Er det så lite som skal til får å få opp punktligheten?
Jeg mener, det argumenteres jo med nobel taler her inne om årelangt fokus, bevisst strategi over lang tid for å få opp punktligheten, så gjør Norwegian det på 3 uker?
Jeg tror vi skal avvente litt med å konkludere. Det viktige for DY vil være å etablere konsistent performance på punktlighet over tid. Vi kan vel håpe at den siste tids forbedringer viser seg å være normalen - det vil for oss kunder være å foretrekke med 2 punktlige selskaper.![]()
Utvilsomt, men jeg setter spørsmålstegn ved hvor "hellige" tiltakene til andre selskap er i forhold til punktligheten! Det faller litt igjennom når det tilsynelatende er enkle grep som skal til for å heve punktligheten!
MartinL, da ..... her roeper du din uvitenhet. Punktlighet er enkelt, det. Har man gode prosedyrer, innstilling og ressurser er man langt paa vei. Ingen heksekunst i det hele tatt.
Har man satt inn mere mannskap eller er det bare omstrukturert?
Ah, da blir Kobro fornøyd, endelig kan han skryte om OSL's ontime til de andre internasjonale flyplassene...
Lurer på om han har jobba hardt for dette, og spretta opp en champis?
Etter en langhelg med vanvittige mye nordmenn i Globen i Stockholm var flyene hjem til Oslo ui dag smekkfulle - men på 25 minutter var vår 737-800 tømt, ryddet og fyllt opp til randen igjen - og landet som vanlig før rute på OSL. I dag var det flere som takket crewet på vei ut for at de nok en gang kunne stole på SAS på hjemreisen...