Delta åpner Reykjavik fra JFK

Re: Delta åpner Reykjavik fra JFK

, denne ruten er aapenbart ikke levedyktig.

Jeg mistenker at folket nedi veien fra meg har litt bedre beslutningsgrunnlag enn deg ..... Det er faktisk en del turisme fra USA også og vulkanbesøk er blitt veldig populært etter det siste utbruddet.

Mistenker at KL og/eller AF også har noe med dette å gjøre; vi skal ikke se bortifra at de også starter opp til KEF. Island ligger jo perfekt til for alle passasjerer som kunne ønske seg en liten pause fra setet sitt og bevege seg litt på seg på en liten terminal. Dette er vel noe Skyteam har tenkt seg ut, og personlig synes jeg ikke det er dumt med en mellomlanding/pause midt i atlanteren!

Er 16, og har flydd til JFK/EWR tre ganger. Uansett om jeg liker flyet og setet mitt eller ei, går jeg jo lei etter ca 3 timer, og da hadde det ikke gjort noe med en liten pause.. jeg er personene som liker flyplasser og flybytte! Tror ikke mange andre tenke sånn som meg der, men de tror likevel at mange hadde sutte pris på en mellomlanding på KEF. Til nå har jo kun Icelandair kunne tilby noe slikt, så det blir spennende om AF eller KL gjør det samme, sammen med Delta. Personlig håper jeg da på KL, og så tviler jeg på at de setter opp en rute som ikke passer inn med transfer med Delta's forbindelese til JFK dersom dette skulle skje.

Kan helt ærlig si at jeg lett velger OSL-AMS-KEF-JFK neste gang, framfor "kun" en mellomlanding og masse flytid på samme lille plassen... Og dessuten ville jeg fått masservis av miles! :D For meg blir jo dette vinn-vinn-vinn-vinn....osv-situasjon! :)

Last edited:

Mistenker at KL og/eller AF også har noe med dette å gjøre; vi skal ikke se bortifra at de også starter opp til KEF. Island ligger jo perfekt til for alle passasjerer som kunne ønske seg en liten pause fra setet sitt og bevege seg litt på seg på en liten terminal. Dette er vel noe Skyteam har tenkt seg ut, og personlig synes jeg ikke det er dumt med en mellomlanding/pause midt i atlanteren!

Er 16, og har flydd til JFK/EWR tre ganger. Uansett om jeg liker flyet og setet mitt eller ei, går jeg jo lei etter ca 3 timer, og da hadde det ikke gjort noe med en liten pause.. jeg er personene som liker flyplasser og flybytte! Tror ikke mange andre tenke sånn som meg der, men de tror likevel at mange hadde sutte pris på en mellomlanding på KEF. Til nå har jo kun Icelandair kunne tilby noe slikt, så det blir spennende om AF eller KL gjør det samme, sammen med Delta. Personlig håper jeg da på KL, og så tviler jeg på at de setter opp en rute som ikke passer inn med transfer med Delta's forbindelese til JFK dersom dette skulle skje.

Kan helt ærlig si at jeg lett velger OSL-AMS-KEF-JFK neste gang, framfor "kun" en mellomlanding og masse flytid på samme lille plassen... Og dessuten ville jeg fått masservis av miles! :D For meg blir jo dette vinn-vinn-vinn-vinn....osv-situasjon! :)

Naa er det naa engang slik at de som betaler 8 ganger mer for billetten enn det du gjoer, vanligvis oensker aa komme seg fra A til B raskest mulig. Det aa stoppe paa island er det kun en veldig liten gruppe som oensker og aa like aa faa en ekstra transfer, er vel.. spesielt.. saa at dette er ett Skyteam trekk, tviler jeg paa.

En overraskelse er det uansett. Men jeg har lite tro paa at dette blir levedyktig

Jeg mistenker at folket nedi veien fra meg har litt bedre beslutningsgrunnlag enn deg ..... Det er faktisk en del turisme fra USA også og vulkanbesøk er blitt veldig populært etter det siste utbruddet.

Ja, det er fult mulig, men det er allerede to selskaper som flyr denne ruten, det er neppe grunnlag for et tredje selskap. Du er vel enig i at OSL har mye storre passasjergrunnlag enn KEF?

