Dagens punktlighet på OSL (...og flere dager)

Status
Not open for further replies.
Re: Dagens punktlighet på OSL

Er det noen steder på nettet hvor delaykodene kommer frem?
 
Re: Dagens punktlighet på OSL

Det ser vel ut som om DY sliter mest om dagen. 29% av flyene på rute så langt i dag kan vel betegnes som relativt svakt..
Noen som vet hva de sliter med?

http://www.osl.no/osl/omoss/_statistikk/_dagenspunktlighet
Er vel været siste par dagene som gir det store utslaget her. At vi har DY på 29 og SK på 74 er nok mest snakk om (u)flaks.

(krysser fingra for at det ikke blir enda en "sånn en debatt"...)
 
Re: Dagens punktlighet på OSL

Endelig hjemme, mer enn 6 timer etter planen. 1650 ble til 2250 fra AES! DY måtte retunere til OSL pga snøværet, SAS måtte tilbake til Trondheim. Men annonseringen ca kl 1800 om at vi måtte vente til 2220 ble seff ikke godt mottatt.
 
Re: Dagens punktlighet på OSL

Jeg reiste med SK 381 fra TRD til OSL i dag, og vi landet faktisk fem minutter før rutetid! Vi var nok imidlertid unntaket, de aller fleste flyvningene fra TRD var forsinket. Melkeruta til SK var en halvtime forsinket i begge retningene og DY så ut til å ha ca. en times forsinkelse på sine Oslo-ruter.
 
Re: Dagens punktlighet på OSL

Hvis man ser desember under ett, er det faktisk ett selskap med 100% punktlighet. Vi gratulerer North Flying med 21 flighter og alt på rute! På ankomstsiden er det imidlertid ikke like imponerende ... har de lang liggetid?

Thai har imidlertid ankomstpunktlighet på 100% .. :up:
 
Re: Dagens punktlighet på OSL

www.wideroe.no kan du sjekke om Widerøe (og SAS) er i rute på alle Widerøe sine destinasjoner. Her legges også ved en delaykode som du kan trykke på, for å få en forklaring på koden.
 
Re: Dagens punktlighet på OSL

Er vel været siste par dagene som gir det store utslaget her. At vi har DY på 29 og SK på 74 er nok mest snakk om (u)flaks.

(krysser fingra for at det ikke blir enda en "sånn en debatt"...)

Hvis man kigger på statistikken for den seneste uges tid og hele december, så ser det ud til at DY generelt har et stort problem med punktligheden, mens SAS faktisk kommer ret godt ud.

Så det ligner ikke "uflaks" - men en generelt tendens for DY...

Vejret vil vel også påvirke begge selskaber lige meget....
 
Re: Dagens punktlighet på OSL

47% punktlighet i dag. Kan neppe forklares med været forrige uke :)
 
Re: Dagens punktlighet på OSL

SK spiller i en annen liga enn hva DY gjør når det kommer til punktlighet og service.

ett lite eksempel fra svg i går (og sikkert i dag også): dy har utstyrt norport med en-1- deice-bil...norport brukte 20 min på å få flyet rent.

rett etterpå fikk en sas.maskin gjordt samme jobben utført av sgs på 5 min.

virker som om punktlighet ikke er prioritert av dy når noen kroner kan spares istedenfor.
 
Re: Dagens punktlighet på OSL

Norwegian sier jo selv at de prioriterer lave priser fremfor punktlighet, så da kan man jo heller ikke regne med annet en at de sliter med forsinkelser

- Nå den siste tiden har det vært mye værproblemer, med blant annet glatte rullebaner. Vi vet at det rammer oss. Grunnen til at det nok rammer oss en del hardere enn andre, er at vi har flyene lenger i luften. Vi flyr mer effektivt for at folk skal kunne reise billigere, sier kommunikasjonsdirektør Anne-Sissel Skånvik i Norwegian.
 
Re: Dagens punktlighet på OSL

Norwegian sier jo selv at de prioriterer lave priser fremfor punktlighet, så da kan man jo heller ikke regne med annet en at de sliter med forsinkelser

Det spørs vel om alle er enige i med deg i det!

Norwegian har visst flere maskiner med teknisk på bakken, noe som gjør det svært hektisk.
Uten å kjenne detaljene så vil jeg tro at dette slår kraftig inn på punktligheten.

Fikk også høre av min samboer som kom inn fra Arlanda at Norwegian slet med kapasiteten på bakken i julen.

Regner med at det kommer mer utfyllende informasjon i løpet av dagen.

Her er fordelingen i litt dypere tall før kl 12:00 i dag.

SAS har til nå hatt 22 planlagte avganger.
Norwegian har til nå hatt 25 planlagte avganger.


Som dere ser er ikke alt like rosenrødt for den andre heller!

SAS/Norwegian
Før tiden 6/0
+10 min 8/8
+20 min 3/3
+30 min 1/4
+ 1 time 2/5
+ 2 timer 1/2
+ 3 timer 1/3

Når jeg går gjennom avgangene til SAS, dukker også code share flighter opp.
De aller fleste av disse gikk før oppsatt avgangstid. Det synes å virke som at disse blir tatt med i punktlighets beregningen til SAS?

I såfall er jo bildet overhode ikke riktig!
 
Last edited:
Re: Dagens punktlighet på OSL

Jeg vet at LN-DYA ble satt på bakken den 23 pga feil på APU. Resultatet var at TRD-BOO-TOS som skulle betjenes med denne maskinen måtte betjenes med 2 300 maskiner.
 
Re: Dagens punktlighet på OSL

Nå opererer vel Norwegian med kortere "turn around" tid enn SAS, så da skal det jo mindre til for å få delay stempelet.
 
Re: Dagens punktlighet på OSL

Det synes å virke som at disse blir tatt med i punktlighets beregningen til SAS?

http://www.osl.no/osl/omoss/_statistikk/_dagenspunktlighet
Tyder vel ikke på det ?
24 SAS avganger , men 44 med Codeshare ?

Nå opererer vel Norwegian med kortere "turn around" tid enn SAS, så da skal det jo mindre til for å få delay stempelet.

Det er vel neppe kundene så interesert i ?, kommer jeg 2,5 timer for sent til Tromsø , og ikke rekker båten/bussen videre så er kort turnaround hos DY det siste jeg vil vite noe om.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top