Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Re: Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Muligens ikke rett tråd, men om man reiser t/r BCN på dagen (ankomst BCN med SK4685 kl 1225 og retur med SK4686 kl 1315) er dette praktisk mulig? PRG var jo et barneskirenn, men hvordan er det på BCN?

For *A mellom BCN og VIE, så begynner Air China å fly der fra 5. mai. Muligens ikke daglig, men jeg fant en veg i økonomi for en 8-900 kroner den 30. mai.

Ser de flyr man/tors/søn. Ellers et kreativt forslag altså, hadde ikke trodd at Air China fløy mellom de to destinasjonene.

Muligens ikke rett tråd, men om man reiser t/r BCN på dagen (ankomst BCN med SK4685 kl 1225 og retur med SK4686 kl 1315) er dette praktisk mulig? PRG var jo et barneskirenn, men hvordan er det på BCN?
Så lenge du ikke har med bagasje funker det fint. På de fleste store spanske flyplasser kommer du rett ut i ankomsthallen når du går av flyet.

Aftenposten var forøvrig med på en MR til BCN tidligere i år. Du finner artikkelen her.

Noen som tør å gjette om jeg fortsatt får tredoble poeng om jeg bestiller reise til ATH nå (med tilbudet fra julekalenderen som skulle gi tredoble poeng)? Skal reise OSL-ATH-OSL 31. mai, og vurderer også å kjøre på med samme tur 1. juni da jeg må skaffe meg 10 t/r reiser for EB challenge.

Bet meg merke i at det ble rapportert at folk fikk tredoble poeng på USA-reiser bestilt lenge etter tilbudet var i kalenderen.

Forøvrig veldig pene priser til ATH et par torsdager i mai fra OSL med avreise 0600, for de som bor der. 10k EB-poeng for t/r med EBG/D for under to tusenlapper, enkeltreiser nede i 350,- i go.

Jeg kjøpte to av disse OSL-ARN-GVA-ARN-OSL med SAS som det var tilbud på nå, gir meg nok poeng til å rekvalifisere til gull. Synes det var en ganske god deal, 565,- per tur. 1130,- for 10000 poeng (med gullbonusen). Håper det går greit å snu der nede, ikke lest noe om mileage runs til Geneve før.

Når drar du? Dersom du drar før oktober er jeg veldig intr i å høre hvordan det var å snu i Geneve, har booket OSL-CPH-GVA-CPH-BGO for nesten samme pris. Ble faktisk billigere å booke dette i dag enn i helgen for min del.

Mangler 545 poeng hos EB for Diamond level. Bor i Singapore, og for tiden ingen planlagte *A reiser på planen. Noen gode tips som ikke koster en hel dag og alt for mye cash med utgangspunkt fra Changi? Gikk igjennom back loggen min og har en etter registrering hos United. Denne vil ikke SAS gi meg, og jeg ha rike argumentet siden jeg ikke kjenner Booking klassen. Typisk selvfølgelig når jeg egentlig "er" der.

Du kan kjøpe grunnpoeng i sas shop, er vel enkleste måten å løse problemet på.

Er det noen her inne som har erfaringer med å snu i Milano eller Genève under en MR :-)?

Mangler 545 poeng hos EB for Diamond level. Bor i Singapore, og for tiden ingen planlagte *A reiser på planen. Noen gode tips som ikke koster en hel dag og alt for mye cash med utgangspunkt fra Changi? Gikk igjennom back loggen min og har en etter registrering hos United. Denne vil ikke SAS gi meg, og jeg ha rike argumentet siden jeg ikke kjenner Booking klassen. Typisk selvfølgelig når jeg egentlig "er" der.

Om du heller vel fly en tur enn å kjøpe poeng, kan du ta en kveldstur til Kuala Lumpur med SQ for et par tusenlapper. Ev. Tiger, AirAsia eller Jetstar den ene veien for å spare noen hundrigser...

Søndag 24. august er - så vidt jeg kan se - denne eneste dagen innenfor den pågående 'double points'-kampanjeperioden der det er mulig å foreta en tur/retur på samme dag til enten ATH eller BCN i A-klasse. A er som kjent den rimeligste bookingklassen i Plus, og dermed den som gir best uttelling (poeng per krone).

Totalpris: 2006 NOK

Suser til BCN nå den 30. på en tulltur med bruttern. 2800 ink. tilsluttning fra KSU. Reiser i tillegg innenfor perioden til forrige personlige "double points" på alle reiser i mai, så turen gir behagelige 9p/kr ink. gullbonus :)

Med "MR-helg" 31. mai-helgen (2 t/r ATH) har jeg lett etter en tur søndag 1. juni før avgang ATH i firetiden på ettermiddagen, men jeg finner ikke en ENESTE billett som ikke koster skjorta og litt til.

