Man konstaterer at CPH har fått en mye større hit en det OSL har og at nå som SAS har kansellert SEA ruten og redusert til de fleste andre destinasjoner mens US Airways åpner OSL-PHL, blir dette slå ut positivt for OSL på internasjonalt og definitivt negativt for CPH. Det er FAKTA som CPH har å se frem til i månedene fremover.
Grunnen til at CPH er den størrelsen de er, er på grunn av at SAS har bestemt å ha sin hoved hub der. Nå som SAS kutter på intercont og nordmenn begynner å få flere intercont alternativer fra OSL (CO hadde hatt mye større materiell på OSL dersom de hadde hatt det tilgjengelig og CO har bekreftet at OSL blir en 787 destinasjon) vil dette selvsagt gå ut over CPH. Og nå som SAS kutter kraftig på CPH mens andre åpner intercont på OSL er det mer enn våte drømmer, kamerat.
Dersom LH tar over SAS (noe som er spekulasjoner) kommer CPH til å bli en skygge av sitt nåværende selv.
KGLs analyser er basert på historiske data og hva man kan forvente og er meget veloverveid. Det er klart at i disse tider blir ting mer usikkert, men man kan alikevel lage en forecast som ligger rimelig nært realitetene.