Den Dominikanske Republikk (splittet)

Midtiblinken

ScanFlyer Gold
Jeg kan ikke skjønne hvorfor europeere vil til Dom Rep. Det er tusenvis av bedre ferie plasser mye nærmere. Har de virkelig «sett alt» og vært «overalt»? Og ingen forlater hotellet uansett.

Re: Norse operasjoner og flybevegelser utenom fast ruteprogram

Jeg kan ikke skjønne hvorfor europeere vil til Dom Rep. Det er tusenvis av bedre ferie plasser mye nærmere. Har de virkelig «sett alt» og vært «overalt»? Og ingen forlater hotellet uansett.

Og hva foreslår du da på denne årstiden? PS, Reiser tirsdag.:D

Og hva foreslår du da på denne årstiden? PS, Reiser tirsdag.:D
De fleste andre plasser. DR er tredje verden, med Haiti på andre siden av øya som er enda verre. De fleste kommer dit for og være på en resort og ikke forlate. Det skjønner jeg, men med alt som finnes i Middelhavet og innenfor halve flyturen så faller jeg av.
La Romana er faktiske en plass med veldig bra resorts, men de er ikke da pakketur priset. Jeg ser europeiske fly på mange av de andre flyplassene, som Puerto Plata, Santiago og Santo Domingo og det er helt uforståelig for meg. Folk drar ikke til Kongo uansett hvor flotte strender de har.

Kanariøyene og område rundt middelhavet har det heller kjølig både i luft og vann på denne årstiden.

Tror dette blir den 10. turen i løpet av 20 år til DR og den 5. i løpet av de siste 6 årene. Ingen tur i covid året 2021. Bor i Sosua med fine supermarkeder og mange gode restauranter med behagelig prisnivå.

20 grader i luften om morgenen og 28 - 30 på dagtid. 26 grader i sjøen? Leier leilighet på det samme plassen hvert år. Ligger sentralt i byen, men i et forholdsvis rolig strøk.

Liker ikke resorter og all inklusive. Flyttet ut 3. dagen da vi fikk det på en uspesifisert tur for noen år siden.

Var til Haiti i 2004. Det var svært fattig og elendig det vi så. Var også på en guidet tur til La Romana. Var fint der, men ikke noe for oss. Bare turister der.

Men siden denne tråden var om Norse, må jeg bare si at vi flyr ikke med de, men Condor.

Da vet du hva du går til. Sosua skal være fint, mange jeg jobber med er i Cabarete og. Du er ikke den vanlige pakke turist da. Det er fine områder i landet, og du har funnet noen. Vi brukte og fly inn til Samana, og der er det fint og. Mye øko turisme.
Mange av byene, som Santo Domingo, er heller farlig og rote rundt i. Ikke for turister.

Jepp, vet hva vi får de neste 9 uker.

Carbarete er jo rett opp i veien. bare 10 min med bil, men blir litt for liten hvis en skal være en stund
.
Ingen supermarkeder og bare noen restauranter på stranda. Pleier å ta en liten dagstur opp.

Når vi var nede med Santo Domingo bodde vi i Boca Chica. Greit nok, men Sosua er bedre. Og føler det er ganske trygt i Sosua. De fleste gatene er godt opplyst. Men så er vi heller ikke ute etter kl 22 om kvelden, ofte "hjemme" tidligere.

Ser fram til å prøve de nye flyene til Condor.

Ooo, Boca Chica? Vi brukte og bo på golfbanen som er rett forbi der. Det er en Embassy Suites der og det er inngjerdet med væpnede vakter. Boca Chica var ikke en plass som var trygt i de dager og jeg holdt meg unna. Vi hadde flere som ble syke av mat og vann på hotellet, men vi sluttet ikke og bruke det til en van ble stoppet og ranet på tur ut dit. Sjåførene våre stoppet aldri underveis, inkludert om de traff noe.

Det hørtes ikke helt greit ut. Vi bodde i en leilighet 5- 10 min spasertur fra stranda. Oppe i byen, i en hovedgate.
Merket ikke noe som så utrygt ut, men var tidlig hjemme.

I Sosua har vi låst port med vakt om natta.
Kjenner flere, fra Norge, som har hvert der minst 2 ganger i året de siste 15 -20 årene. Det eneste trøbbelet de har vært oppe er selvforskyldt. Hissige og sjalu kjøpedamer og mye :drink. Men aldri noe alvorlig.

Dette var Boca Chica ved stranda, hadde et tvilsomt marked der. Og vi kom alltid sent dit.

boca chica har bare starship oppskytninger. neste er i februar.

Gikk inn i terminalen fra bussen med en fyr jeg ikke kjente. Jeg var på tur på jobb og han reiste hjem. Bodde i Sosua. Han bodde i en bygning med egen strand og sikkerhet, og sa at siden området lever av turisme så så var det stort sett trygt der. Mye kanadiere og europeere, som de som har giddet og lese så langt har funnet ut.

Stemmer nok det. Det kommer 2-3 fly fra Kanada hver dag tror jeg. Snakket litt med en derfra og han sa de kom for det ikke var så lang flytur og så var været og temperatur veldig fin.
Men tror de hotellene med privat strand legger på litt så de beholder gjestene på hotellet mest mulig. Det gir penger i kassa. I gatene kjører der ofte politi på patrulje.
Merkelig nok så er mest alle leilighetene der vi bor eid av folk fra USA. De som var våre naboer i fjor kom fra New York område og bodde 5 - 6 mnd minst i Sosua. Begge jobbet fulltid med et eller annet så datamaskin var nok for de.

Cabarete og Sosua var veldig billig for noen år siden. Jeg jobber med en som bor der og er megler og prisene har gått opp en del. Men fortsatt billig i forhold til NYC, der de fleste dominikanerne bor i USA.

Kanadiere er forsåvidt overalt i Florida, Caribbean og Mexico. Og det er jo veldig forståelig når man ser på vinteren der. Fra de på ferie på hotell i St Maarten i forrige uke til de mange som flykter fra hele vinteren. De er som regel lett og få øye på, med hatter og skjorter med flagg ol.

Back