Dagens VFR-tur.

Madman

ScanFlyer Gold
Hadde en nydelig tur på formiddagen i dag, og vil dele litt av den med dere. Det var så og si vindstille, men litt disig, som kan ses på noen av bildene. Dessuten var vinduene dessverre ikke helt rene.. :rolleyes:

Legger til litt kommentarer over bildene.

Først noen bilder av lavt skydekke/tåke over og rundt Randsfjorden.
1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

Så er vi på lang finale bane 33 på Leirin.
6.jpg

Terminalen på Fagernes Lufthavn Leirin.
7.jpg

Dagens fremkomstmiddel.
8.jpg

Ikke så mye trafikk på ENFG, men det kom da en C172 og en R44.
9.jpg

10.jpg

11.jpg

Etter en kaffekopp var det på tide å sette kursen østover. Her er flyplassen fra luften etter avgang.
12.jpg

Spåtind, mellom Fagernes og Lillehammer.
13.jpg

Lillehammer.
14.jpg

Mjøsbrua.
15.jpg

Mjøsa. Gjøvik helt til høyre i bildet.
16.jpg

Mer Mjøsa.
17.jpg

Hamar kan skimtes midt i bildet.
18.jpg

Det var det for denne gang. Håper det falt i smak. :-p

Kjempemessig- Madman! Så du tør å ta hendene vekk fra "rattet" å ta bilder isteden?;)

Originally posted by SE-DYD

Kjempemessig- Madman! Så du tør å ta hendene vekk fra "rattet" å ta bilder isteden?;)

Hehe... Flyet detter ikke ned fordet om jeg tar bort hendene noen sekunder, men i dag hadde jeg med en kamerat som tok over litt så jeg fikk knipset.. :-p

Fine bilder! Neste gang må du gjerne ta en sving vest om fjellene, mye fint å se her ute også :-p

Kjempemessig- Madman! Så du tør å ta hendene vekk fra "rattet" å ta bilder isteden?

Jeg trodde at det var med flyging som med sykling: Når du er flink så klarer du jo fint å sykle uten hendene på styret ^_^

Originally posted by LCH78

Originally posted by LN-EIR

Fine bilder fra Norges Vakreste..

Kunne ikke at han hadde vært innom Vadsø jeg da ;)

Men pene bilder var det da :)

Du, kompis! Nå har vi kranglet om dette lenge nok! :)

Jeg underbygger mine subjektive, og forsåvidt objektive påstand med dette:

Fra avinor.no

I naturskjønne omgivelser 820 m over havet finner du Norges vakreste lufthavn - Fagernes Lufthavn, Leirin.

The ball is in your court, sucker! Bwahahahaa! :lol:

Takk, alle sammen. :-p

Originally posted by Desk pilot

Fine bilder! Neste gang må du gjerne ta en sving vest om fjellene, mye fint å se her ute også :-p

Ja det er flott å se fjell og fjorder fra oven, så du skal ikke se bort fra at jeg plutselig en dag dukker opp på de kanter. :p

Og til LN-EIR og LCH78 som krangler om hvor det er vakrest, så skal det sies at det er veldig flott både på Fagernes og i Vadsø... :rolleyes: *veeeldig diplomatisk nå* :colgate:

Men siden jeg er født i Vadsø, og hadde mine 5 første år der, bør jeg vel kanskje være litt mer partisk... ^_^

Back