Deltas nordiske ruter - status

Re: Delta justerer på de nordiske ruter næste sommer

Da gjør de et nytt forsøk kommende sommer

Daglig med 767-300ER fra 1 juni


Det blir en väldans massa frekvenser på STO-NYC. SK, UA, DL och AY. Någon lär väl behöva dra sig tillbaka?
 
Re: Delta justerer på de nordiske ruter næste sommer

Det blir en väldans massa frekvenser på STO-NYC. SK, UA, DL och AY. Någon lär väl behöva dra sig tillbaka?

Håpløst. De skulle satset på ATL i steden. One-stop til hele USA. Men det er typisk DL å dytte seg inn i slike markeder. Og noen ganger lykkes de.
 
Re: Delta justerer på de nordiske ruter næste sommer

Håpløst. De skulle satset på ATL i steden. One-stop til hele USA. Men det er typisk DL å dytte seg inn i slike markeder. Og noen ganger lykkes de.

Men ATL er kanskje ikke destinasjonen med mest etterspørsel fra Skandinavia, selv om mulighetene for transfer er nærmest endeløse. Og de har vel også en liten hub i JFK, slik at det er muligheter for videreforbindelser? Selv om den er liten sammenlignet med UAs fort i EWR.

Finnair kan få litt å bryne seg på her om de fortsatt skal fly Stockholm - New York neste sommer.
 
Eventuelt DFW eller MSP som jo kanskje er mer riktig vei hvis folk skal videre vestover.
 
Re: Delta justerer på de nordiske ruter næste sommer

Men ATL er kanskje ikke destinasjonen med mest etterspørsel fra Skandinavia, selv om mulighetene for transfer er nærmest endeløse. Og de har vel også en liten hub i JFK, slik at det er muligheter for videreforbindelser? Selv om den er liten sammenlignet med UAs fort i EWR.

Finnair kan få litt å bryne seg på her om de fortsatt skal fly Stockholm - New York neste sommer.

Delta har jo afprøvet CPH-ATL og den gik ikke særlig lang tid, tilgengæld har CPH-JFK holdt stand. dog coronalukket men den vender tilbage næste år.
 
Re: Delta justerer på de nordiske ruter næste sommer

Men ATL er kanskje ikke destinasjonen med mest etterspørsel fra Skandinavia, selv om mulighetene for transfer er nærmest endeløse. Og de har vel også en liten hub i JFK, slik at det er muligheter for videreforbindelser? Selv om den er liten sammenlignet med UAs fort i EWR.

Finnair kan få litt å bryne seg på her om de fortsatt skal fly Stockholm - New York neste sommer.

Det er et godt poeng. Lokalmarkedet til NYC er jo et helt annet. Men med tanke på konkurransen burde det likevel kunne funke med ATL .. Med en ny destinasjon kan de kanskje få litt rutestøtte også. Driver ikke ARN med slikt?

Finnair blir taperen. Omtrent null oneworld feed på JFK. Tippr de blir først til å gi opp.
 
Re: Delta justerer på de nordiske ruter næste sommer

Men ATL er kanskje ikke destinasjonen med mest etterspørsel fra Skandinavia, selv om mulighetene for transfer er nærmest endeløse. Og de har vel også en liten hub i JFK, slik at det er muligheter for videreforbindelser? Selv om den er liten sammenlignet med UAs fort i EWR.

Finnair kan få litt å bryne seg på her om de fortsatt skal fly Stockholm - New York neste sommer.
Delta flög även ATL - ARN. Nu ör jag kanske lite svensk och minnet är inte alltid det starkaste men har för mig att den höll i några år. Längre än ATL - CPH. Men jag kan ha fel.

När vi ändå pratar gamla linjer, minns också US Airways PHL - skandinavien (Har för mig att de flög till alla tre huvudstäder) förlåt, för off-topic.

Kul med fler bolag till Stockholm!
 
Undrer meg litt at 4 flyselskaper skal konkurrere på ARN-NYC fra sommeren 2022, mens det foreløpig kun er ett selskap på OSL-NYC. Norse har vel ikke startet opp med billettsalg ennå, og det er kanskje fortsatt litt usikkert på oppstart.
Skulle tro det var muligheter for mindre konkurranse fra andre flyplasser i Skandinavia enn ARN.
 
Back
Top