Da sier vi velkommen til ... Joon

Har møtt mang en normann med værre engelsk enn hva jeg opplever som vanlig hos Joon. Faktisk et lite steg opp fra AF-mainline etter min mening. Endelig noen som har forstått at ikke hele verden snakker Fransk. Har selv blitt ganske god på å plukke ut passasjerer som snakker norsk basert på hvordan de snakker engelsk, men det blir nå gaske så OT. Men jeg opplever kabinen på Joon som mindre "stivbeint"/formelt enn det AF var. "Lag-ånden" mangler fremdeles, men hva skal jeg forvente? Med Joon-kabin og AF-cockpit? Og de er fremdeles fransk...

Ser at Joon har lagt ut bilder av Bergen på deres Instagram. Spørs om den ruta er neste?

Joon ligger inne daglig fra 28/10 .. Men OSL ble jo endret før publisert startdag, så det kan jo bli endringer her og.

Ser bt.no kan melde at Joon tar over fra AF utover vinteren. Ser ut som den ligger inne med A320.

Fløy Joon for noen dager siden, må si at det ikke skiller seg mye fra AF mainline. Det positive er free entertainment streaming gjennom appen deres, complimentary vann, juice og kaffe/te, ellers er alt BoB. Var overrasket over USB lading i armlenet, ladet like raskt som du ville ha ladet hjemme. Ellers var det gøy å parkere på 2F og ikke 2G, ulempen er vel passkøen til 2E.

Hvor lenge lever Joon - kommer vi til å se at det fases inn i Air France mainline igjen?

Hvor lenge lever Joon - kommer vi til å se at det fases inn i Air France mainline igjen?

Det får vi se, det er ikke utenkelig at Joon fases inn i mainline igjen, som med Up, som vil bli nedlagt og faset inn i El Al igjen.

Det får vi se, det er ikke utenkelig at Joon fases inn i mainline igjen, som med Up, som vil bli nedlagt og faset inn i El Al igjen.
....eller snowflake, TED, MetroJet, Continental Lite, Continental West eller Song som Delta hadde.

Air France bruker kun selskapet sitt JOON til og fra OSL til CDG nå??
Og av og til bare Air France???

HOP er borte ???

Air France bruker kun selskapet sitt JOON til og fra OSL til CDG nå??
Og av og til bare Air France???

HOP er borte ???

HOP er vel borte fra Norge - men HOP er vel fortsatt et av Europas større regionale flyselskap.

HOP er vel borte fra Norge - men HOP er vel fortsatt et av Europas større regionale flyselskap.

Ja, HOP, som egentlig er 3 forskjellige flyselskaper lever i beste velgående. Kom nylig fra Lyon og der var det HOP-maskiner, som sammen med Easyjet, som dominerte

Har lige fløjet med Joon fra CDG til BOM - C-klasse - det kommer ikke til at ske igen!
Ualmindelig dårlig oplevelse.
* Uprofessionelt ungt crew - der ikke taler andet end fransk og engelsk (normalt er der Hindi talende crew på AF til indien)
*En enkelt drinks servering under måltidet - ingen kaffe
*Et gally så rodet at man måtte opgive at komme til "snack baren"
*Sikkerhedsforeskrifter der ikke blev overholdt: Crew der ikke var spændt fast ved landing, håndbagage ved nødudgange ved start, sæder i sleepposition ved landing
*Cabin crew byder velkommen til Joon, cockpit crew taler konsekvent om AF flyvning
*Uniformer ligner noget fra et ungdomsgynastikhold

Selve kabinen er opgraderet i fohold til AF egne 340 - det er positivt og entertainment er også opdateret i forhold til mainline AF

Måtte dette eksperiment bliver kortlivet! Jeg er normal hard core AF fan - men det her er godt nok noget ualmindeligt træls rod.

Ifølge routemap ombord ser det ud til at BLR og ACC også snart kommer på Joon kortet.

Hvorfor velger ikke Air France samme variant som SAS - der underselskaper leverer det som skal være et fullverdig SAS-produkt, uten eget produktnavn, men til lavere kostnader?

Det er jo litt spesielt at Air France vil ta vekk sin egen merkevare og tilstedeværelse på steder som Madrid, Oslo og Stockholm og heller bruke en merkevare som ingen kjenner.

En ting er å ha et underselskaper som flyr rene fritidsruter, slik som Edelweiss Air gjør for SWISS. En annen ting er å bygge ned sin egen merkevare og sin egen tilstedeværelse i strategisk viktige markeder, som jeg antar at Spania og Skandinavia er.

Back