Dagen før dagen

Re: Dagen før dagen

Ingen overraskelse. Hvem skulle kjøpe.

Det betyder dog ikke nødvendigvis at SGS kommer at fortsætte som i dag. Jeg tror ikke vi har hørt det siste (eller første) fra styremøtet enda.

Det var vel ingen som regnet med at det skulle fortsette som i dag. Forandringer blir det uansett...
 
Re: Dagen før dagen

Fra danske Børsen. SAS avviser ryktene.

”Bestyrelsesmødet er netop begyndt, så der er ikke truffet nogen beslutninger endnu. Jeg kan ikke sige andet, end at bestyrelsen vil præsentere sin beslutning i aften,” siger informationschef i SAS Group Bertil Ternert til borsen.dk."

http://borsen.dk/rejser/nyhed/125355/
 
Re: Dagen før dagen

Det lyder naturligvis godt hvis vi ikke skilles ud fra moderselskabet....Men jeg vil gerne høre det fra "hovedet" selv og ikke fra pressen...
Lige nu er det jo rygter og hear-say...not good enought

Hilsen
Ole
 
Re: Dagen før dagen

Det går et rykte om at alle har bestillt togbilett hjem etter at møtet skal være ferdig. Virker jo ikke akkurat som et godt tegn.

Vet ikke hvor dette ryktet startet, men det går nå rundt her i bransjen...

Sannsynligvis paa ett eller annet oppholdsrom ...

Slike rykter er taapelige og er kun egnet til aa skape splid og usikkerhet. La oss holde nivaaet litt hoeyere enn dette ....
 
Re: Dagen før dagen

Sannsynligvis paa ett eller annet oppholdsrom ...

Slike rykter er taapelige og er kun egnet til aa skape splid og usikkerhet. La oss holde nivaaet litt hoeyere enn dette ....


Helt enig, jeg tror det kan være fornuftig å se på hvilke alternativer SAS står ovenfor. Vi vet at de må hente mye kapital for å kunne gjennomføre planene sine. Dette må mest sannsynlig gjøres gjennom nedsalg av ulike virksomheter.

Er det noen som har oversikt over størrelsen på kapitalbehovet, og hva som genereres gjennom nedsalg i Spanair og hva som eventuelt står igjen?
 
Re: Dagen før dagen

Da er det bekreftet fra tillitsvalgt nivå at det ikke blir salg av SGS og STS. Dette er fra sikre kilder som er i STO nå..på møtet..
 
Re: Dagen før dagen

Da er det bekreftet fra tillitsvalgt nivå at det ikke blir salg av SGS og STS. Dette er fra sikre kilder som er i STO nå..på møtet..
Ja, igen vil jeg høre det fra "hovedet" selv før jeg tror det

Hilsen
ole
 
Re: Dagen før dagen

Da er det bekreftet fra tillitsvalgt nivå at det ikke blir salg av SGS og STS. Dette er fra sikre kilder som er i STO nå..på møtet..

Har det kommet noen antydninger til forandringer?
 
Re: Dagen før dagen

VG sier noe helt annet... Store uenigheter sier dem.... tror vi venter jeg til det kommer en eller annen form for pressemelding, ikke scanair-pressemelding :)
 
Re: Dagen før dagen

http://e24.no: SAS Ground Services (SGS) og SAS Technical Services (STS) beholdes som før, mens Spirit Air Cargo Holding, som driver 13 fraktterminaler i Skandinavia, selges delvis ut:
Mellom 20 og 40 prosent av aksjene i Spirit vil etter det en anonym kilde kjenner til legges ut for salg i markedet.
 
Re: Dagen før dagen

Decision on structural changes to SAS Group companies

The Board of Directors of SAS AB has today decided on the future structure of SAS Ground Services (SGS), SAS Technical Services (STS) and Spirit (terminal management within SAS Cargo).

Until further notice, SGS will remain an independent subsidiary of the SAS Group, provided that the company can improve a number of quality and profitability targets, which have been agreed by management and the trade unions, within 18 months. One of the requirements is an improvement in costs within SGS of approximately SEK 400 M.

At STS, heavy maintenance of the Boeing 737 Classic will be conducted outside Scandinavia in future.

The SAS Board has decided that Spirit Air Cargo Handling, which is part of SAS Cargo, will be divested.

"The decision to retain SGS as an independent subsidiary of SAS requires that the company achieves the agreed quality and cost improvements within 18 months.
Otherwise, an external solution will be on the cards, for example, by bringing in a part-owner with operations in the ground handling industry or through outsourcing," says Mats Jansson, President and CEO of SAS.

"Implementation of the structural changes will commence immediately, continues Mats Jansson. In addition, we must also accelerate the momentum of the cultural turnaround process and the implementation of Strategy 2011 (S11) at SAS. We have taken too long and used too many resources in this structural decision. We have also perceived threats of unlawful action, which shows very clearly that SAS still has a long way to go before we have a corporate culture in place that is adapted to the competitive situation."

"The Board takes a serious view of the long decision-making processes and the threat of action delaying important elements of S11. The strategy will ensure a profitable and competitive SAS," says Egil Myklebust, Chairman of SAS AB.

In conjunction with the decision by the Board, co-determination negotiations will be conducted with the appropriate trade unions.



For further information, please contact Claus Sonberg, EVP Corporate Communications and Investor Relations, SAS Group,
+46 8 797 1660

SAS Group Corporate Communications

SGS is the Nordic region's largest supplier of airport-related services on the ground for passengers, baggage and aircraft. SGS has approximately 8,200 employees.
STS is a leading supplier of Maintenance, Repair and Overhaul (MRO services) to the airline industry. STS has approximately 2,400 employees.
SAS Cargo has approximately 1,300 employees and offers transport and cargo solutions in aircraft. Spirit is part of SAS Cargo and has 12 terminals in Scandinavia.

------------------------------------------------------------
This information was brought to you by Cision http://newsroom.cision.com The following files are available for download:
http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=673299&fn=wkr0003.pdf
 
Back
Top