OBS!! LES DEL 1 & 2 FØRST
DEL 1: http://forum.scanair.no/showthread.php?t=26861
DEL 2: http://forum.scanair.no/showthread.php?t=26862
Søndag 30 Des 2007
BKK-FCO
China Airlines A340-300
Sete: 01A
Siden flyet har avgangstid klokken 0345 ble det noen timer på flyplassen. BKK er en flott og ny flyplass (1 år gammel). Satt ca en time høyt oppunder taket å observerte passasjerer og ansatte på flyplassen.
Registrerte at KLM sitt crew hadde 3 svære kofferter hver etter handel, mens Finnair sitt crew kom kun med 1 koffert hver. Kanskje KLM crew har bedre tid til å shoppe?
Innsjekk gikk raskt for det var ingen kø i skranken. Jeg hadde ingen bagasje å sjekke inn så fikk ombordstigningskort og invitasjon til China Airlines business lounge. Satte så kursen mot passkontrollen. der var det en del kø, men var gjennom etter ca 15 min. Tok veien videre til loungen for å spise litt.
Her er noen bilder fra CI loungen som var mye bedre en Alitalia sin i FCO:
Denne kvelden like før nyttårsaften var det lite passasjerer. Vi var faktisk kun 8 stk i Business og rundt 70 i Economy. God plass å boltre seg på....
Min velkomstdrink (eplejuice som vanlig)
Push back nøyaktig klokken 0345, men tok ca 15 min å taxe til banen. Veldig stille på flyplassen og kunne ikke se noen annen aktivitet.
Forrett kom raskt etter take-off, men dette så veldig rart ut. Smakte ok men var skeptisk til denne Thai retten.
Til middag valgte jeg en Italiensk fiskerett som smakte utmerket
Kake, frukt & ost
Soloppgang over Sør-Afghanistan
Mye snø i fjellene i Afghanistan. Når en flyr over slike områder tenker en på hvor heldig en er som bor i et Vestlig land
En lien matbit til filmen
Western breakfast servert ca 1,5 t før landing. Appetitten var god og det var frokosten også. Etterpå fikk jeg en mugge med melk og en pakke med Kellogs sjokolade frokostblanding.
Over Hellas
Reiseruten
Ankomst FCO 30 min før rutetid. Alle gater var opptatt så vi måtte ta en fjernparkering ved siden av Malaysia Airlines B777 som heller ikke hadde fått plass.
Alle passasjerene fikk plass i en buss så det må ha vert veldig romslig på economy også. Er meget fornøyd med China Airlines og kan anbefale det selskapet til dere som ikke bruker ulykkestatistikk til grunnlag for å velge et flyselskap!!
Turen videre til OSL gikk smertefritt med DY, men tok ingen bilder på denne turen. Fikk en kjeks ombord og en pakke med juice fra den hyggelige Italienske damen på siden av meg. Ca 130 pax
FCO er en liten og oversiktlig flyplass der transfer ikke er noe problem
Takk for at du leste rapporten og håper du likte den!
DEL 1: http://forum.scanair.no/showthread.php?t=26861
DEL 2: http://forum.scanair.no/showthread.php?t=26862
Søndag 30 Des 2007
BKK-FCO
China Airlines A340-300
Sete: 01A
Siden flyet har avgangstid klokken 0345 ble det noen timer på flyplassen. BKK er en flott og ny flyplass (1 år gammel). Satt ca en time høyt oppunder taket å observerte passasjerer og ansatte på flyplassen.

Registrerte at KLM sitt crew hadde 3 svære kofferter hver etter handel, mens Finnair sitt crew kom kun med 1 koffert hver. Kanskje KLM crew har bedre tid til å shoppe?
Innsjekk gikk raskt for det var ingen kø i skranken. Jeg hadde ingen bagasje å sjekke inn så fikk ombordstigningskort og invitasjon til China Airlines business lounge. Satte så kursen mot passkontrollen. der var det en del kø, men var gjennom etter ca 15 min. Tok veien videre til loungen for å spise litt.
Her er noen bilder fra CI loungen som var mye bedre en Alitalia sin i FCO:



Denne kvelden like før nyttårsaften var det lite passasjerer. Vi var faktisk kun 8 stk i Business og rundt 70 i Economy. God plass å boltre seg på....

Min velkomstdrink (eplejuice som vanlig)

Push back nøyaktig klokken 0345, men tok ca 15 min å taxe til banen. Veldig stille på flyplassen og kunne ikke se noen annen aktivitet.
Forrett kom raskt etter take-off, men dette så veldig rart ut. Smakte ok men var skeptisk til denne Thai retten.

Til middag valgte jeg en Italiensk fiskerett som smakte utmerket

Kake, frukt & ost

Soloppgang over Sør-Afghanistan

Mye snø i fjellene i Afghanistan. Når en flyr over slike områder tenker en på hvor heldig en er som bor i et Vestlig land

En lien matbit til filmen

Western breakfast servert ca 1,5 t før landing. Appetitten var god og det var frokosten også. Etterpå fikk jeg en mugge med melk og en pakke med Kellogs sjokolade frokostblanding.

Over Hellas

Reiseruten

Ankomst FCO 30 min før rutetid. Alle gater var opptatt så vi måtte ta en fjernparkering ved siden av Malaysia Airlines B777 som heller ikke hadde fått plass.





Alle passasjerene fikk plass i en buss så det må ha vert veldig romslig på economy også. Er meget fornøyd med China Airlines og kan anbefale det selskapet til dere som ikke bruker ulykkestatistikk til grunnlag for å velge et flyselskap!!
Turen videre til OSL gikk smertefritt med DY, men tok ingen bilder på denne turen. Fikk en kjeks ombord og en pakke med juice fra den hyggelige Italienske damen på siden av meg. Ca 130 pax
FCO er en liten og oversiktlig flyplass der transfer ikke er noe problem
Takk for at du leste rapporten og håper du likte den!
Last edited: