Star Flyer
Star Alliance only.
Dårlig service fra SAS!
I går ble søsteren min stuck på Amsterdam, etter at SK828 fløy fra henne.
Hun møtte opp på flyplassen 2,5 timer før avreise med SK828 AMS-OSL (kl.1855). Billetten hadde hun bestilt tidligere samme dag (før Amadeus sviktet). Hun hadde bookingreference men de i AMS kunne ikke se at hun hadde betalt. Og de anbefalte henne fly Norwegian DY1259 (kl.2140). Hun ble irritert på SAS, og prøvde å bestille DY men det var under Amadeus-tiden så det gikk ikke. Jeg ringte SAS litt tidligere på 05400, og de sa at hun fikk kompensasjon med DY, men det gikk heller ikke igjen pga. Amadeus.
Så gikk DYs flight, og hun ble sittende på AMS. SAS-personell på Schiphol nektet å gi henne hotell eller booke om, fordi de ikke hadde fått bekreftet betalingen. Men det hadde de i Oslo på 05400. Derfor måtte jeg ringe 2-3 ganger for å booke henne om til SK822 neste morgen. En hyggelig svenske fikset dette, og ringte meg opp igjen og sa det var OK. Ga da beskjed videre til henne. SÅ var det hotell: På 05400 kunne de ikke gi ut hotell, de skyldte på AMS-personell. De anbefalte å bestille der og da, men de kunne ikke forsikre om de kunne gi tilbake.
Bestilte et rom på Radisson, og sov natta der.
Neste morgen klar for "ombookingen" SK822, var heller ikke bestillingen komplett der nede. Derfor måtte hun ringe 05400 for ørtende gang.. Og høre på reklamen om "grønne landinger" og "Tjen eurobonuspoeng på bananer og bøker" mens hun ventet. Hun fikk oppgitt betalingsinfo med en gang, og de fikk endelig betalingen.
Nå er hun hjemme, og hun har blitt tatt betalt (trukket av SAS 2 ganger). I tillegg vil hun ha igjen fra hotellet.
Alt er jo SAS sin feil. De utstedte henne billett, og så at betaling var confirmed da hun bestilte. Har hun nå rett til å få igjen hotell og andre utgifter som skjedde i tidsrommet?
Håper noen vet noe om dette, og raskeste måte på å kontakte SAS når det gjelder refusjon og sånt.
(Var forresten en veldig hyggelig flyvning hjem i dag, nå med gratis kaffe/te!)
I går ble søsteren min stuck på Amsterdam, etter at SK828 fløy fra henne.
Hun møtte opp på flyplassen 2,5 timer før avreise med SK828 AMS-OSL (kl.1855). Billetten hadde hun bestilt tidligere samme dag (før Amadeus sviktet). Hun hadde bookingreference men de i AMS kunne ikke se at hun hadde betalt. Og de anbefalte henne fly Norwegian DY1259 (kl.2140). Hun ble irritert på SAS, og prøvde å bestille DY men det var under Amadeus-tiden så det gikk ikke. Jeg ringte SAS litt tidligere på 05400, og de sa at hun fikk kompensasjon med DY, men det gikk heller ikke igjen pga. Amadeus.
Så gikk DYs flight, og hun ble sittende på AMS. SAS-personell på Schiphol nektet å gi henne hotell eller booke om, fordi de ikke hadde fått bekreftet betalingen. Men det hadde de i Oslo på 05400. Derfor måtte jeg ringe 2-3 ganger for å booke henne om til SK822 neste morgen. En hyggelig svenske fikset dette, og ringte meg opp igjen og sa det var OK. Ga da beskjed videre til henne. SÅ var det hotell: På 05400 kunne de ikke gi ut hotell, de skyldte på AMS-personell. De anbefalte å bestille der og da, men de kunne ikke forsikre om de kunne gi tilbake.
Bestilte et rom på Radisson, og sov natta der.
Neste morgen klar for "ombookingen" SK822, var heller ikke bestillingen komplett der nede. Derfor måtte hun ringe 05400 for ørtende gang.. Og høre på reklamen om "grønne landinger" og "Tjen eurobonuspoeng på bananer og bøker" mens hun ventet. Hun fikk oppgitt betalingsinfo med en gang, og de fikk endelig betalingen.
Nå er hun hjemme, og hun har blitt tatt betalt (trukket av SAS 2 ganger). I tillegg vil hun ha igjen fra hotellet.
Alt er jo SAS sin feil. De utstedte henne billett, og så at betaling var confirmed da hun bestilte. Har hun nå rett til å få igjen hotell og andre utgifter som skjedde i tidsrommet?
Håper noen vet noe om dette, og raskeste måte på å kontakte SAS når det gjelder refusjon og sånt.
(Var forresten en veldig hyggelig flyvning hjem i dag, nå med gratis kaffe/te!)