30% fler reisende på Torp i april

Glenn

ScanFlyer Gold
30% fler reisende på Torp i april

I april reiste totalt 144.305 over Vestfoldflyplassen. Det gir en vekst på hele 30 prosent i forhold til april 2011. Dengang reiste 111.128 over Torp.

Den norske innerikstrafikken økte med utrolige 79,3 prosent til 48.535 passasjerer, mens utenrikstrafikken økte med 13,9 til 95.770, mot 84.054 reisende siste år.

De første fire månedene av 2012 har 441.468 passasjerer reist til/fra Sandefjord lufthavn Torp. Det gir en økning på 12,7 prosent i forhold til samme periode i fjor.
http://boarding.no/art.asp?id=49834

Re: 30% fler reisende på Torp i april

Når vi vet fra før at Norwegian flytter de mest sparsommelige OSL-kundene sine over til "gratisflygninger" fra Torp, med 8 daglige bevegelser, og også andre kan få være med selvsagt, så er vel 21500 flere passasjerer innenriks ikke direkte "utrolig". De forskjellige pilotgruppene i selskapet og mulig bruk av innleide fra Torp gjør det mer spennende enn det håpløse tapssluket det set ut som ved første øyekast. Her er det bare å følge med ;) !

Gledelig lesning.

Da jeg reiste TRF-TRD igår ettermiddag var det lange køer overalt, i alle fire slusene i security, lange køer på innsjekkingsautomatene og veldig fullt i terminalen. Tror ikke jeg har opplevd maken på Torp, hvertfall ikke på en hverdag og når det kun var to-tre avganger på dette tidspunktet, alle innenriks. Nesten samtlige på flyplassen skulle reise med de to eneste avgangene på dette tidspunktet, nemlig DY til Bergen og Trondheim, i tillegg til Widerøes litt tidligere avgang til Trondheim.

Når vi vet fra før at Norwegian flytter de mest sparsommelige OSL-kundene sine over til "gratisflygninger" fra Torp

Du sier at vi vi vet dette. Har du link til dokumentasjonen ?

De jeg snakket med på ettermiddagsflyvningen fra TRD til TRF reiste heller fra Torp når bilettprisen var 99-199kr. Enn å betale 700 + fra OSL

Jeg tipper også de tar litt fra OSL, men vet ikke.
Drammen/Kongsberg området kan like godt reise til Torp som til Gatdermoen.
Og er prisforskjellen mellom OSL og Torp stor (noe den er), så reiser nok en del folk heller fra Torp.

Det er travelt på Torp i perioder i helgene.
Ser man helheten, så er det langt igjen til tallene man hadde for 3-4 år siden. Veldig langt.

Du sier at vi vi vet dette. Har du link til dokumentasjonen ?

Haha, jeg visste den måtte komme. Kanskje noen kan lage en Wikipedia-artikkel om hvordan forbrukere oppfører seg i forhold til 80% rabatt på noe som kan fylle samme behov som et alternativ, så kan jeg linke til den.

Jeg kan love deg at dette er et kjent faktum, også i Norwegian. Det er seg selv de tar flest fra.

Gledelig lesning.

Da jeg reiste TRF-TRD igår ettermiddag var det lange køer overalt, i alle fire slusene i security, lange køer på innsjekkingsautomatene og veldig fullt i terminalen. Tror ikke jeg har opplevd maken på Torp, hvertfall ikke på en hverdag og når det kun var to-tre avganger på dette tidspunktet, alle innenriks.

Min neste reise blir neppe fra Torp,ser jeg.

Det er vel gjerne i de periodene flyene går ;-)

Forøvrig beskrev OleSR en hverdag...

Joda, det blir trangt om plassen når Malaga, Alicante, en chartermaslin og en maskin fra Wizzair går samtidig. Ellers er det nokså greit fordelt. Mye kø oppleves sjeldent. Da ville ikke Torp vært norges best likte flyplass.
Enkelt og greit ;)

Jeg brukte feks. 5 min fra ankomst til terminal til jeg var inne ved gate på en hverdag kl 10.

Back