Ja, men det er ikke det vi snakker om. Delta har tydeligvis funnet ut at det er mer lønnsomt å fly MSP-JFK-KEF enn JFK-OSL. Man må se passasjergrunnlaget i relasjon til hva man kan forvente å få i kassa.

Men som sagt - det er tidlig ennå, og dette er bare første smakebit på DL's sommerprogram.

Men at både AA og DL skulle dukke opp på OSL 2011 vil vel i alle fall bety bbbbillige USA turer

Nå handler denne tråden om KEF, så vi holder denne diskusjonen borte herfra. :old:

hmm kanskje Delta har sammarbeid med en reiseselskap som lager turopplegg til Island rettet mot amerikanske kunder som vil se Island. Kanskje derfor det er opprettet flyruten.

Ja, dette var definitivt en overraskelse. Blir spennende å se hvordan det går. I utgangspunktet ser det jo helt håpløst ut, men de har vel gjort grundig research før de tok beslutningen.

Vel, har troen på at Delta slipper et par andre ruter (særlig sommerruter) også, men de annonseres nok ikke før om... lenge til iallefall (hensyn til konkuranse).
Det er jo i å for seg ikke noe problem, tror jeg, å slippe bomben om Delta til KEF, iom at der er dårlig grunnlag osv, som flere her sier. Så siden Delta har funnet ut at de vil fly til KEF, kommer neppe flere av selskapene som driver vest for Island til å gjøre det samme...

Har ikke troen, men håper likevel, at AF eller KL, helst KL, også starter opp til KEF! Så blir det drømme-transfer! :)

Tar med dette i samme slengen; Er veldig usikker på om det blir et selskap fra USA eller Gulfen som starter opp til OSL først, men har troen på at noen er rett rundt svingen til å slippe noe! :D

Ja, dette var definitivt en overraskelse. Blir spennende å se hvordan det går. I utgangspunktet ser det jo helt håpløst ut, men de har vel gjort grundig research før de tok beslutningen.

Jeg har mine tvil, men vi faar se. Jeg tror en rute til SVG eller BGO fra JFK med DL hadde blitt mer suksessfull.

Jeg har mine tvil, men vi faar se. Jeg tror en rute til SVG eller BGO fra JFK med DL hadde blitt mer suksessfull.

Du må også huske at SVG og BGO alerede er 'Skyteamland' og en DL-rute der vil stjele fra KLM's egen USA-trafikk - som ikke er ubetydelig. Og de lar nok DL få høre det også ..

Har ikke troen, men håper likevel, at AF eller KL, helst KL, også starter opp til KEF! Så blir det drømme-transfer! :)

Man skal være vel glad i selskapene i SkyFjøset alliansen hvis man synes Norge-AMS-KEF-JFK høres ut som en god routing til New York :rolleyes:

Man skal være vel glad i selskapene i SkyFjøset alliansen hvis man synes Norge-AMS-KEF-JFK høres ut som en god routing til New York :rolleyes:
Eller kanskje bare veldig glad i å fly?
Det finnes jo de som reiser "feil vei" når de skal østover, nettopp fordi de elsker å fly.
Jeg har faktisk vurdert det selv :cool:

Gammel tråd, men etter nyheten om at Island skal åpne opp for vaksinerte turister, så kommer Delta tilbake på kort varsel: JFK-KEF gjenstarter 1 mai og MSP-KEF fra 27 mai. Itillegg åpner de en helt ny rute for dem: BOS-KEF fra 20 mai. Alt med 757-200

https://news.delta.com/delta-offers...-europe-destination-open-vaccinated-americans

New daily service from Boston to Reykjavík begins May 20
Daily Minneapolis/St. Paul and New York-JFK service also resumes in May
Iceland is the first destination in Europe to permit entry to fully vaccinated Americans

Setter inn 767-300ER på ruten til sommeren 2024

https://www.aeroroutes.com/eng/240103-dlns24jfkkef

Delta in Northern summer 2024 season schedules widebody aircraft service on New York JFK – Reykjavik Keflavik route, as the Skyteam member schedules Boeing 767-300ER aircraft from 30MAR24, instead of previously filed 757-200. The 767 is scheduled to operate until 25OCT24 (New York departure), the end of summer season.

BOS er vel borte, mens DTW og MSP skal begge gå med 757

Back