Dagens punktlighet på OSL (...og flere dager)

Status
Not open for further replies.
Re: Dagens punktlighet på OSL (...og flere dager)

Er det så lite som skal til får å få opp punktligheten?

Jeg mener, det argumenteres jo med nobel taler her inne om årelangt fokus, bevisst strategi over lang tid for å få opp punktligheten, så gjør Norwegian det på 3 uker?

Er det så lite som skal til får å få opp punktligheten?

Jeg mener, det argumenteres jo med nobel taler her inne om årelangt fokus, bevisst strategi over lang tid for å få opp punktligheten, så gjør Norwegian det på 3 uker?

Jeg tror vi skal avvente litt med å konkludere. Det viktige for DY vil være å etablere konsistent performance på punktlighet over tid. Vi kan vel håpe at den siste tids forbedringer viser seg å være normalen - det vil for oss kunder være å foretrekke med 2 punktlige selskaper.:)

Jeg tror vi skal avvente litt med å konkludere. Det viktige for DY vil være å etablere konsistent performance på punktlighet over tid. Vi kan vel håpe at den siste tids forbedringer viser seg å være normalen - det vil for oss kunder være å foretrekke med 2 punktlige selskaper.:)

Utvilsomt, men jeg setter spørsmålstegn ved hvor "hellige" tiltakene til andre selskap er i forhold til punktligheten! Det faller litt igjennom når det tilsynelatende er enkle grep som skal til for å heve punktligheten!

Ingen ting er bedre enn om SAS og Norwegian glitrer på toppen med dette.
SAS kjørte jo også en bra helside i Aftenposten med deres punktlighet.
Det har jeg aldri sett før!

Hvor mye ekstra folk er hentet inn for å forbedre punktligheten og vil dette føre til høyere handling kostnader?

Utvilsomt, men jeg setter spørsmålstegn ved hvor "hellige" tiltakene til andre selskap er i forhold til punktligheten! Det faller litt igjennom når det tilsynelatende er enkle grep som skal til for å heve punktligheten!

MartinL, da ..... her roeper du din uvitenhet. Punktlighet er enkelt, det. Har man gode prosedyrer, innstilling og ressurser er man langt paa vei. Ingen heksekunst i det hele tatt.

MartinL, da ..... her roeper du din uvitenhet. Punktlighet er enkelt, det. Har man gode prosedyrer, innstilling og ressurser er man langt paa vei. Ingen heksekunst i det hele tatt.

Da får du lese hele tråden LN-MOW, for det er det mange her som faktisk mener at det er;)

Det ser absolutt ikke noe dårligere ut i dag :)

SAS 110 7 94%
Norwegian 81 2 98%

Dette er moro, uten å være helt patriotisk her :lol: bra jobbet DY og Røros!!

Har man satt inn mere mannskap eller er det bare omstrukturert?

Har man satt inn mere mannskap eller er det bare omstrukturert?

Det er nok fortsatt et stykke igjen til det er SGS nivå på bemanningsdimensjoneringen - men så er jo også rflygutta unge og spreke:)

..hører at de i tillegg skal jobbe smartere fra nå av. Gudene vet hvor dette vil ende..:stir

Går bra her idag også :old

SAS 82 4 95%
Norwegian 60 1 98%
Widerøe 12 0 100%
Andre selskap 50 13 74%
Totalt OSL 204 18 91%

Etter en langhelg med vanvittige mye nordmenn i Globen i Stockholm var flyene hjem til Oslo ui dag smekkfulle - men på 25 minutter var vår 737-800 tømt, ryddet og fyllt opp til randen igjen - og landet som vanlig før rute på OSL. I dag var det flere som takket crewet på vei ut for at de nok en gang kunne stole på SAS på hjemreisen...

Ah, da blir Kobro fornøyd, endelig kan han skryte om OSL's ontime til de andre internasjonale flyplassene...
Lurer på om han har jobba hardt for dette, og spretta opp en champis?

Ah, da blir Kobro fornøyd, endelig kan han skryte om OSL's ontime til de andre internasjonale flyplassene...
Lurer på om han har jobba hardt for dette, og spretta opp en champis?

Alle bør vel være glade for dette. De som jobber hardest med dette er stueravdelingene, ære være dem.

Ramp og stuere bør få mesteparten av æren. Det er jo de som står for det fysiske med dette arbeidet.

Det er mange biter som må være på plass for å få til dette, ikke minst på tvers av avdelingene. Ja. stueravd. har det tunge, fysiske arbeidet, men andre tar også grep for at disse kan jobbe smartere ... God punktlighet er et resultat av teamwork og alle bør klappe hverandre på ryggen.

Etter en langhelg med vanvittige mye nordmenn i Globen i Stockholm var flyene hjem til Oslo ui dag smekkfulle - men på 25 minutter var vår 737-800 tømt, ryddet og fyllt opp til randen igjen - og landet som vanlig før rute på OSL. I dag var det flere som takket crewet på vei ut for at de nok en gang kunne stole på SAS på hjemreisen...

Litet off topic: du måste haft tur då SAS Oslo-trafik från ARN idag inte var speciellt lyckad med förseningar enligt ARN hemsida: SK485 10 min. , SK481 1 tim. 45 min. , SK847 5 min. , SK849 15 min. , SK861 20 min. , SK875 10 min., SK499 15 min., SK885 20 min., SK889 25 min. Med en väl tilltagen tidtabell på 1 tim. till Oslo brukar det ju i alla fall betyda ankomsttid runt tidtabellstid.

Ground stop/turn around på 25 min. på en -800 = bra, betydligt längre stopp hade SK864/861 55 min., SK874/875 50 min. och SK882/885 1 timma.

Ja, da ble tirsdagens fasit slik på OSL:
DY: 96%
SK: 95%
Gratulere begge to!

Status
Not open for further replies.
Back