Sant nok. Hengte meg opp i at det var lettere med motorene bak.
Var nok litt for rask der.
Ellers liker jeg nok best på å fokusere på dyktighet og ikke flaks.
Uavhengig av flatt vann el ikke, så mener jeg veldig bestemt at det er større sjans for å lykkes med en ditch hvis man har motorer bak kontra under vingene. Det trenger man egentlig ikke være flyger for å spå..
Re: De beste pilotene(mest flaks- de er dyktige men har flaks også)?
Den der LOT buklandingen ja.
Husker ikke nøyaktig detaljene, men synes såvidt å minnes om en sikring (circuit breaker)
på et side panel i cockpiten som de flygerene visstnok glemte å sjekke før de landet med hjula opp.
Kanskje noe om at enkelte slike episoder kan være selvforskyldt.
Noen år siden jeg rattet 767 men kanskje noen som er fersk på den som kan bekrefte eller avkrefte det ovenstående?
Den der LOT buklandingen ja.
Husker ikke nøyaktig detaljene, men synes såvidt å minnes om en sikring (circuit breaker)
på et side panel i cockpiten som de flygerene visstnok glemte å sjekke før de landet med hjula opp.
Kanskje noe om at enkelte slike episoder kan være selvforskyldt.
Noen år siden jeg rattet 767 men kanskje noen som er fersk på den som kan bekrefte eller avkrefte det ovenstående?
Der var rapporten ja, og jammen var det ikke en slik circuit breaker som var poppet ute og hadde den vært inne så hadde hjulene kommet ned med det alternative systemet.
Etterpåklokskap i sofakroken er dog enkelt, men man lærer noe hver gang man leser en rapport om slikt.
Glad det ikke var meg.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.