• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Dataproblemer medfører forsinkelser

S. Holberg

ScanFlyer Gold

Noen andre som ikke kommer inn på Eurobonuskontoen sin? Prøvde flere ganger nå, uten hell. Får "Kommunikasjonsfeil. Vennligst prøv igjen senere"

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostlandssendingen/1.10972234

I en kort periode onsdag ettermiddag lå datasystemet til SAS nede. Det vil bli forsinkelser i flytrafikken utover ettermiddagen.

Like før klokken 13.30 onsdag ettermiddag fikk vi beskjed om at det var oppstått en datafeil som gjorde det umulig for oss å boarde og sjekke folk inn, sier pressekontakt Tormod Sandstø i SAS til NRK.

Last edited by a moderator:
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Såvidt jeg forsto var Altéa nede en periode her. Kan ha noe med det å gjøre...

Ja og vi stod og venta i en time på Kastrup i boardingkø. Ikke akkurat det jeg hadde mest lyst til etter en lang natts reise :P

Jeg antar root-cause her ikke var SAS, men TDC som hadde nettverksfeil i hele norden i dag. Det var hvertfall mye som ikke var på stell rundt omkring divserse steder.

Sedan 13:15 har vi ett stort nätverksfel.
Detta drabbar större delar av Sverige och även andra nordiska länder. Vi arbetar med våra bästa resurser för att lösa problemet så snart som möjligt.

Hæ, i Lillestrøm panikk pga en ikke kan levere inn Viking idag, og det var visst over hele landet ...???

Forsinkelser i dag

Hei!
Ser det er masse forsinkelser i dag fra mange lufthavner i Norge. Hva er grunnen?

Re: Dataproblemer medfører forsinkelser

skulle reise fra Oslo til Trondheim idag med Norwegian (kl 16.20) og dem var i rute
mens sas flyet som skulle samme retningen var forsinket og nå vet jeg
årsaken, hørte ikke noe om det over anlegget på osl jeg ihvertfall

bra at jeg reiste med Norwegian :)

Re: Dataproblemer medfører forsinkelser

hifiman; nå er det slik at sas systemet har hovedforbindelse i køben - all sastrafikk (data) har dette som sentral punkt. csc?
og om de har forbindelse utover dette med tdc kan sikkert hende. altea bruker vel internettlinjene har jeg fått høre.

norwegian kjører altea, og har sikkert ikke sin systemhun via køben, kanskje fbu?

Back