Danskene forsøker igjen...

Re: Danskene forsøker igjen...

Jeg regner med at DY har stor pågang på CPH ruten og tildels LON. Tragisk for SK igjen, den ene streiken avløser den andre og frustrerte kunder sitter igjen...

Nu må det da snart være nok med Røde-Verner og CAU. Mage til mangel på virkelighedssans skal man da lede længe efter.

Jeg håber al den her ballade i sidste ende resulterer i en del udmeldelser af CAU, da jeg med sikkerhed ved at mange af kabinepersonalet er rigtig trætte af disse strejker.

At blive ved med at påføre SAS mio. af kroner i tab og ekstra arbejde til kolleger - kan simpelthen ikke være vejen frem.

Tør nu øjnene Verner og find et andet job - de røde pamperes tid er udspillet og hører tidligere tider til.

Jeg håber SAS overvejer konsekvenser for disse strejker - var det mit firma, så blev der delt fyresedler og erstatningskrav ud i morgen tidlig....

Heftige diskusjoner for/mot/hvem/hva/hvor osv - synes slike diskusjoner skaper litt trafikk på forumet og ser at det er mange forskjellige meninger om det samme og ikke det samme og siden sist osv.

Streik -gå sakte osv er ikke noe nytt i denne verden, så si din mening NÅ :D

Jan

Hmm.. er det virkelig viktigere for disse CAU'erne, og krangle seg til enda flere fordeler og mere lønn osv osv. - helt til man står der, UTEN jobb. Hva hjelper det med alle disse tingene de har framforhandlet, og tvunget fram på vegne av sine kabinansatte da? (Nei da velger jeg heller litt færre fordeler, og tryggere jobb i stedet..)

Så er man oppe i 100 kanselleringer for 25.4, da begynner det å bli ett par hundre på disse 2 dager, når rammes også Interncont ...........:clap

Tikk Tikk Tikk

Hvor lenge skal SAS.dk ha monopol på No-DK-NO ?

Hvor lenge kan IC ha hovedvekten av flygninger fra CAU land ....

Originally posted by P.A. VIKING

Tikk Tikk Tikk

Hvor lenge skal SAS.dk ha monopol på No-DK-NO ?

Hvor lenge kan IC ha hovedvekten av flygninger fra CAU land ....

Dagens forslag og synspunkt fra min side;
SASBraathens inngår samarbeide med KLM og gjør det samme som Braathens gjorde for få år siden ;
Feeder til KLM's internasjonale rutenettverk.
F... SAS DK.
Nok er nok.

Nå burde man komme med ett ultimatum. Enten så får de følge de lover og regler som er vedtatt eller så får de trappe opp på arbeidskontoret imorgen tidlig på jakt etter ny jobb

Dette er en sak som rammer hele SAS konsernet. Mannen i gata gir blanke SASDK, BUSK etc - der er SAS en greie som er glad i å krangle og streike....

Forstår ikke de ansatte at dette går ut over dem selv???
Det er viktig med fagforeninger som er til for de ansatte, men her begynner ting å gå for langt og det er tragisk at ansatte (fagforeningen) ikke ser det selv.

Absolutt alle ansatte i SAS konsernet har vært igjennom utrolig tøffe tider og det er nok mange som er slitne etter mange års kamp for tilværelsen og hva er da poenget med å forsøke å sette konsernet tilbake i tid?? For hver gang slike ting hender så er man jo med å etablere at SAS er et streikeselskap.

Den gamle storheten SAS som i dag er en skygge blandt de store, hadde virkelig fortjent bedre.

S

Hvorfor skal danskene plutselig bli lovlydige når de ser at tidligere ulovlige streiker ikke har fått konsekvenser?

For å få en stopp på dette er man helt nødt til å sette hardt mot hardt.

:old

CAU burde ta en telefon til United ansatte og spørre hvordan det gikk da de ble for grådige, blant annet kan de jo spørre hva som skjedde med pensjonskassen deres da United gikk inn i Ch.11.......og vips med et penne strøk så forsvant ett par milliarder dollar av deres pesnjon

Mine dypeste medfølelser for de bakkeansatte i frontlinjen på CPH...
De har en tøff jobb akkurat nå, og jeg håper virkelig ledelsen i selskapet gir dem en skikkelig påskjønnelse etter at de har ridd stormen av nok en gang...

