Christian V
Newcomer
De-icing - Widerøe og de andre
Heisann,
Reiser endel mellom Bergen og Hammerfest for tiden, via Tromsø.
Jeg har lagt merke til at Widerøe, som jeg stort sett flyr med nå på denne strekningen, de-icer ofte mer enn SAS og Norwegian.
Nå sist fredag var jeg i Tromsø, og det var kuldegrader. Widerøe (Embraer), stopper for å de-ice, mens både SAS og Norwegian (737) tar av uten.
Er det noen spesiell grunn for dette? Er 737 mindre utsatt for is på vingene enn Embraer?
Heisann,
Reiser endel mellom Bergen og Hammerfest for tiden, via Tromsø.
Jeg har lagt merke til at Widerøe, som jeg stort sett flyr med nå på denne strekningen, de-icer ofte mer enn SAS og Norwegian.
Nå sist fredag var jeg i Tromsø, og det var kuldegrader. Widerøe (Embraer), stopper for å de-ice, mens både SAS og Norwegian (737) tar av uten.
Er det noen spesiell grunn for dette? Er 737 mindre utsatt for is på vingene enn Embraer?