Delta fjerner utløpstid på SkyMiles

Det kunne SAS lære noget af. Har en del point der udløber om kort tid og synes ikke rigtigt der er nogle tilbud der frister nu.
 
Dette liker jeg!! Guttungen har 35000 mil stående som ville utløpt i juli ... For egen del spiller det liten rolle ettersom ingenting utløper så lenge kontoen holdes aktiv.
 
Re: Delta fjerner utløpstid på SkyMiles

Idiotisk trekk av Delta som ikke kommer lojale kunder til gode, tvert imot. Dette trekket kommer til aa koste penger og de maa komme noensteds fra.

Gary sa det saa bra:

http://boardingarea.com/blogs/viewf...ion-of-miles-and-thats-not-such-a-good-thing/

Mileage programs hold unredeemed miles on their books as a liability until those miles expire or are redeemed. Expiring miles mean recognizing revenue without associated cost. That’s why programs have shorted expiration periods in recent years, with most programs going from three years to 18 months (Delta’s miles expired after two years).

Mileage expiration is big business. United Mileage Plus booked an extra $64 million of revenue in the first quarter of 2010 just by tweaking their model for mileage expiration.
 
Re: Delta fjerner utløpstid på SkyMiles

De gjoer nok ikke dette saann helt uten aa ha regnet paa det ... Hvis man holder paa mange nok av de 'infrequent fliers' blir det volum av det ogsaa ... jeg tror dette var et smart trekk som vil loenne seg over tid. At milene koster penger foer de brukes er mer bokfoeringsteknisk enn direkte utgift ..
 
Re: Delta fjerner utløpstid på SkyMiles

De gjoer nok ikke dette saann helt uten aa ha regnet paa det ... Hvis man holder paa mange nok av de 'infrequent fliers' blir det volum av det ogsaa ... jeg tror dette var et smart trekk som vil loenne seg over tid. At milene koster penger foer de brukes er mer bokfoeringsteknisk enn direkte utgift ..

Man skal heller ikke se bort fra den negative effekt når folk ser deres opsparede point forsvinde ud i den blå luft. Det er trods alt point man har "betalt" for i første omgang.

Det kan godt være at der ikke er tale om status pax, men der skal trods alt også lidt flere kundegrupper til at fylde alle sæder. Selv optjener jeg ikke særligt mange point, men lidt bliver det da til via Diners og nogle enkelte flyvninger m.v. De point (som jeg har "betalt" for) vil jeg da gerne gemme til jeg har nok til f.eks. en upgrade. Når jeg f.eks. i mit tilfælde måske mister nogle point om en måneds tid, så vil jeg da overveje om det i det hele taget kan betale sig at optjene dem. Jeg skal trods alt flyve mange indenrigs-rejser med SK for at tjene 6000 point. Kan jeg til gengæld beholde dem er det tværtimod en god grund til at få optjent de sidste 4000 jeg mangler til en upgrade. (tænkt eksempelt - jeg har trods alt lidt flere point end det ;) )

Et sådan eksempelt ville da klart få mig til at overveje at vælge SK fremfor DY eller QI på dansk indenrigs - også hvis det kostede lidt mere.

Godt nok er jeg ikke storkunde, men hvis der bare er nok af min slags, så bliver det da også til en del solgte sæder...
 
Last edited:
Back
Top