Egil

Tragisk sak dette, for hele SAS konsernet!
Men dette må da få konsekvenser for alle de som deltar i en slik ulovlig streik. Hvis ikke så er jo det et signal om at det er fritt fram.
Har lett på diverse nettsteder, men ikke klart å finne ut hva som konkret har fått danskene til å gå støvlene så katastrofalt av seg. Noen som har dette klart for seg ?

Skal nå bli spennende å se om dette er avsegstyrt til fredag, da mine planer inkluderer en kort transfer i CPH da ..

Originally posted by ph-ndr

Originally posted by Fly high

Men er det ikke en fordel å sjekke begge sider før du dømmer streikerne nord og ned?

Blir den mindre ulovlig om man leser begge sider sine meninger?

-A

De linkene jeg viste til, var alle med uttalelser fra SAS-ledelsen/flyplassledelsen. I slike situasjoner stoler jeg ikke fem øre på bare den ene parten i en konflikt. Foreløpig har jeg heller ikke sett noen konfrontere de streikende med påstandene om at streiken er ulovlig. Også i dag er det arbeidsgiversiden som uttaler seg, f.eks. til NTB:
"SAS-ledelsen karakteriserer streiken som avtalestridig ...".

Alle har sin egen agenda i slike konflikter. Derfor bør man lytte til begge parter før man svinger pisken.

Og dette er ikke et innlegg som støtter streik for enhver pris. Jeg synes de streikende handler uklokt. Det var påstandene om ulovlig streik jeg stilte spørsmål om.

Fra Boarding.no :

"SAS-Danmark har beordret de streikende kabinmedarbeiderne tilbake på jobb. Beordringen kom under et møte mellom ledelsen og fagforeningen CAU. - Vi forventer derfor at de kabinansattes formann forklarer sine medlemmer at de har fredsplikt og at de skal gå tilbake til arbeidet straks, sier SAS Danmarks administrerende direktør Susanne Larsen"

SAS-Danmark har beordret de streikende kabinmedarbeiderne tilbake på jobb...

SK har kommet ut med regler om ombookinger/reroutinger. Det er i visse tilfeller mulig å få reroutet til annen carrier, men om man kjøpt billetten fra en agent må man ringe agenten som i sin tur må ringe SK for autorisasjon. Og det kan man ikke få etter 1600 for da har den avdelingen i SK lukket for dagen... Veldig fint for dem som skal reise i morgen tidlig.

Originally posted by The Ticketor

SK har kommet ut med regler om ombookinger/reroutinger. Det er i visse tilfeller mulig å få reroutet til annen carrier, men om man kjøpt billetten fra en agent må man ringe agenten som i sin tur må ringe SK for autorisasjon. Og det kan man ikke få etter 1600 for da har den avdelingen i SK lukket for dagen... Veldig fint for dem som skal reise i morgen tidlig.

Min agent greidde å få vridd om nakken på noen i Køben i går kveld i 23-tiden for å få dette utført, selv etter kupongene var overført kontroll til flyselskapet (nær avgang). Men at SAS skal være så firkantet er jo ganske skuffende...

-A

Men at SAS skal være så firkantet er jo ganske skuffende...

-A

...men kanskje verdt å huske på for de som ynder å rakke ned på andre selskaper som ikke yter ordentlig kundeservice?

Originally posted by TOS

-A

...men kanskje verdt å huske på for de som ynder å rakke ned på andre selskaper som ikke yter ordentlig kundeservice?

Jeg rakker mer ned på SAS fordi SAS er mer innvolver ti min hverdag. Jeg reiser ikke DY men registrerer at de får på pelsen like mye som SK. KL reiser jeg ikke etter en lang serie kjipe erfaringer.... som jeg har sagt før, men man kan lære mye av asiatiske flyselskap angående kundeservice.

-A

Originally posted by TOS

-A

Jeg rakker mer ned på SAS fordi SAS er mer innvolver ti min hverdag. Jeg reiser ikke DY men registrerer at de får på pelsen like mye som SK. KL reiser jeg ikke etter en lang serie kjipe erfaringer.... som jeg har sagt før, men man kan lære mye av asiatiske flyselskap angående kundeservice.

-A

Nå mente ikke jeg at du rakket ned på andre flyselskaper. Jeg bare siterte deg, fordi du kommenterte at SAS var firkantede...:smile2

Back