DAT klare for Moss Lufthavn Rygge

Vet ikke hvem vei gule sider velger sånn sett heller jeg.
Men uansett ang kjørevei, så burde første avgang gå fra RYG mellom 07-08 på morgen. Så hadde næringslivet vært fornøyd....hehe

Det vil nok skje med tiden. Håper allikevel folk velger å ta imot DAT med litt tålmodighet. Vi snakker om et lite flyselskap uten alskens muligheter til å flytte basefly hit og dit for å gjøre "alle" fornøyde... Det blir jo sagt i fb-artikkelen at både Bergen og Trondheimsflyene vil ha base på RYG og at det også er målet for Stavangerflyene, så her bør pasasjerene kjenne sin besøkelsestid så langt det er mulig. Ingenting ville vært bedre enn om DAT kunne få til en langsiktig god satsing på RYG, kanskje også med økt satsing på intra-skandinavisk og nord-europeiske destinasjoner...

Det vil nok skje med tiden. Håper allikevel folk velger å ta imot DAT med litt tålmodighet. Vi snakker om et lite flyselskap uten alskens muligheter til å flytte basefly hit og dit for å gjøre "alle" fornøyde... Det blir jo sagt i fb-artikkelen at både Bergen og Trondheimsflyene vil ha base på RYG og at det også er målet for Stavangerflyene, så her bør pasasjerene kjenne sin besøkelsestid så langt det er mulig. Ingenting ville vært bedre enn om DAT kunne få til en langsiktig god satsing på RYG, kanskje også med økt satsing på intra-skandinavisk og nord-europeiske destinasjoner...

Du har et poeng der, selv om næringslivet furter i media nå så håper jeg de vil bruke DAT og RYG.
Er jo de som har vært mest ute i media og klaga, skjønner at det ikke altid er lett med overnattinger ved bedrifsreiser. Men som du poengterer at man kan ha litt tålmodighet og forstå at man ikke kan få alt man forlanger over natta.

Leste i gårsdagens Moss Avis at Widerøe har slått fra seg planene om å etablere ruter fra Rygge, heller ikke København var aktuell - dessverre.

0700 avgang jo :)
Nå har jo folk fått det som de vil, så håper DAT får dette til å gå bra nå :)

Veldig bra tider! Jeg kommer absolutt til å benytte DAT neste gang jeg skal til Bergen eller Trondheim.

Enig, bra tider. Lurer dog på turn-around tidene. 15 min, er ikke det litt vel kort?

Norwegian opererer vel med 20-25 minutter turnaround på deler av rutene sine og de er jo større fly. Så jeg går ut i fra at det burde gå greit.

15 min er veldig kort, uansett flytype. Men, jeg har da snudd Air Lituanias ATR42 LY-AIR (nå hos DOT ;) ) på 2 minuter, med pax. "Wi just neeid pazzengers"

DAT har jo ikke så kort turn-around på andre flyplasser så det er veldig interessant at de gjør dette på RYG.

Men har de ikke sikret seg relativt godt i forhold til flytid, eller hvordan er det med ATR?

Men har de ikke sikret seg relativt godt i forhold til flytid, eller hvordan er det med ATR?

Det ser ikke sånn ut. SRP-OSL er planlagt med en time og BGO-RYG med 1:10. Det virker logisk det.
RYG-TRD har de lagt inn 15 min mer en det norwegian har i dag. Men det er mye lengre en BGO-RYG også. Ser riktig ut for min del. Men det blir litt kvalifisert gjetting altså.

Vet vi at de flyr fram og tilbake med samme fly?

Vet det vel ikke for sikkert til Bergen, men Trondheim er det nok samme fly tur/retur da Rygge er eneste DAT/DOT destinasjon fra Trondheim.

Men bra rutetider, skal sikre meg billett til bartebyen i januar og gleder meg allerede til å prøve de :)

Litt mer oversiktig, hentet fra Amadeus.

Rygge-Bergen-Rygge:

DX 671 RYG-BGO 07:00 - 08:10 AT7 12345
DX 675 RYG-BGO 13:45 - 14:55 AT5 12345
DX 677 RYG-BGO 16:50 - 18:00 AT7 123457

DX 672 BGO-RYG 08:25 - 09:35 AT7 12345
DX 676 BGO-RYG 15:10 - 16:20 AT5 12345
DX 678 BGO-RYG 18:15 - 19:25 AT7 123457

Rygge-Trondheim-Rygge:

DX 681 RYG-TRD 07:00-08:20 AT5 12345
DX 685 RYG-TRD 16:40-18:00 AT5 123457

DX 682 TRD-RYG 08:35-09:55 AT5 12345
DX 686 TRD-RYG 18:15-19:35 AT5 123457

Det blir altså en ATR 72-200 og en ATR 42-500 stasjonert på Rygge.
Stavanger-ruten har ikke noen endrede rutetider pr. d.d.

Last edited:
Noen som vet hva flyene skal gjøre mellom morgen- og ettermiddagsflygningene? Tjener DAT penger på å la dem stå så mye på bakken?

Begge flyene står på Rygge i 7 timer.
Tror nok det dukker opp iallefall en rute til med DAT etterhvert, jeg tipper på CPH.

Her er det mange muligheter for flere ruter, de lar neppe flyene stå å støve ned på Rygge ..

Last edited:
Back