• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Delta bestiller 40 (+30) CRJ-900

Someone

Moderator
Medlem
Gode nyheter for Bombardier som har slitt med en tynn ordrebok for deres CRJ-program. Delta bestiller 40 CRJ-900, samt tar opsjoner for ytterligere 30 maskiner.

Disse vil i stor grad brukes som erstattning for CRJ-200, og få 76 seter, includert 12F.

http://news.delta.com/index.php?s=43&item=1809
ATLANTA, Dec. 6, 2012 /PRNewswire/ -- Delta Air Lines (NYSE: DAL) has finalized an agreement with Bombardier Aerospace that will allow the airline to continue restructuring its domestic fleet by replacing less efficient single-class 50-seat aircraft with new two-class 76-seat aircraft. As part of the agreement, Delta will acquire 40 new CRJ900 two-class regional jets, with the option to purchase an additional 30 CRJ900 aircraft, and Bombardier will assist Delta in phasing out 60 single-class CRJ200 aircraft.

Delta har fra før 101 CRJ-900 som flyr for dem (eller partnere) og således ingen ny maskin. Og en grei forjulspresang til de i Montreal
 
Gode nyheter for Bombardier som har slitt med en tynn ordrebok for deres CRJ-program. Delta bestiller 40 CRJ-900, samt tar opsjoner for ytterligere 30 maskiner.

Disse vil i stor grad brukes som erstattning for CRJ-200, og få 76 seter, includert 12F.

http://news.delta.com/index.php?s=43&item=1809


Delta har fra før 101 CRJ-900 som flyr for dem (eller partnere) og således ingen ny maskin. Og en grei forjulspresang til de i Montreal

Luksus varianten dette da - med 12 seter mindre enn standard, og lenestoler foran...? Merkelig at dette er utbredt i USA og Canada, men utenkelig i Europa...
 
Luksus varianten dette da - med 12 seter mindre enn standard, og lenestoler foran...? Merkelig at dette er utbredt i USA og Canada, men utenkelig i Europa...

Delta og deres feeders har F i sine CRJ900 ja. Slik er det i USA, janteloven er ikke så utbredt som i Norge. Uansett er mange av setene i F oppgraderinger, en fin fordel som de som legger igjen veldig mye i et flyselskap kan nyte godt av. Selv om det er en CRJ, brukes dette flyet på mange forretningstunge ru, som f.eks fra MSP/DTW til JFK, DEN, IAH, IAD, der man ikke har volumet som f.eks til SFO, LAX, MCO og LGA. Har inntrykk av at den brukes mindre fra ATL.
 
Delta og deres feeders har F i sine CRJ900 ja. Slik er det i USA, janteloven er ikke så utbredt som i Norge. Uansett er mange av setene i F oppgraderinger, en fin fordel som de som legger igjen veldig mye i et flyselskap kan nyte godt av. Selv om det er en CRJ, brukes dette flyet på mange forretningstunge ru, som f.eks fra MSP/DTW til JFK, DEN, IAH, IAD, der man ikke har volumet som f.eks til SFO, LAX, MCO og LGA. Har inntrykk av at den brukes mindre fra ATL.

Hadde fornøyelsen av å sitte på raden bak F-folkene på veg til mitt eget CRJ900 kurs i Montreal for 4 år siden, og det så jo riktig så behagelig ut... Litt rart at ingen i Europa har valgt den varianten; Eks så blokkerer LH midtgang setene på sin business på CRJ - det koster et mer sete pr rad, og gir langt dårligere komfort enn den amerikanske luksusvarianten...
 
Hadde fornøyelsen av å sitte på raden bak F-folkene på veg til mitt eget CRJ900 kurs i Montreal for 4 år siden, og det så jo riktig så behagelig ut... Litt rart at ingen i Europa har valgt den varianten; Eks så blokkerer LH midtgang setene på sin business på CRJ - det koster et mer sete pr rad, og gir langt dårligere komfort enn den amerikanske luksusvarianten...

Ja, men bruker man seteblokkering er man fleksibel. Man kan ha 1 rad business eller 10. Har man F med brede seter og god pitch, så har man en fast konfigurasjon. Dessuten er vel de fleste rutene i Europa med mye businesstrafikk 1-2 timer, mens mange ruter i USA er 3-5 timer. Markedet er kanskje mer villig til å betale og sette pris på ekstra komfort da.
 
Ja, men bruker man seteblokkering er man fleksibel. Man kan ha 1 rad business eller 10. Har man F med brede seter og god pitch, så har man en fast konfigurasjon. Dessuten er vel de fleste rutene i Europa med mye businesstrafikk 1-2 timer, mens mange ruter i USA er 3-5 timer. Markedet er kanskje mer villig til å betale og sette pris på ekstra komfort da.

Jo - alt er vel litt større der borte, men varierer litt i europa også...; Var på en briefing med Lufthansa for noen år siden, og deres CR9 fløy da både den kurteste og lengste ruten LH hadde på shorthaul; Munchen-Yerevan på 4 timer, og Munchen-Nurnberg på 20 minutt...
 
Back
Top