Da sier vi velkommen til ... Joon

Re: Da sier vi velkommen til .. Joon

Nedgangen i service paa intra-europeisk blir ikke voldsom fra AF. Man faar kun en croissant e.l. og litt drikke. Hvordan service blir i Joon biz, vet jeg ikke. Uansett litt synd at AF forsvinner fra OSL. De er uansett snart tilbake i Norge, paa BGO.

Men de selger jo disse flightene som reguilære AF-feederflights også - og det kan jo gi enkelte kunder som forventer en vanlig AF-flight en overraskelse ..
Tror ikke det er sååå mange av de. Fløy senest for noen uker siden hjem fra Zurich via CPH til BGO. Vi fløy Swiss a321 HB-IOK opp til CPH og ingen av mine kollegaer bemerket seg at det var Swiss og ikke SAS som stod for den flighten.

Fattern fløy for ikke så lenge siden AMS-LIS med det han trodde var KLM. Etterpå bemerket han at KLM hadde fått nytt interiør og blitt trangere. Viste seg at det var Transavia som stod for flighten..

Jeg tror også slike holdninger gjenspeiler de aller fleste ute på tur.

Første tur med Joon nå. Belegget virker greit, men uniformene ser jo ikke ut. Skal vi på golfferie?

Ligger en streike alert inne. Fra den 23. Sånn i tilfelle.

Booka tur til Atlanta allerede i november med departure i april, 5 dager senere fikk jeg mail om at AF fra OSL til CDG er blitt Joon. Hadde lenge et håp om at mainline skulle tilbake, slik at man fikk fløyet babybussen, men neida... Suuuuurt.

Ja, det ligger Joon i hele vinterprogrammet per nå.

I det stille har også AF/KLM gruppen innført bagasje avgift på longhaul. Dette gjelder alle avganger etter 10.april, rett meg om jeg skulle ta feil.

I det stille har også AF/KLM gruppen innført bagasje avgift på longhaul. Dette gjelder alle avganger etter 10.april, rett meg om jeg skulle ta feil.

Kun til NATL mener jeg å huske, sikkert rettet mot Norwegian

Bilde av første Joon A321...
26015278757_e867aba6b8_b.jpg

F-GTAK A321 JOON (eigjb) by eigjb (flickr)

Kilde: https://hiveminer.com/Tags/joon/Timeline

Lot meg ikke nevneverdig imponere. Usedvanlig lite kledelige uniformer. Ikke mye fransk chic, eller hva det nå heter. Og for oss som er bortskjemte med fri børst på AF/KL-flighter, er det skikkelig nedtur å betale for bærsaften. Samtidig må det nevnes at det ikke er grisedyrt, og at det faktisk er litt digg å ha en bob-meny, istedet for en tørr sandwich "and thats it". Servicen var treg, stort sett på høyde med engelsken. Med enda en Frankrike-streik på toppen, blir det nok KL framover også.

Fikk denne opp på facebook idag fra AF hvis noen vil prøve JOON fra OSL.

We welcome Joon, the new-generation travel experience by Air France, at Oslo airport.
To celebrate, we offer an IDC (Internet Discount Code) for all bookings made on airfrance.no website between Oslo and Paris.
The discount is NOK250 on a minimum purchase of NOK500 on the fare excl. taxes & charges.
Code to be added when purchasing: JOON439
Sales till end of April, for travel till end of 2018.

Book your ticket for Paris here http://bit.ly/2HTwaHO

Lot meg ikke nevneverdig imponere. Usedvanlig lite kledelige uniformer. Ikke mye fransk chic, eller hva det nå heter. Og for oss som er bortskjemte med fri børst på AF/KL-flighter, er det skikkelig nedtur å betale for bærsaften. Samtidig må det nevnes at det ikke er grisedyrt, og at det faktisk er litt digg å ha en bob-meny, istedet for en tørr sandwich "and thats it". Servicen var treg, stort sett på høyde med engelsken. Med enda en Frankrike-streik på toppen, blir det nok KL framover også.

Usedvanlig surmaget. Hadde du ventet å bli 'imponert'? Det er et BOB-konsept, og det visste du antagelig på forhånd.
At uniformene og engelsken til kabinpersonalet ikke var etter din smak var jo synd, men neppe noe som burde kvalifisere til slakt. Engelsken til mange norske kabinansatte er heller ikke egnet til å imponere, og hos Joon får man i det minste gratis mideralvann/te/kaffe.

Usedvanlig surmaget. Hadde du ventet å bli 'imponert'? Det er et BOB-konsept, og det visste du antagelig på forhånd.
At uniformene og engelsken til kabinpersonalet ikke var etter din smak var jo synd, men neppe noe som burde kvalifisere til slakt. Engelsken til mange norske kabinansatte er heller ikke egnet til å imponere, og hos Joon får man i det minste gratis mideralvann/te/kaffe.

Jøss, det var da veldig.
Vet ikke hvem som er surmaget her. Jeg har ikke slaktet noen ting, bare sagt at jeg ikke lot meg imponere. Hadde jeg ventet det? Nope. I tillegg var jeg vel vagt positiv til både priser ombord og bob, så entydig negativ var jeg vel neppe.
Jeg forsvarer heller ikke dårlig engelsk hos norsk kabinpersonale, men bemerker at det ikke sto helt til laud hos Joon denne gangen.

Jøss, det var da veldig.
Vet ikke hvem som er surmaget her. Jeg har ikke slaktet noen ting, bare sagt at jeg ikke lot meg imponere. Hadde jeg ventet det? Nope. I tillegg var jeg vel vagt positiv til både priser ombord og bob, så entydig negativ var jeg vel neppe.
Jeg forsvarer heller ikke dårlig engelsk hos norsk kabinpersonale, men bemerker at det ikke sto helt til laud hos Joon denne gangen.

Jeg beklager at mitt svar var i en tone som kunne oppfattes som surmaget, når det var det jeg beskylte deg for å være. Selvkririkk er tatt.
Jeg syntes vel bare at din anmeldelse bar et visst preg av forutinntatt negativitet. Dårlig engelsk blant kabinpersonal er et generelt problem blant flyseselskap fra ikke-engelsktalende land i dag synes jeg. Gode engelsk-kunnskaper og kjennskap til minst ett annet av de store språkene, var tidligere et krav for å kunne jobbe som kabinpersonale. Dessverre ser det ut til at kravene er blitt lempet kraftig. Jeg tror imidlertid ikke Joon er verre enn andre i så hendeende.

Back