Delta åpner Reykjavik fra JFK

Someone

Moderator
Medlem
Delta åpner Reykjavik fra JFK

Delta åpner juni 2011 en rute mellom Reykjevik og New York. JFK-KEF vil gå daglig med en 757-200

Dette er en ny rute jeg definitivt ikke så komme, ihvertfall ikke etter den islandske økonomien gikk i dass, så kan absolutt kalles dagens store overaskelse. Dette vil vel også bryte opp de islandske selskapenes "monopol" mellom USA og Island

http://www.earthtimes.org/articles/press/connect-new-york-iceland,1415509.html
NEW YORK, Aug. 6 -- Delta Air Lines (NYSE: DAL) today announced new nonstop service between New York and Reykjavik, Iceland, beginning June 1, 2011. When service begins, Delta will be the only U.S. carrier to serve Iceland nonstop from the United States.

Re: Delta åpner Reykjavik fra JFK

Wow! Det kaller jeg uventet! Men de fortsetter å øke på JFK og det kommer nok flere annonseringer i løoet av høsten.

Ja, det var overraskende!

Trodde forsikringssvindlerne (les:islenderne) hadde satt foten ned for alle utenlandske flyselskaper? Eller hvordan hang det der sammen?

BF:cool2

Trodde forsikringssvindlerne (les:islenderne) hadde satt foten ned for alle utenlandske flyselskaper? Eller hvordan hang det der sammen?

OpenSkies avtalen gjelder for Iceland også, som for alle andre EU og EØS land

Hvorfor starter de ikke opp Oslo i steden, det er vel mye storre grunnlag fra OSL enn KEF?

Dette var bra nyheter. Endelig kan vi fly Skyteam fra SVG til Island. Dog med en god omvei, men det blir mye miles:)

Hvorfor starter de ikke opp Oslo i steden, det er vel mye storre grunnlag fra OSL enn KEF?

Hvor står det at de starter opp KEF istedenfor OSL? Jeg tviler på at de satt og vurderte "KEF eller OSL, KEF eller OSL...". De fant rett og slett ut at det var marked for å starte en rute til KEF, også gjorde de det ;)

Dessuten sier LN-MOW at det nok kan dukke opp flere annonseringer i løpet av høsten.

Dessuten sier LN-MOW at det nok kan dukke opp flere annonseringer i løpet av høsten.

Er vi heldige, kan det nok være MOW har rett og at de endelig tar siste steget (det har vært nære på en del ganger før) i løpet av høsten. Velkommen skal de være!

Delta har vel tidligere også annonsert GOT, men de startet aldri å fly derfra. Håper KEF har bedre flaks.

Der kom den ja :)

Grattis til Sagaøya for denne ruten. det var vel ikke der jeg hadde trodd de skulle lande neste gang :) Men spennende!

Mon tro om dette bringer noen flere spennende destinasjoner i løpet av høsten

Hvor står det at de starter opp KEF istedenfor OSL? Jeg tviler på at de satt og vurderte "KEF eller OSL, KEF eller OSL...". De fant rett og slett ut at det var marked for å starte en rute til KEF, også gjorde de det ;)

Hehe, ja, skjonner jo det da :)
Men poenget mitt var jo at det garantert er storre grunnlag for JFK-OSL enn JFK-KEF, saa det er rart at de velger aa satse paa Keflavik foer OSL.

Men poenget mitt var jo at det garantert er storre grunnlag for JFK-OSL enn JFK-KEF, saa det er rart at de velger aa satse paa Keflavik foer OSL.

Det er jo en del lenger til Oslo enn Reykjavík, så det kan jo også være at denne ruta passer spesielt bra inn i rotering av noen fly.

Jeg synes også dette er overraskende. Island er et ganske lite marked, som allerede er veldig godt dekket til USA. Kan det være noe cruisepassasjerer som er en del av grunnlaget for denne ruta?

Det er jo en del lenger til Oslo enn Reykjavík, så det kan jo også være at denne ruta passer spesielt bra inn i rotering av noen fly.

Jeg synes også dette er overraskende. Island er et ganske lite marked, som allerede er veldig godt dekket til USA. Kan det være noe cruisepassasjerer som er en del av grunnlaget for denne ruta?

Det er godt mulig, men jeg tviler paa at finnes grunnlag for denne ruten. Til og med JFK-SVG eller JFK-BGO har storre passasjergrunnlag enn KEF.

Det er godt mulig, men jeg tviler paa at finnes grunnlag for denne ruten. Til og med JFK-SVG eller JFK-BGO har storre passasjergrunnlag enn KEF.

La oss nå gi DL en sjanse og se om det går. Det aner meg at DL er kjappe med å kutte ut ruta hvis de ikke tjener nok på den.

Det er mindre konkurranse på KEF enn på OSL, så risikoen er nok mindre. Og med DL inne tipper jeg at det snart er takk og farvel til Iceland Express ...

Og man setter inn flyene der man anser det som mest lønnsomt .. og med kort flytid rekker man også å sende maskinen tur-retur JFK-Minneapolis - som er endestasjon. Det gir god utnyttelse og mere $$ i kassen.

Det er lite konkurranse og høye priser fra Island til USA, så det kan jo være verdt å prøve seg. Lite turisme fra Island for tiden, men kanskje desto mere til? Forretningsmarkedet aner jeg ikke, men det er jo billig arbeidskraft for tiden.

Det er mindre konkurranse på KEF enn på OSL, så risikoen er nok mindre. Og med DL inne tipper jeg at det snart er takk og farvel til Iceland Express ...

Og man setter inn flyene der man anser det som mest lønnsomt .. og med kort flytid rekker man også å sende maskinen tur-retur JFK-Minneapolis - som er endestasjon. Det gir god utnyttelse og mere $$ i kassen.

Men det er jo allerede to selskaper som konkurerer paa denne ruten! Dessuten bor det praktisk talt ikke folk paa Island, denne ruten er aapenbart ikke levedyktig.

Markedet for Island som destinasjon er vel ikke særlig stort.
Det FI vinner på er vel transitt trafikken. Sånn sett har de jo en grei hub i KEF, men ellers er det vel ikke store behovet for en rute til KEF.

Hvordan går det egentlig med SK sin rute fra OSL til KEF? Den går vel ikke hver dag?

Back