Delta fra CPH til JFK

MartinL

ScanFlyer Dusty
Kastrup får ny IC rute til New York. Det blir nå tre selskaper som kniver om de reisende til the big apple. Mer på takeoff.nu

Re: Delta fra Cph til JFK

Hører rykter om at det også åpnes til Arn. Noen som vet mer? Sliter med å linke fra mobilen på bussen inn til byen. Om dette stemmer bør de folde hendene hos SAS.

Last edited:

2 x Star Alliance vs 1 x SkyTeam...

Jeg skal da lige love for at SAS forærer sine ruter væk til konkurrenterne.

Fra at have to daglige afgange på CPH-EWR, så har man idag to konkurrenter til New York og selv har de ikke engang daglige afgange længere.

Nu må SAS ledelsen vist til at vågne op - eller skiftes ud....

På tide at SAS får opp volumet mellom Skandinavia og USA. Da blir man langt mer attraktive for forretningsreisende samtidig som man nesten automatisk kan skru ned prisene litt på fritidssegmentet. I vinter vil SAS ha følgende rutetabell:

København-New York - 6 ukentlige (ikke torsdager)
Stockholm-New York - 5 ukentlige (ikke mandager og lørdager)
Stockholm-Chicago - 5 ukentlige (ikke fredager og søndager)
København-Chicago - 6 ukentlige (ikke lørdager)
København-Washington D.C. - 5 ukentlige (ikke tirsdager og onsdager)

Mindre fly a la 757 ser ut til å være en suksess fra Skandinavia - SAS' maskiner er for store og bør kompleteres med mindre langdistansemaskiner slik at selskapet kan få opp frekvensen.

Mindre fly a la 757 ser ut til å være en suksess fra Skandinavia - SAS' maskiner er for store og bør kompleteres med mindre langdistansemaskiner slik at selskapet kan få opp frekvensen.

Akkurat det tror jeg er en veldig riktig observasjon! Strengt tatt tror jeg egentlig B763 var en ideell maskin for SAS. For store maskiner, kombinert med et generelt for høyt kostnadsnivå, tror jeg ødelegger mye for selskapet.

Når det er sagt, har jeg stor tro på at Mats Jansson klarer å rydde opp(Men akkurat det er opp topic).

I sommerhalvåret bør det fint være plass til 3 stykker (med god feed i minst en ende) og CPH-NYC.

Dessuten, i vinterhalvåret er det ingen som flyr daglig mellom CPH og NYC

Er det ikke sånn at det er problemer med rekkevidden også på 757? Det sies jo at Continental noen ganger må ned for å fylle drivstoff på vei mellom Oslo og New York. Er det ikke ennå lengre mellom København/Stockholm og New York?

747/757/767/330???

De vil bruke en 757 på JFK-CPH

Synes det er trist hvis Arlanda-Atlanta blir erstatta av Arlanda-JFK. ...

ATL-ARN vil bli byttet med JFK-ARN, itillegg vil de begynne å bruke en 757, istedet for 767, så med antagelser om at frekvensen er lik en netto nedgang på ARN

DL annonserte også resten av sommerprogrammet igår og man kan vel slå fast at de ikke kommer til OSL i 2010

Gode nyheter for både ARN og CPH. Dårlig nytt for SAS. Hvordan er DL prismessig i forhold til SAS?

DL annonserte også resten av sommerprogrammet igår og man kan vel slå fast at de ikke kommer til OSL i 2010
Ser sånn ut ja. Ble ryktene om at AA skulle starte på OSL avkreftet forresten?

Delta hadde vel også satt at ruten til Gøteborg var "utsatt" til våren 2010. Er den denne kapasiteten som nå er blitt flyttet?

Det var väl befarat att ATL-ARN inte skulle komma tillbaka. JFK-ARN kompenserar inte riktigt den förlusten.

Nåväl, glad att Delta inte helt överger ARN.

Back