Dårlig vær ved CPH?

Re: Dårlig vær ved CPH?

Noen som vet hvor WF356 blir av?
Står bare ETA 1921 både på wf.no og cph.dk, og det er en time og to minutter siden i skrivende stund.

Neste i køen..... Lander hvert øyeblikk

Svetho

Hva skjer med paxen ombord DK2924 som landet på OSL men skulle til GOT, venter de til det åpnes igjen for så å fly med pax tilbake eller blir det buss på paxen?

Får håpe de får flydd dem til GOT med A330,en ,fordi den skal videre til HKT med 390 nye passasjerer.:(

Regner med at Crewet som kom opp fra KBV har gått ut på tiden sin, og at de må skaffe nytt Crew for å fly til GOT?

En av de "merkligste" diversions i dag er SK680 som vanligvis går TXL-CPH gikk til OSL i stedet og står her nå med ETD 2200 OSL-CPH.
Det hadde vel antagelig vært kortere å gå tilbake til TXL enn til OSL

En av de "merkligste" diversions i dag er SK680 som vanligvis går TXL-CPH gikk til OSL i stedet og står her nå med ETD 2200 OSL-CPH.
Det hadde vel antagelig vært kortere å gå tilbake til TXL enn til OSL
Høres jo logisk ut å sende den til OSL.

Praktisk med tanke på at de kanskje hadde med folk til OSL/ARN og andre steder? Og evt. kan ta med pax tilbake til CPH?

I tillæg til dette har de danske medier været ved at gå i selvsving i 2 dage fordi man forventede snevejr. Så nogen overraskelse er det nok ikke for CPH.

Jeg kørte forbi kl. 17.00 og her var det ret dårligt vejr, sigt og meget blowing snow - og siden da er det ikke blevet bedre. Men alligevel, så burde de have lidt bedre styr på deres snerydnings-planlægning.

P.t. rydder de vel banen mellem hver landing, som jeg umiddelbart kan tolke af flygradar.nu

At der blev problemer kommer ikke bag på CPH. Allerede i går (mandag) gjorde man kildevand klar til at dele ud til de pax der må tilbringe ekstra timer i lufthavnen. Men som en anden også nævnte er dette en af de værste snestorme i CPH i over 2 år.

Og der mangler vist stadig en A340 der skal færges over fra MMX. Crew og pax blev sendt med bus fra MMX. Men dette fly skal vel bruges til BKK i aften. Nogen der ved hvad der sker?

En af de kortere ture for A340. Med dens climb performance er det en noget begrænset flyvehøjde ;)

At der blev problemer kommer ikke bag på CPH. Allerede i går (mandag) gjorde man kildevand klar til at dele ud til de pax der må tilbringe ekstra timer i lufthavnen. Men som en anden også nævnte er dette en af de værste snestorme i CPH i over 2 år.

Men når man nu er vant til at flyve fra CPH, så ved man jo også at CPH ikke er kendt for at være på forkant med situationen og ikke blot når det gælder vejr, men helt generelt.

Heldigvis var snestormen hurtigt overstået...

SK984 landet bekymringsløst i Malmø, busser stod klare utenfor og kjørte etterhvert som de ble fyllt opp, mens pax som skulle til svensk side allerede var "hjemme". 1810-flyet til Oslo gjorde den beste analysen, og var klar, ferdig deicet idet banen åpnet, og ble første fly ut etter to timers stengning av plassen. Vinden i dag var kraftig, og temperaturen ugunstig for føret. Vindretningen var slik at ingen av banene kom innenfor limits.

ER absolut ikke enig i den betragtning som gik på af CPH ikke var forberedt på sneen.
Men når den kommer i de mængder og med den vind der var kan selv de bedste ikke
følge med....Det sker helt sikkert både i OSL og STO..
Kan så nævne at 7 SAS fly divertede til BLL 3-4 til MMX enkelt over til mig..SK2658 fra MUC
samt den nævnte SK680 til OSL...
Der er helt sikkert mange flere..og man kan jo finde dem på CPH.DK ved at starte "uret" tidligt den 02feb
Hilsen
Ole

Takker :)

Fruen har en rigtig god kollega med i crewet ombord på SK996, så det ser ud til at de får en "hyggelig" aften i Stockholm i nat istedet for at komme hjem :(

Kedelig, men nødvendig, måde at afslutte en longhaul-tur på
...

Da vet du hvordan det er å være IC reisende fra Osl:p

Hvordan er det i forhold til endelig slutt destinasjon når dette skjer? Bryter SAS opp med nye avganger videre fra Arlanda eller må flyet til Kastrup før de reisende får fortsette videre til sine slutt destinasjoner?

