Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Uavhengig av flatt vann el ikke, så mener jeg veldig bestemt at det er større sjans for å lykkes med en ditch hvis man har motorer bak kontra under vingene. Det trenger man egentlig ikke være flyger for å spå..Sant nok. Hengte meg opp i at det var lettere med motorene bak.
Var nok litt for rask der.
Ellers liker jeg nok best på å fokusere på dyktighet og ikke flaks.
Mye bra arbeid og innsats i cockpit på UA DC-10 i Sioux City også.
Espen
Aka Haynes![]()
Den der LOT buklandingen ja.
Husker ikke nøyaktig detaljene, men synes såvidt å minnes om en sikring (circuit breaker)
på et side panel i cockpiten som de flygerene visstnok glemte å sjekke før de landet med hjula opp.
Kanskje noe om at enkelte slike episoder kan være selvforskyldt.
Noen år siden jeg rattet 767 men kanskje noen som er fersk på den som kan bekrefte eller avkrefte det ovenstående?
La seg i mot vinden da alt annet sviktet for å redusere speed(grab angel).
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.