Dagens Luftambulanse.

Hvorfor er de nyeste helikoptrene så gule? Jeg trodde i min enfoldighet at kombinasjonen rød/gult ga best kontrast mot ulike bakgrunner som lys himmel eller mørkt terreng....

Hvorfor er de nyeste helikoptrene så gule?

I NLA sitt medlems magasin nr 3/07 står det følgende : "Gulfargen skal sikre et uttrykk av en enhetlig legehelikoptertjeneste og gi assosiasjoner til kollegene på veien , ambulansene"

Så slik er det med den saken ^_^

En gammel en

Enda en gammel en, denne gang fra Nygårdstangen i Bergen.

Attachments

• paint shop_ln-osv_foran.jpg
    paint shop_ln-osv_foran.jpg
    98.5 KB · Views: 464
  • justert paint ln-osv_side.jpg
    justert paint ln-osv_side.jpg
    125.2 KB · Views: 464
Hey Hey!! Ligner da umåtelig på en BK-117?! :-p

Morro å se igjen disse også. Dagens LN-OOM og EC145 generelt er jo en viderebygget BK117, og ombord ligger FlightManual osv for BK'n.

Respect! :old

Gammelt... og nytt;

LNOOI.jpg

Originally posted by seilfly

Fly med fenestron og veneflon!

Sistnevnte er ikke så lett å se på disse bildene.Men kjenner jeg hr. Seilfly rett, har han kanskje noen bilder hvor slikt vises!:wink

Står en gammel avdanka en på Torp også!

Attachments

• ln_osi_1y7j4153.jpg
    ln_osi_1y7j4153.jpg
    186.1 KB · Views: 448
Hei,

Bilde av LN-OOI funnet under opprydding av minnekortene fra Ryggestevnet.

Eders
Knut Erik

Attachments

• LN-OOIRdscf4941.jpg
    LN-OOIRdscf4941.jpg
    46.4 KB · Views: 449
Dette burde kanskje vært gårsdagens luftambulanse... Her er bilder fra Bergen og Røros fra 80- og 90-tallet:

00507.jpg

00509.jpg

00514.jpg

00517.jpg

00523.jpg

00983.jpg

Den middelmådige kvaliteten skyldes nok råkjøret på innskanningen for å en oversikt over hva som ligger der...

LN-OOF var innom på riksen torsdag kveld, den er for tiden på ÅL.
LN-OOA og LN-OOB er solgt, de går i Australia nå etter hva jeg har hørt.

Så nå skal alle 135 maskinene bli like i instrumentpanelet og 145`n skal de ta vare på.

Takk for flotte bilder LN-KOG, kanskje vi må bytte navn på tråden slik som du hentyder til :D Jeg ligger ved et bilde av LN-OSV i full fart over Kvamskogen utenfor Bergen.

Hurvert og Thomas takk for info!

Attachments

• LN-OSV inflight_rz.jpg
    LN-OSV inflight_rz.jpg
    52.6 KB · Views: 355
Morgendagens Norge Rundt, 1. feb, på NRK1 blir sendt fra NLA sin base her i Bergen :up:

Jeg var en tur hos Atlas copco på Langhus her om dagen, og kunne se 2 luftambulanser stå utenfor der. Det virket som det var et verksted ser som helikopterne hadde vedlikehold på. Noen som vet mer eller var de bare ute på oppdrag?

Back