DAT MD87 fløjet til skrotning

Re: DAT MD87 fløjet til skrotning

Levert i 1997 og bare 20 år gammel.
Sto ikke hvor mange timer eller turer (cycles) den har, men skulle tro der var mere liv igjen før skroting.
 
Re: DAT MD87 fløjet til skrotning

Levert i 1997 og bare 20 år gammel.
Sto ikke hvor mange timer eller turer (cycles) den har, men skulle tro der var mere liv igjen før skroting.



Den er fra 1987, så 30 år gammel
 
Re: DAT MD87 fløjet til skrotning

Den siste hadde first flight 01.dec 1999

Sent fra min SM-T530 via Tapatalk
 
Re: DAT MD87 fløjet til skrotning

Det begynner å bli noen år siden og minnet svikter, men var MD87 noe SAS overtalte de til å bygge for seg, (Ref -21 og -41) eller ble den modellen utviklet av MD for det kommersielle markedet?
 
Re: DAT MD87 fløjet til skrotning

Passerte 5 MD-87 I kveld, paa rekke og rad, alle venter paa en langt bedre skjebne enn OY-JRU MSN 53208/09, MSN 53210,212,213 - den siste ennaa I full Spanair logo.

@KnutW - tror MD-87 var en kommersiell versjon, I tillegg til de du nevner er det vel MD-88 til Delta som var "for spesiellt interesserte".
 
Re: DAT MD87 fløjet til skrotning

Det ble fløyet noen MDer fra Spanair til KHIO i 2012. Står de der fortsatt?

MSN 53208 på KHIO i juni 2012:
 

Attachments

  • Spring2012118.jpg
    Spring2012118.jpg
    221.7 KB · Views: 367
Last edited:
Re: DAT MD87 fløjet til skrotning

Det er tre som er i produksjon (to aktivt, en i reserve eller ikke klarert ennå). To av disse har vært eid av SAS men aldri vært i produksjon. Den tredje er ex-Japan Air System. De har fire MD87'ere til som er 'stored'. Er ikke sikker på om disse er ombygd ennå. De er alle av spansk opprinnelse.
 
Re: DAT MD87 fløjet til skrotning

Det ser ut som de bygger om en maskin av gangen, sikkert pga hangar stoerrelse. Jeg saa 4 (muligens 5) parkert paa Tarmac Madras naar jeg siste kjoerte forbi. Butler Aviation som opprinnelig holdt til i Redmond Bend med DC-6, bygget ny Hangar i Madras og flyttet rett foer de ble kjoept opp av Aero Air (Hillsboro - derfor ble maskinene foerst floeyet til Hillsboro). Aero Air dannet "Air Tanker Division" sammen med Erickson Air Crane (Air Crane delen ble solgt) og jeg ser naa at de operative MD-87 (tror det ennaa er 2) opereres som Erickson Air Tankers.
 
Back
Top