DAT klare for Moss Lufthavn Rygge

Glenn

ScanFlyer Gold
Danish Air Transport (DAT) kunngjorde i dag oppstart av ny stor innenlandssatsing fra Moss lufthavn Rygge.

Pressemelding:
Det danske flyselskapet, Danish Air Transport (DAT), kunngjør i dag oppstart av ny stor innenlandssatsing fra Moss lufthavn Rygge.

Selskapet vil starte med rute til Stavanger 2 ganger daglig fra 31.oktober, som dermed vil erstatte dagens rute som er trafikkert av det svenske selskapet City Airline.
Fra 9.januar 2012 vil DAT tilby reisende 3 daglige avganger til Bergen og 2 daglige til Trondheim. Rutetider vil foreligge i løpet av neste uke og da vil også billettene bli lagt ut for salg, både via reisebyråer og nettsidene www.dat.dk

Oppsummert vil satsingen innebære følgende destinasjoner og avganger:

Stavanger:
2 daglige avganger med 32 seter til Stavanger med oppstart den 31. oktober 2011.

Trondheim:
2 daglige avganger med 48 seter til Trondheim med oppstart den 9. januar 2012

Bergen:
3 daglige avganger med 68 seter til Bergen med oppstart den 9. januar 2012

- Vi ser på vår satsing fra Moss lufthavn Rygge som svært viktig og er glade for å offentliggjøre et bredt sammensatt innenlandstilbud. Dette er vår største satsing i Norge fra en og samme flyplass så langt og vi er overbevist om at vårt produkt vil tilfredsstille reisemønstret til befolkningen og næringslivet i regionen. Vi ser med forventning fram til oppstart fra Rygge og vi forventer at markedet vil ta godt i mot rutene og rutetabellen vi vil tilby. Vi satser langsiktig fra Rygge og vil øke frekvenser fra Rygge til andre destinasjoner i Norden, dersom markedet responderer positivt og grunnlaget er der, sier adm.direktør Jesper Rungholm i Danish Air Transport AS.


- Vi er meget fornøyd med å kunne offentliggjøre at DAT er vår partner på innenlandssatsingen og at de kan tilby våre reisende et svært godt markedstilpasset tilbud så raskt. Vi har stor tro på at DAT har riktig flytype og et produkt som vil passe reisevanene vi har i vårt distrikt og ser fram mot et tett og varig samarbeide i årene framover, sier adm.direktør Pål F. Tandberg i Rygge sivile lufthavn AS.

For nærmere informasjon:
DAT: Dennis Rybasch, Kommersiell sjef tlf.: ¬¬+ 45 76 92 30 49
RSL: Silje Thoresen, Markedssjef tlf.: + 47 90 17 53 11.

Kilde:
Pressemelding fra dat.dk


En gledelig nyhet - nå har Rygge endelig flyselskap med riktig materiell for innenlands.
Ønsker DAT lykke til! :)
 
Last edited:
Stavanger skal flys med SAAB 340, Trondheim med ATR42-500 og Bergen med ATR 72-200 - dette iflg. seteantallet som står i pressemeldingen. :)
 
Da kan man ta seg en tur med Canon saken og få noe annet en FR på brikka etterhvert også :)
 
Kan se ut som DY-aksjen faller på denne nyheten. Aksjen er ned 5.95% i øyeblikket, men det er kanskje bare en kortsiktig reaksjon. Kan ikke se at det skal ha de helt store konsekvensene hvor hverken DY eller SAS....eller?
 
Blir spennende å se om de får sving på sakene på Rygge på denne måten og hva veien videre bringer.

Kan se ut som DY-aksjen faller på denne nyheten. Aksjen er ned 5.95% i øyeblikket

Hele Oslo Børs er ned, men neppe pga. DAT og RYG.
 
Formelt sett er det DOT som vil operere uten at det har praktisk betydning. Forøvrig en forventet utvikling. Tror Rygge har potensiale til å bygges rundt denne type materiell.
Forsåvidt riktig, men DOT har vel ikke 68-setere, noe DAT har.
 
Hele Oslo Børs er ned, men neppe pga. DAT og RYG.

Seriøst?? :) Jeg bare registrerer at DY faller ganske mye mer enn "normalen", derfor drar jeg en slik slutning. Eller er at det andre nyheter som kan påvirke aksjen såpass mye som over 6% i øyeblikket?
 
Ikke en negativ post så langt om denne nyheten.:spin Rygge pleier jo å få så det holder. Kanskje von i hengande snøre, og aldrig så galt at det ikke er godt for noe.:fly
 
Ikke en negativ post så langt om denne nyheten.:spin Rygge pleier jo å få så det holder. Kanskje von i hengande snøre, og aldrig så galt at det ikke er godt for noe.:fly

Det kan jo ha noe med hvilket selskap dette er, ikke får å røpe hvilket jeg siktet til!?
 
Hyggelige nyheter for baade DAT/DOT og Rygge. Jeg er ingen ekspert, men DAT har vel fly som er bedre egnet for slike ruter. De satser jo ogsaa relativt friskt med et bra antall avganger per dag. DAT er en liten men godt kjent operatoer i Norge som leverer bra.

De aapner selvsagt for at det kan komme flere ruter (intet flyselskap ville vel noen gang si noe annet), med en rute til CPH hadde vaert fint for Rygge, men da boer de vel ogsaa faa til en interlineavtale med SAS slik at det blir transferpax av dette.
 
Hyggelige nyheter for baade DAT/DOT og Rygge. Jeg er ingen ekspert, men DAT har vel fly som er bedre egnet for slike ruter.

Mener jeg også. Deres fly bør passe forretningsmakedet bra oger mer egnet til denne type "nisje" operasjoner, på samme måte som WF fra Torp.
Men mindre fly så bør de også greie å få priset billette mer fornuftig enn hva DY klarte, så selv om det sikkert vil selge billige billetter og, så er det nok slutt på 199kroners billetter med god tilgjenglighet. Og godt er det skal rutene være lønnsomme
 
Back
Top