Den lange reisen

Dette må være en av de beste TR jeg har sett! Masse, og informativ tekst, men samtidig ikke kjedelig i det hele tatt.

Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive denne rapporten, kan tenke det gikk med litt tid!

Mye å lese, men ikke nødvendigvis dårlig! Når man har en SÅ innholdsrik tur og skiver såpass konsist så blir det en meget bra rapport :D Fantastisk debut!

Takker for denne flotte rapporten, veldig intressant og lese hele veien. Bildene krydrer det hele:D Ser ut til at dere hadde en flott ferie down under.

Var i BNE selv i 1997, reiste da OSL-LHR-SIN-BNE, BA fløy da egen flight til BNE med B747-400.

Hva synes du var mest interessant? Singapore eller Hong Kong? Har nemlig vært i begge byene selv og har fått forespørsel fra bekjente som lurer på hva jeg anbefaler... Sier som regel at Singapore kanskje er den triveligste byen, med mest ting å finne på (se og gjøre) men Hong Kong allikavel nesten er ett must da byen i seg selv er så spektakulær at det nesten ikke er til å sette ord på det... Hva synes du, som helgaderte?

Hva synes du var mest interessant? Singapore eller Hong Kong? Har nemlig vært i begge byene selv og har fått forespørsel fra bekjente som lurer på hva jeg anbefaler... Sier som regel at Singapore kanskje er den triveligste byen, med mest ting å finne på (se og gjøre) men Hong Kong allikavel nesten er ett must da byen i seg selv er så spektakulær at det nesten ikke er til å sette ord på det... Hva synes du, som helgaderte?

PS: for øvrig en flott Triprapprt

Vanskelig spørsmål... For det første så fikk jo bare sett en brøkdel av hva begge byene har å by på. Vi brukte mest tid til fots i Hong Kong i.o.m. at vi ikke hadde Hotell der, og jeg føler vi fikk sett mer av Hong-Kong enn av Singapore.
Singapore var veldig grønn og frodig og utolig ren og flott.
Tror kanskje likevel jeg holder en knapp på Hong-Kong. Som du sier, den er spektakulær. Det er jo Singapore også, men syntes kanskje Hong-Kong virket mer ekte og eksotisk, mens det i Singapore var litt mye dyre kjedebutikker og overfladisk luksus.
Men det kan jo selvfølgelig ha hatt å gjøre med hvor vi gikk. Vi brukte bare et par timer til fots her før det begynte å høljregne. Vi var også veldig trøtte da vi ikke hadde fått sove på flyet i det hele tatt.
Skulle jeg velge en av dem for å reise tilbake og tilbringe mere tid tror jeg det hadde blitt Hong-Kong, men langt i fra soleklart. Hadde absolutt ikke hatt noe i mot å tilbringe mer tid i Singapore heller.

PS. takk for hyggelig tilbakemelding!

Tack för väldigt bra rapport. Det är alltid trevligt att läsa rapporter om nya(för mig) flygbolag och nya rutter. Jag tycker också att det är bra att läsa rapporter från de som inte är så vana att resa så här. Man får nya tankar från det.

Tror kanskje likevel jeg holder en knapp på Hong-Kong. Som du sier, den er spektakulær. Det er jo Singapore også, men syntes kanskje Hong-Kong virket mer ekte og eksotisk, mens det i Singapore var litt mye dyre kjedebutikker og overfladisk luksus.

Jag har precis varit både i HK och Singapore och jag tycker att Singapore är den mer internationella staden och som du säger är det mycket shopping där. Singapore är som ett stort köpcentrum med diverse andra attraktioner till det.

Hong Kong å andra sidan känns som en kinesisk storstad(och det stämmer ju på sätt och vis) och jag tyckte att Hong Kong var mer stad än Singapore. Det var mer puls där.

Vad man föredrar är nog upp till var och en.

Mere storbypreg og puls i Hong Kong, og ja, den er veldig kinesisk (mange av distriktene hvertfall)... Mens Singapore kanskje er mer å anse som en internasjonal storby, hvor man har inspirasjon fra hele verden, er vel kanskje det som gjør den så fascinerende på en måte både når det kommer til mat, arkitektur, folk, etc. etc. etc. Det gjelder i høy grad også Hong Kong. Uansett er begge to av de mest fascinerende i asia, på mange måter er de lik hverandre men dog så ulik!

Vanskelig spørsmål... For det første så fikk jo bare sett en brøkdel av hva begge byene har å by på. Vi brukte mest tid til fots i Hong Kong i.o.m. at vi ikke hadde Hotell der, og jeg føler vi fikk sett mer av Hong-Kong enn av Singapore.
Singapore var veldig grønn og frodig og utolig ren og flott.
Men det kan jo selvfølgelig ha hatt å gjøre med hvor vi gikk. Vi brukte bare et par timer til fots her før det begynte å høljregne. Vi var også veldig trøtte da vi ikke hadde fått sove på flyet i det hele tatt.
Skulle jeg velge en av dem for å reise tilbake og tilbringe mere tid tror jeg det hadde blitt Hong-Kong, men langt i fra soleklart. Hadde absolutt ikke hatt noe i mot å tilbringe mer tid i Singapore heller.

PS. takk for hyggelig tilbakemelding!

Man går jo fra den enen enden til den andre i Hong Kong uten problem... Byen er så kompakt som få andre steder jeg har vært... Det er jo det som gjør det så spektakulært å se hvordan de har bygd alt i høyden og så tett inntil hverandre i så bratt terreng...

Beste rapporten jeg har lest her :D.
Hadde jeg hatt den edderkoppen i hagen eller i huset jeg bor i, så hadde jeg ... dæva! den var stor og ekkel :(

Takk for en stor og interessant trip-report, har du oversikt
over hvor mye bonuspoeng du hanket inn totalt på denne turen?

Takk for en stor og interessant trip-report, har du oversikt
over hvor mye bonuspoeng du hanket inn totalt på denne turen?

Takk for det!

Jeg meldte meg inn i Qantas frequent flyer før jeg reiste. Det gav følgende poeng:

LHR-SIN: 6757 poeng
SIN-SYD: 3908 poeng
SYD-BNE: 1000 poeng
BNE-HKG: 4304 poeng
HKG-LHR (BA): 1498 poeng
Kjøp av Qantas A380 modell: 35 poeng

Så brukte jeg 11000 poeng til turen SYD-BNE, så nå sitter jeg igjen med 6502 poeng. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med disse, og om jeg får brukt de til noe før de går ut.
Var litt skuffet over poengene på BA flighten...
I tillegg fikk jeg vel noen skarve EB poeng for SVG-LHR t/rt.

Beste rapporten jeg har lest her :D.
Hadde jeg hatt den edderkoppen i hagen eller i huset jeg bor i, så hadde jeg ... dæva! den var stor og ekkel :(

Tusen takk for det!

Edderkoppene var ikke farlige, og vi så ingen inni huset.. Jeg var nede i buskene og jaktet på dem med kameraet..

Takk å takk for en kanonbra TR, absolutt i min gate. Svært innholdsrik, godt skrevet og meget ryddig - og helt topp med destinasjonsbilder. Kom deg ut å reis igjen! Så kan vi håpe på en ny rapport...

hei å hå

H

Takk å takk for en kanonbra TR, absolutt i min gate. Svært innholdsrik, godt skrevet og meget ryddig - og helt topp med destinasjonsbilder. Kom deg ut å reis igjen! Så kan vi håpe på en ny rapport...

hei å hå

H

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding!

Back