Da vet du hvordan det er å være IC reisende fra Osl:p

Hvordan er det i forhold til endelig slutt destinasjon når dette skjer? Bryter SAS opp med nye avganger videre fra Arlanda eller må flyet til Kastrup før de reisende får fortsette videre til sine slutt destinasjoner?

Ahh - I plejer vel at lande i den lufthavn i har købt bilet til ;)

I dette tilfælde fløj flyet videre til CPH så snart vejret blev bedre og dermed kom alle frem til CPH alligevel. De var ret hurtigt i luften igen, så det ser ud til at pax er blevet i flyet i ARN og blot ventet på opklaring.

NRT-flyet, der divertede til MMX læssede pax og crew af og de blev sendt med bus til CPH. NRT-CPH er også en noget længere tur, så her er crew sikkert gået ud på tid, hvor dem fra PEK sikkert har haft lidt mere flyvetid i sig til at kunne fortsætte til CPH.

Jeg kunne forestille mig, at der så er sendt standby-flightdeck-crew ra CPH til MMX for at færge flyet over Øresund.

ER absolut ikke enig i den betragtning som gik på af CPH ikke var forberedt på sneen.
Men når den kommer i de mængder og med den vind der var kan selv de bedste ikke
følge med....Det sker helt sikkert både i OSL og STO..
Kan så nævne at 7 SAS fly divertede til BLL 3-4 til MMX enkelt over til mig..SK2658 fra MUC
samt den nævnte SK680 til OSL...
Der er helt sikkert mange flere..og man kan jo finde dem på CPH.DK ved at starte "uret" tidligt den 02feb
Hilsen
Ole

Hej Ole,

Personligt har jeg svært ved at vide hvordan de præcist er forberedt på sneen, men af erfaring, så er jeg generelt ikke imponeret over CPH's måde at være "forberedt" på generelt. Måske det er det som spiller ind i mit generelle forhold til lufthavnen.

Vi har gang på gang set smarte undskyldninger for hvorfor der er massive køer i sikkerhedskontrollen, hvorfor flyselskaberne ikke kan få flere skranker til check-in etc etc. CPH lider meget voldsomt af "optimerings-feber", hvor alt skal optimeres mest muligt, hvilket desværre går gevaldigt ud over produktet.

Vi har tidligere set store forsinkelser i CPH blot ved "almindeligt" snevejr og min vurdering er at CPH er meget mere følsom overfor "vejr" end mange andre lufthavne der virker mere forberedte. Det kan sagtens være det ikke er sandt, men sådan synes jeg unægteligt ofte det ser ud.

Og igen - måske det hænger sammen med at CPH generelt har "optimeret" lidt for meget og igennem de senere år er kommet til at levere et langt dårlige produkt end tidligere - over hele linien.

Hej Ole,

Personligt har jeg svært ved at vide hvordan de præcist er forberedt på sneen, men af erfaring, så er jeg generelt ikke imponeret over CPH's måde at være "forberedt" på generelt. Måske det er det som spiller ind i mit generelle forhold til lufthavnen.

Vi har gang på gang set smarte undskyldninger for hvorfor der er massive køer i sikkerhedskontrollen, hvorfor flyselskaberne ikke kan få flere skranker til check-in etc etc. CPH lider meget voldsomt af "optimerings-feber", hvor alt skal optimeres mest muligt, hvilket desværre går gevaldigt ud over produktet.

Vi har tidligere set store forsinkelser i CPH blot ved "almindeligt" snevejr og min vurdering er at CPH er meget mere følsom overfor "vejr" end mange andre lufthavne der virker mere forberedte. Det kan sagtens være det ikke er sandt, men sådan synes jeg unægteligt ofte det ser ud.

Og igen - måske det hænger sammen med at CPH generelt har "optimeret" lidt for meget og igennem de senere år er kommet til at levere et langt dårlige produkt end tidligere - over hele linien.
ER slet ikke uenig med dig mht CPH, men deres sneberedskab den 02feb var altså iorden, men resten af dine betragtninger om CPH støtter jeg 100%
Hilsen
Ole

ER slet ikke uenig med dig mht CPH, men deres sneberedskab den 02feb var altså iorden, men resten af dine betragtninger om CPH støtter jeg 100%
Hilsen
Ole

Vedr. sneberedskab så kan jeg som boende nord for CPH konstatere at snerydningen i periode blev helt opgivet, da vejene sneede og fyede til lige så hurtigt som de blev ryddet. Derfor er det også en kende svært at angribe CPH da vejrforholdene i en periode var svært ekstreme.

Back