• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Delvis OT: Parkeringsavgiften opp 80 prosent

sirpjalle

ScanFlyer Mile High Club
1. august skrudde Europark opp avgiftsprisene. Nå må du ut med 180 kroner, mot 100 kroner tidligere, for å parkere ett døgn på Stavanger lufthavn, Sola. – Markedstilpasning, sier Eirik Vidar Loftesnes i Europark AS.

LINK

Tirsdag denne uken fikk Georg Smith avgiftssjokk da han skulle betale parkeringsbilletten.

Han bruker nemlig døgnparkeringen hver tirsdag når han drar på forretningsreise.

– Vanligvis pleier jeg å betale 150 kroner, men nå måtte jeg ut med 200 kroner. Vel er Norge et dyrt land, men jeg synes det var drøyt å legge på avgiften så mye, sier Smith, som kommer fra Skottland, men har vært bosatt i Norge i 20 år.

Men stedet hvor Smith parkerte er ikke det eneste som får økt parkeringsavgift.

Området P7 får den høyeste økningen. Her skrur Europark AS prisene opp med 80 prosent, fra 100 kroner til 180 kroner.

Her finner dere en artikkel til ("del 2")

Markedstilpasning my ass...

Skal vi lage en sammenligning her på Scanair.no over hva det koster å parkere bilen på div. flyplasser i dat ganske land? Hjelp meg folkens!

Jeg starter med MJF som jeg kjenner godt!

Langtid: Kr 50,- pr døgn de første 5 døgnene. Deretter kr 20,- pr døgn. (Maks 3 uker)
Korttid: Gratis (2 timer)

Dette reiser dog noen spørsmål.
- Hva om man skal være borte i 3 uker eller mer? Kan man da ikke parkere ved MJF?
- Parkeringsbot om man ikke har løst billett som ligger synlig i bilruta er kr 450,-. Ergo lønner det seg å betale parkeringsbot om man skal være borte mer enn 15 dager... ?

E!

Blir ikke bilen tauet etter noen dagers feilpaerking?

GRATIS korttidparkering - er der gær'ne oppi nord eller?!

Dette reiser dog noen spørsmål.
- Hva om man skal være borte i 3 uker eller mer? Kan man da ikke parkere ved MJF?
- Parkeringsbot om man ikke har løst billett som ligger synlig i bilruta er kr 450,-. Ergo lønner det seg å betale parkeringsbot om man skal være borte mer enn 15 dager... ?

E!

Tror nok "la bilen stå med bot" - trikset fort kan bli dyrere med borttauing e.l

Blir ikke bilen tauet etter noen dagers feilpaerking?

GRATIS korttidparkering - er der gær'ne oppi nord eller?!

Vel, ikke alle i nord er så gærne; Tromsø lufthavn v/ Europark krever 20 kr per halvtime for korttidsparkering.

Langtidsparkering er det vanskelig å gi en kort oversikt over, varierer etter hvor man vil stå (P1, P2, P3, fjernparkering, tak/ikke tak osv) og hvor lenge.

Forøvrig kan det tilføyes at det ikke koster Europark mye krefter å ilegge bøter selv om man har betalt avgift. Av norske selskap jeg stoler minst på troner Europark soleklart øverst (muligens sammen med nylig nevnte tyrkiasolreiser.no :D)

Jeg innbiller meg det står på P11(jeg mener bestemt det er det parkeringshuset lengst borte på OSL heter, der ansatte parkerer) at en time koster 37 kroner...

Kan ikke svare for noen steder i Norge lengre, men paa O'Hare satte de opp prisene med 40% i snitt den 1. januar i aar.

De prisene for å parkere på Sola er helt latterlige. Heldigvis betaler ikke jeg noe for å parkere der. Avinor vil jo at folk skal ta kollektivtransport og vil derfor ha mindre parkeringsplasser, men når det kollektivtilbudet som finnes for nord-jæren til Sola er helt ubrukelig. Hva skal vi gjøre da?

å på Vigra er det 110,- døgnet på langtid P2 buisness. Kortid ca 20,- timen og langtid økonomi ca 80,- (+ egenandel med forsikringselskap, plaget med innbrudd)

Synes jo SAS hotellet er verre. De tar 290 kroner for å parkere bilen ett døgn i garasjen. Oslo PLaza og Royal Christiania er noe i samme klassen. Sammenlignet med det blir jo flyplassene billige!

BF:cool2

Synes jo SAS hotellet er verre. De tar 290 kroner for å parkere bilen ett døgn i garasjen. Oslo PLaza og Royal Christiania er noe i samme klassen. Sammenlignet med det blir jo flyplassene billige!

BF:cool2

Er ikke Oslo Plaza også et SAS-hotell?

...og siden det ble etterspurt, her er prisene hos Europark på Torp:

P-Hus:
Pr. time: 30,-
Pr. døgn: 135,-
(80-150 meter å gå, trapp og heis nærmest terminalen)

Utendørs:
Pr. halvtime: 20,- (Halvtimesparkering ved terminalen. 40-60 meter å gå.)
Pr. time: 25,- (Korttidsparkering. 100-190 meter å gå.)
1 uke: 440,- (Langtidsparkering. 180-400 meter å gå.)
2 uker: 650,- (Som over)
3 uker: 750,- (Som over)

Back