DEL 3 BKK-FCO China Airlines

MountainDew

ScanFlyer Rusty
Medlem
OBS!! LES DEL 1 & 2 FØRST
DEL 1: http://forum.scanair.no/showthread.php?t=26861
DEL 2: http://forum.scanair.no/showthread.php?t=26862

Søndag 30 Des 2007
BKK-FCO
China Airlines A340-300
Sete: 01A

Siden flyet har avgangstid klokken 0345 ble det noen timer på flyplassen. BKK er en flott og ny flyplass (1 år gammel). Satt ca en time høyt oppunder taket å observerte passasjerer og ansatte på flyplassen.
ThailandDes2007386.jpg


Registrerte at KLM sitt crew hadde 3 svære kofferter hver etter handel, mens Finnair sitt crew kom kun med 1 koffert hver. Kanskje KLM crew har bedre tid til å shoppe?

Innsjekk gikk raskt for det var ingen kø i skranken. Jeg hadde ingen bagasje å sjekke inn så fikk ombordstigningskort og invitasjon til China Airlines business lounge. Satte så kursen mot passkontrollen. der var det en del kø, men var gjennom etter ca 15 min. Tok veien videre til loungen for å spise litt.

Her er noen bilder fra CI loungen som var mye bedre en Alitalia sin i FCO:
ThailandDes2007387.jpg


ThailandDes2007388.jpg


ThailandDes2007389.jpg


Denne kvelden like før nyttårsaften var det lite passasjerer. Vi var faktisk kun 8 stk i Business og rundt 70 i Economy. God plass å boltre seg på....
ThailandDes2007390.jpg


Min velkomstdrink (eplejuice som vanlig)
ThailandDes2007391.jpg


Push back nøyaktig klokken 0345, men tok ca 15 min å taxe til banen. Veldig stille på flyplassen og kunne ikke se noen annen aktivitet.
Forrett kom raskt etter take-off, men dette så veldig rart ut. Smakte ok men var skeptisk til denne Thai retten.
ThailandDes2007392.jpg


Til middag valgte jeg en Italiensk fiskerett som smakte utmerket
ThailandDes2007393.jpg


Kake, frukt & ost
ThailandDes2007394.jpg


Soloppgang over Sør-Afghanistan
ThailandDes2007396.jpg


Mye snø i fjellene i Afghanistan. Når en flyr over slike områder tenker en på hvor heldig en er som bor i et Vestlig land
ThailandDes2007398.jpg


En lien matbit til filmen
ThailandDes2007400.jpg


Western breakfast servert ca 1,5 t før landing. Appetitten var god og det var frokosten også. Etterpå fikk jeg en mugge med melk og en pakke med Kellogs sjokolade frokostblanding.
ThailandDes2007402.jpg


Over Hellas
ThailandDes2007403.jpg


Reiseruten
ThailandDes2007404.jpg


Ankomst FCO 30 min før rutetid. Alle gater var opptatt så vi måtte ta en fjernparkering ved siden av Malaysia Airlines B777 som heller ikke hadde fått plass.
ThailandDes2007407.jpg


ThailandDes2007408.jpg


ThailandDes2007410.jpg


ThailandDes2007411.jpg


ThailandDes2007412.jpg


Alle passasjerene fikk plass i en buss så det må ha vert veldig romslig på economy også. Er meget fornøyd med China Airlines og kan anbefale det selskapet til dere som ikke bruker ulykkestatistikk til grunnlag for å velge et flyselskap!!

Turen videre til OSL gikk smertefritt med DY, men tok ingen bilder på denne turen. Fikk en kjeks ombord og en pakke med juice fra den hyggelige Italienske damen på siden av meg. Ca 130 pax

FCO er en liten og oversiktlig flyplass der transfer ikke er noe problem

Takk for at du leste rapporten og håper du likte den!
 
Last edited:
Kjempe rapport :-) Har lagt merke til at de færreste legger inn bilder av destinasjonen - men jeg synes det var veldig ok å se litt fra Thailand også. Knall bilder tatt i luften...

Egen reisevirksomhet er dessverre ikke så høy om dagen - desto morsommere å følge med på andres turer her.

C
 
Meget bra rapport !! Gode erfarninger med China Airlines selv, og kan anbefales ja...
 
Takker så mye for rapporten, utrolig bra og spennende! Bildene var flotte, både de fra destinasjonen og de fra lufta.
 
Takk for veldig bra rapporter!! Morsomt å lese om litt mer eksotiske selskaper. Hvorfor ble det denne litt utradisjonelle routingen?
 
Takker for utmerket lesning! Liker også bilder fra destinasjonen, selv om det bare var bilde av amerikansk mat i Thailand. Håper du fikk smake den lokale maten også :)
 
Takk for fin rapport og supre bilder!

Hva fikk deg til å velge China Airlines via FCO på denne turen?
Er du ikke gammel nok til å drikke vin eller siden det stort sett var juice og brus på bildene? Hva var alternative hovedretter?

BF:cool2
 
Flott rapport!
Setene ser ut til å være de samme som DL's BizElite på 777, og de er GODE Er det 60" pitch?
 
Tusen takk for flott reiseskildring og fantastiske bilder. Likte spesielt bildene fra fjellene i Afghanistan. Meget spennende natur i Sentral Asia. Skal man dog på reise i disse områdene velg heller trygge Kirghistan eller Uzbekistan.....
 
Takk for veldig bra rapporter!! Morsomt å lese om litt mer eksotiske selskaper. Hvorfor ble det denne litt utradisjonelle routingen?

Reiseruten ble valgt ut fra pris + at jeg hadde lyst å fly et Asiatisk selskap. China Airlines var bestydelig lavere priset en Thai og Malaysian. Betalte 12.000kr inkludert Norwegian. Som et tips så kan du få Egypt Air Business til 8.500kr fra ATH - BKK tur/retur. A321 & B777. Litt dårlige forbindelser OSL-ATH desverre.
 
Takk for fin rapport og supre bilder!

Hva fikk deg til å velge China Airlines via FCO på denne turen?
Er du ikke gammel nok til å drikke vin eller siden det stort sett var juice og brus på bildene? Hva var alternative hovedretter?

BF:cool2

Takk for fin tilbakemelding :)
Svar ang. China Airlines står rett over denne post.
Nei vin liker jeg ikke, og sprit blir for sterkt. Noen tror jeg er med i indremisjonens avholdsbevegelse :D
 
Flott rapport!
Setene ser ut til å være de samme som DL's BizElite på 777, og de er GODE Er det 60" pitch?

Ja veldig gode, selv om de ikke kan legges like langt bak som dagens "flat sleeper seats" som faktisk ikke er flat allikavel. Er ikke sikker på pitch men jeg hadde rikelig med plass.
 
Back
Top