Ut fra OSL er ingen problem, men å finne noe tilbake er plent umulig. Ingen reiser med youthfare eller ikke-svindyr go etter å ha sjekket gjennom alle SAS destinasjoner iht Oslo Lufthavn på Wikipedia. Mon tro hva i alle dager dette skylles? Ligger per dags dato på 9 t/r reiser gjennomført/planlagt i perioden for EuroBonus Challenge, og jeg trenger 10 for 60k ekstrapoeng...

Med "MR-helg" 31. mai-helgen (2 t/r ATH) har jeg lett etter en tur søndag 1. juni før avgang ATH i firetiden på ettermiddagen, men jeg finner ikke en ENESTE billett som ikke koster skjorta og litt til.

Ut fra OSL er ingen problem, men å finne noe tilbake er plent umulig. Ingen reiser med youthfare eller ikke-svindyr go etter å ha sjekket gjennom alle SAS destinasjoner iht Oslo Lufthavn på Wikipedia. Mon tro hva i alle dager dette skylles? Ligger per dags dato på 9 t/r reiser gjennomført/planlagt i perioden for EuroBonus Challenge, og jeg trenger 10 for 60k ekstrapoeng...

Grunnen er nok at det er Kristi himmelfartsdag på torsdagen, dette betyr langweekend og hjem på søndag

Jeg var på en kjapp MR OSL-ATH-CPH-ATH i går, med noen timer ekstra timer i Athen for å sjekke lounger.

Jeg vurderte underveis fram og tilbake om jeg skulle ta "sjansen" og kjøpe en liter brennevin eller la vær. Jeg lot vær. Når jeg kom til Gardermoen ble jeg (selvfølgelig) stoppet i tollen. Tolleren begynte å stille spørsmål ala "hvor har du vært?", "hvor lenge?", etc. For en ung, uerfaren toller var svarene naturligvis noe mistenkelige. Jeg forsøkte å forklare MR-konseptet, men ble møtt med skepsis, for å si det mildt. Dette kunne han ikke skjønne noe av. Ryggsekken ble scannet og spørsmålene fortsatte ... Så konfererte han med sin kollega og kom tilbake. Kollegaen hadde heldigvis lest MR-artikkelen i Aftenposten for noen uker tilbake og kunne gå god for MR-konseptet. Jeg fikk da heldigvis gå videre før plasthanskene ble hentet fram ...

MR til LPA

Sitter å lurer på om jeg skal ta en spontan dagstur til Gran Canaria med SAS på lørdag for å opprettholde EBG enda et år. 3100 kr t/r i SAS Plus og gir 10K poeng. Lander i LPA 1550, og retur en time senere. Noen her som kjenner LPA, og vet om det i det hele tatt er mulig å rekke returen til OSL på en time. Har ikke vært på LPA siden 2006, og husker da at det var bussing mellom fly og terminal.

Takk :)

Re: MR til LPA

Tror du må ut og inn, men det bør gå fint. Har vær en god del til LPA på ferie, og det er ikke så alt for stor flyplass, og den er ganske så oversiktlig. Reiser du på gjennomgående billett (altså utreise og hjemreise på samme billett), er du uansett sikret om du mot formodning ikke skulle rekke det. Om du f.eks. får bussgate, har du plutselig litt mindre tid å rutte med.

Er forøvrig en egen tråd om flyplasser og MR som du finner her. Kanskje spørre der neste gang. :)

Last edited:

Nå vet ikke jeg hvor du flyr fra, men hvis det er fra OSL, ville jeg nok heller flydd OSL-ATH-OSL på lørdag. Det koster 2521 kroner i Plus, gir samme antall poeng, men har betydelig kortere reisetid enn til LPA.

Når det gjelder spørsmålet ditt; aner ikke ;)

Nå vet ikke jeg hvor du flyr fra, men hvis det er fra OSL, ville jeg nok heller flydd OSL-ATH-OSL på lørdag. Det koster 2521 kroner i Plus, gir samme antall poeng, men har betydelig kortere reisetid enn til LPA.

Når det gjelder spørsmålet ditt; aner ikke ;)

Takk for tipset! Nå er MR til Athen på lørdag bestilt ;)

men har betydelig kortere reisetid enn til LPA.

Dette er vel det viktigste, en MR til LPA blir fort en 12 timers affære og da må man være ganske "die-hard", spesielt siden det er mange bedre alternativer. ;)

Back