Da var det slutt

Har ikke dette selskapet en såpass stor gjeld at det ville være utenfor all fornuft å ta over konkursboet? Er det ikke mye bedre å starte et nytt selskap med blanke ark? Sterling navnet assosieres nå med så mye negativt ladet

Har ikke dette selskapet en såpass stor gjeld at det ville være utenfor all fornuft å ta over konkursboet? Er det ikke mye bedre å starte et nytt selskap med blanke ark? Sterling navnet assosieres nå med så mye negativt ladet

Nej når man opkøber efter et konkursbo overtager man typisk ikke gælden !
I sterlings tilfælde kan jeg kun komme på kundekartotek og medarbejdere
som et aktiv der er penge værd.
I princippet startes der fra scratch, salgsprovenu går da til kreditorer
via akorddeling !

Nej når man opkøber efter et konkursbo overtager man typisk ikke gælden !
I sterlings tilfælde kan jeg kun komme på kundekartotek og medarbejdere
som et aktiv der er penge værd.
I princippet startes der fra scratch, salgsprovenu går da til kreditorer
via akorddeling !

Kjøper man opp et eksisterende selskap med et eksisterende AOC, slipper man enormt mye arbeid vis à vis myndighetene, sammenlignet med om man starter totalt fra scratch.

Derfor ligger det mange sovende AOC'er etter oppkjøpte og nedlagte flyselskap i skrivebordsskuffene til flyselskapsdirektører rundt omkring.

Klarer man i tillegg å få med seg en del godkjent nøkkelpersonell som har hatt sentrale stillinger innenfor AOC'et, er svært mye gjort.

Hvis man har lyst til å starte opp og drive et flyselskap, da...

Hmmm, en ny milliardaer som önsker a bli millionaer.

Sterling brente opp 450 Mio DKK innen 2 maneder. Lykke til med a starte opp dette igjen.

Jeg personlig tror at vi vil se litt mer av JetTime i fremtida. De arbeider i all stillhet, de har mye eks folk fra Maersk. De kjenner marked god, de sikrer seg de lukrative Charter-kontrakter. Og de star pa mere bein. ACMI bidra til deres inntjening.

Fra linken til DN (to poster opp)

Ree har ansatt både Sterlings kommersielle direktør Michael T. Hansen og driftsdirektør Christian Gormsen. De skal lede selskapet sammen med han selv

var dette noe lurt da? :rolleyes::question:

Børsen har jo vist tegn til å gå litt opp siste uken, så nå må de finne på noe annet for å kvitte seg med pengene...

och för ett par dagar sedan kom detta till en kamrats mor

Attachments

• 2wr1561.tmp.jpg
    2wr1561.tmp.jpg
    156.7 KB · Views: 635
Forsøket på å starte opp Sterling igjen (NB= Nordisk Bustrafik) ser rimelig lite gjennomtenkt ut for meg.
Skal de bruke eksisterende organisasjon ;AOC , etc.etc. så må de begynne med å cashe ut millioner for å dekke opp opparbeidet gjeld til Eurocontrol, landingsavgifter en rekke plasser og andre kostnader som hefter luftfartøyene Sterling brukte i henhold til internasjonale regler.
Ønsker Karsten Ree å drive flyklubb bør han satse gryna sine i andre luftfartsforetak. F.eks . Jettime.

Jeg vil påstå at det er yderst naivt å tro at kundene kommer løpende tilbake til selskapet, uansett om de begynner å fly i morgen eller i januar.

och för ett par dagar sedan kom detta till en kamrats mor

Man kan jo ikke annet enn le. Jeg fikk overført noen kroner fra Sterling etter et par klagebrev noen få dager før konkursen, hvor de først hardnakket hevdet å ha delt ut to måltidskuponger til alle passasjerer i løpet av en ti timers forsinkelse. De delte kun ut én. Brevet kom frem noen dager etter konkursen. Sterling innvilget dette etter overveielse, men stod fortsatt på at jeg egentlig ikke hadde rett til dette. Sterling gav sjelden noe første gang man klaget uansett om man hadde krav på det. En ufyselig holdning til passasjerene. Man bør i alle tilfelle være litt rund i kantene når man kommer frem ti timer senere enn planlagt, uansett årsak. Sterling vil ikke savnes av undertegnede.

Last edited:
Det er nok litt for naivt å tro at pax'n kommer løpende tilbake nå ja, tror de nok vil slite for mye til å klare en "ny" oppstart

Back