DAT's flåte

Re: DAT's flåte

2 A320 maskiner er sendt på wetlease hos Air Arabia

Airbus A320 -232 4812 OY-JRP Danish Air Transport posn 23apr23 BLL-SHJ on wet-lease to Air Arabia (+ 6749 OY-RUH)

DAT har en ATR-72 på en kortvarig wetlease for Emerald (AerLingus regional) frem til midten av mai

Fant ikke noen passende tråd, så ble her.

Robert Rungholm (CCO) på LinkdIn:
I'm pleased to share that the Canadian CAA has awarded a Foreign Air Operator Certificate (FAOC) to DAT. A big thanks to our Ground OPS team. With the FAOC we are now able to operate our Airbus A320/1 capacity from Canadian bases. We look forward to new opportunities abroad in W24.

Den trengs vel her i landet fra 1 april?

DAT slutter jo å fly CHP-AAL-CPH. Forklaringen/unnskyldningen er behov for et ekstra fly på ny FOT-rute i Norge. Jeg antar at dette er Rørosruten. De avvikler jo Tromsø-Lakselvruten, så hvor mange maskiner i tillegg er det egentlig bruk for nå? Blir det økning på Florøruten sett ift i dag? Har ikke fått med meg at det er endringer på Stord og Ørland.

Espen

DAT slutter jo å fly CHP-AAL-CPH. Forklaringen/unnskyldningen er behov for et ekstra fly på ny FOT-rute i Norge. Jeg antar at dette er Rørosruten. De avvikler jo Tromsø-Lakselvruten, så hvor mange maskiner i tillegg er det egentlig bruk for nå? Blir det økning på Florøruten sett ift i dag? Har ikke fått med meg at det er endringer på Stord og Ørland.

Espen

Fra 1. april så trenger de 4 fly i Norge, så ett ekstra sammenlignet med i dag. I tillegg så bruker de 1 ATR42 i Tyskland, og har ofte 1-2 fly på vedlikehold i KUN. Da trenger de i alle fall 1 ATR42 til i backup i tillegg til dagens flåte, siden de ikke bruker ATR72 på FRO.

Last edited:

I tillegg til OY-JRO, kommer det også inn en ATR72-500, som blir registrert OY-RUA. MSN 822, som tidligere har vært innom Aer Arann, BRA og senest Alsie/Lübeck Air.

DAT har fløyet med ATR72 på FRO de siste dagene, OY-LHC. Har vel ikke vært fløyet med så store maskiner på FRO tidligere, eller? :)

Nå er vel det egentlig en konsekvens av at en maskin står strandet der etter røykutvikling for noen dager tilbake?

DAT har fløyet med ATR72 på FRO de siste dagene, OY-LHC. Har vel ikke vært fløyet med så store maskiner på FRO tidligere, eller? :)

LHC hadde et vikariat for JRY på FRO i mai også.

Eastern har også vært innom med ATR72 for noen år siden

LHC hadde et vikariat for JRY på FRO i mai også.

Eastern har også vært innom med ATR72 for noen år siden

Mener å huske at DAT var på FRO med ATR72 for en del år siden også,
tror kanskje det var da de fløy til SVG og BGO også.

Back