• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DAT DAT's flåte

Re: DAT's flåte

2 A320 maskiner er sendt på wetlease hos Air Arabia

Airbus A320 -232 4812 OY-JRP Danish Air Transport posn 23apr23 BLL-SHJ on wet-lease to Air Arabia (+ 6749 OY-RUH)
 
Re: DAT's flåte

DAT har en ATR-72 på en kortvarig wetlease for Emerald (AerLingus regional) frem til midten av mai
 
Re: DAT's flåte

Fant ikke noen passende tråd, så ble her.

Robert Rungholm (CCO) på LinkdIn:
I'm pleased to share that the Canadian CAA has awarded a Foreign Air Operator Certificate (FAOC) to DAT. A big thanks to our Ground OPS team. With the FAOC we are now able to operate our Airbus A320/1 capacity from Canadian bases. We look forward to new opportunities abroad in W24.
 
Re: DAT's flåte

Den trengs vel her i landet fra 1 april?

DAT slutter jo å fly CHP-AAL-CPH. Forklaringen/unnskyldningen er behov for et ekstra fly på ny FOT-rute i Norge. Jeg antar at dette er Rørosruten. De avvikler jo Tromsø-Lakselvruten, så hvor mange maskiner i tillegg er det egentlig bruk for nå? Blir det økning på Florøruten sett ift i dag? Har ikke fått med meg at det er endringer på Stord og Ørland.

Espen
 
Re: DAT's flåte

DAT slutter jo å fly CHP-AAL-CPH. Forklaringen/unnskyldningen er behov for et ekstra fly på ny FOT-rute i Norge. Jeg antar at dette er Rørosruten. De avvikler jo Tromsø-Lakselvruten, så hvor mange maskiner i tillegg er det egentlig bruk for nå? Blir det økning på Florøruten sett ift i dag? Har ikke fått med meg at det er endringer på Stord og Ørland.

Espen

Fra 1. april så trenger de 4 fly i Norge, så ett ekstra sammenlignet med i dag. I tillegg så bruker de 1 ATR42 i Tyskland, og har ofte 1-2 fly på vedlikehold i KUN. Da trenger de i alle fall 1 ATR42 til i backup i tillegg til dagens flåte, siden de ikke bruker ATR72 på FRO.
 
Last edited:
Re: DAT's flåte

I tillegg til OY-JRO, kommer det også inn en ATR72-500, som blir registrert OY-RUA. MSN 822, som tidligere har vært innom Aer Arann, BRA og senest Alsie/Lübeck Air.
 
Re: DAT's flåte

DAT har fløyet med ATR72 på FRO de siste dagene, OY-LHC. Har vel ikke vært fløyet med så store maskiner på FRO tidligere, eller? :)
 
Re: DAT's flåte

Nå er vel det egentlig en konsekvens av at en maskin står strandet der etter røykutvikling for noen dager tilbake?
 
Re: DAT's flåte

DAT har fløyet med ATR72 på FRO de siste dagene, OY-LHC. Har vel ikke vært fløyet med så store maskiner på FRO tidligere, eller? :)

LHC hadde et vikariat for JRY på FRO i mai også.

Eastern har også vært innom med ATR72 for noen år siden
 
Re: DAT's flåte

LHC hadde et vikariat for JRY på FRO i mai også.

Eastern har også vært innom med ATR72 for noen år siden

Mener å huske at DAT var på FRO med ATR72 for en del år siden også,
tror kanskje det var da de fløy til SVG og BGO også.
 
Back
Top