• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DC 9 - 50 år

WF789

ScanFlyer Crusty
Medlem
DC 9 - 50 år

I dag (25/2) er det 50 år siden første flight med DC9
Det må være verdt en tråd, og forhåpentligvis noen fine bilder.
 
Re: DC 9 - 50 år

00679.jpg
Vi begynner i nord
 
Re: DC 9 - 50 år

Dc9 var alletiders arbejdshest i SAS...
JEg har ikke tal på hvor mange gange jeg har være ombord på DC9/MD80/MD90 men i mine 45 år er det blevet til mindst 500 gange
hilsen Ole
 
Re: DC 9 - 50 år

Gratulerer med 50 års dagen, DC-9 :)

Selve nyttårsaften 1985 var jeg heldig og fikk begge de opprinnelige SAS-versjonene på et brett:

 
Re: DC 9 - 50 år

Her har vi en 47-åring som fortsatt er i trafikk. Opprinnelig levert til Trans-Texas Airways i 1967. Nå frakter for C&M Airways. Her forografert på ATL i 1999/2000. Fortsatt innom ATL nå og da.

N563PC.jpg
 
Re: DC 9 - 50 år

Legger til et bilde av den lengste versjonen av den opprinnelige DC-9.
OH-LYN var den første av i alt 12 DC-9-51 hos Finnair, og Finnair var det selskapet utenom SAS som brukte DC-9 lengst på FBU, fra 1971 til 1998.

 
Back
Top