Hva synes du var mest interessant? Singapore eller Hong Kong? Har nemlig vært i begge byene selv og har fått forespørsel fra bekjente som lurer på hva jeg anbefaler... Sier som regel at Singapore kanskje er den triveligste byen, med mest ting å finne på (se og gjøre) men Hong Kong allikavel nesten er ett must da byen i seg selv er så spektakulær at det nesten ikke er til å sette ord på det... Hva synes du, som helgaderte?
Hva synes du var mest interessant? Singapore eller Hong Kong? Har nemlig vært i begge byene selv og har fått forespørsel fra bekjente som lurer på hva jeg anbefaler... Sier som regel at Singapore kanskje er den triveligste byen, med mest ting å finne på (se og gjøre) men Hong Kong allikavel nesten er ett must da byen i seg selv er så spektakulær at det nesten ikke er til å sette ord på det... Hva synes du, som helgaderte?
Tror kanskje likevel jeg holder en knapp på Hong-Kong. Som du sier, den er spektakulær. Det er jo Singapore også, men syntes kanskje Hong-Kong virket mer ekte og eksotisk, mens det i Singapore var litt mye dyre kjedebutikker og overfladisk luksus.
Vanskelig spørsmål... For det første så fikk jo bare sett en brøkdel av hva begge byene har å by på. Vi brukte mest tid til fots i Hong Kong i.o.m. at vi ikke hadde Hotell der, og jeg føler vi fikk sett mer av Hong-Kong enn av Singapore.
Singapore var veldig grønn og frodig og utolig ren og flott.
Tror kanskje likevel jeg holder en knapp på Hong-Kong. Som du sier, den er spektakulær. Det er jo Singapore også, men syntes kanskje Hong-Kong virket mer ekte og eksotisk, mens det i Singapore var litt mye dyre kjedebutikker og overfladisk luksus.
Men det kan jo selvfølgelig ha hatt å gjøre med hvor vi gikk. Vi brukte bare et par timer til fots her før det begynte å høljregne. Vi var også veldig trøtte da vi ikke hadde fått sove på flyet i det hele tatt.
Skulle jeg velge en av dem for å reise tilbake og tilbringe mere tid tror jeg det hadde blitt Hong-Kong, men langt i fra soleklart. Hadde absolutt ikke hatt noe i mot å tilbringe mer tid i Singapore heller.
PS. takk for hyggelig tilbakemelding!
Takk for en stor og interessant trip-report, har du oversikt
over hvor mye bonuspoeng du hanket inn totalt på denne turen?
Beste rapporten jeg har lest her.
Hadde jeg hatt den edderkoppen i hagen eller i huset jeg bor i, så hadde jeg ... dæva! den var stor og ekkel![]()
Takk å takk for en kanonbra TR, absolutt i min gate. Svært innholdsrik, godt skrevet og meget ryddig - og helt topp med destinasjonsbilder. Kom deg ut å reis igjen! Så kan vi håpe på en ny rapport...
hei å hå
H