomsbilletten min dukker opp igjen med en gang? Har kjøpt CPH-TXL og TXL-OSL hvor sistnevnte er via CPH og bare 35 min her.

Et alternativ er bli over en natt og fortsette segmentjakten dagen etter.

Last edited:

Jeg har det, men tror du ungdomsbilletten min dukker opp igjen med en gang? Har kjøpt CPH-TXL og TXL-OSL hvor sistnevnte er via CPH og bare 35 min her.

Nei det vet jeg lite om, men tenkte du kunne booke ny billett først, så kansellere den gamle. men om det ikke er tilgjengelighet i samme prisklasse før du avbestiller så ville jeg ikke tatt risken på det.

Til orientering så dukket denne plassen opp igjen med en gang jeg avbestilte.

Holder det med 40 min på TXL hvis man skal tilbake til CPH med samme flyet?
.

Ja. Null prob...hvist du ikke sjekker inn bagasje.
A320 går BARE til CPH så du har samme fly tilbake.
Det tar max 10 min gange fra ankomsthallen til avgangshallen.
obs : Har du ikke hvert i TXL før så kan det være extremt vanskelig å se terminalen sas går fra...og skilting til den terminalen/gatene existerer ikke på hovedterminalen du ankommer...gå ut...ta til høyre der alle bussene går...passer pølse boden som er en tbane...og du er i terminalen sas bruker.

Eg lurer på å booke en MR på salget no i helga, og finn fine prisar til Zürich med SAS.

Er det nokon faremoment ved å ha 40 minutt der?

Bestilte nettopp MR på salg. Så på Zurich, men det beste heldagsopplegget fant vi med følgende reiserute:

BGO - CPH - TXL - CPH - ARN - HEL - ARN - OSL - BGO

Poenget er da antall flights, ikke mengde bonuspoeng.

Bestilte nettopp MR på salg. Så på Zurich, men det beste heldagsopplegget fant vi med følgende reiserute:

BGO - CPH - TXL - CPH - ARN - HEL - ARN - OSL - BGO

Poenget er da antall flights, ikke mengde bonuspoeng.

Nice! På en dag? Blir kanskje med :)

06:00-21:35
Hvordan bestiller man en slik reise? Må man kjøpe en og en billett, eller finnes det en side jeg ikke vet om som maksimerer mengden layovers? Mangler 11 flights for å beholde EBG til neste periode (går ut 31 okt), men sliter med å finne gode ruter. + Er det lov å spørre hva du måtte ut med for turen?

Last edited:

Beklager sent svar! Vi søkte rett og slett på tilfeldige destinasjoner der vi ville få mellomlandinger, og la en rute før vi så bestilte en og en billett. Totalt 3 bestillinger. Betalte litt i overkant av 2k.

Mileage run med Eurobonus

Hei,

Jeg er for tiden basert i Houston, og trenger 17K bonuspoeng for å nå Diamond før 1 August.
Noen som har noen gode forslag til å hanke inn dette på billigste måte?

Vurderer en kjapp tur til Australia med United, men det er vel kanskje enklere måter.
Australia havner på ca 2000 dollar.

Om du må betale 2000 USD for å få riktig fare basis hos UA, kan du også vurdere SQ IAH-MAN-SIN i Economy (B/H) for 1260 USD retur.
Ca. 23000 poeng til EuroBonus. Eksempel på datoer: 09JUL-12JUL via sq.com

For en kjapp turnaround så kan du fly samme ruta til Manila 09JUL-11JUL for 950 USD. Under 3 timer i Filipinene og ca. 26000 poeng.

Last edited:

Har hatt Diamond og er nå tilbake til Gull. Kan ikke forstå at det sorte kortet kan være verdt bestrebelsene eller dollarene som må til for å hanke inn 17.000 poeng...

Sent from my iPad using Tapatalk

Har hatt Diamond og er nå tilbake til Gull. Kan ikke forstå at det sorte kortet kan være verdt bestrebelsene eller dollarene som må til for å hanke inn 17.000 poeng...

Sent from my iPad using Tapatalk

Nei, hadde vel tenkt at om man allerede er Star Gold, så burde USD2200 også kunne gi deg OW Emerald ved hjelp av AA og litt posisjonering i SJU.

Evt lese seg litt opp på Flyertalk om TP runs.

Med begge deler er det jo en ekstra verden som åpner seg. :)

Hei,

Skjønner hva du mener.
Det er vel to hovedgrunner til at jeg kunne tenkt meg diamond igjen da jeg er såpass nærme.

1: jeg flyr en del med SAS i Y over Atlanteren. Har merket at diamond gir relativt ofte oppgraderinger.

2: min fetter flyr en del i Europa i jobb, men når aldri helt opp til gull. Har tidligere gitt han gullkortet som gis ekstra med diamond, og det gir han mer behagelige jobbreiser.

Ellers er det greitt å slipp de 1700 kronene i avgift for kortet...

Hei alle sammen,

Skriver her min første post da jeg trenger deres hjelp.

Har EGB nå. Mangler 7 flyturer for beholde EGB. Har mulighet til å reise t.o.m. 22.06. Noen som kan anbefale noe? Så billig som mulig selvsagt.

Setter pris på svar.

Back