Da er jaggu meg kamera bestillt

Originally posted by ph-ndr

Originally posted by LCH78

Og her er mitt bidrag, ikke like stror som PH-NDR sin da :)

Den ser ut til å være godt lengre, men ikke tykkere, pluss at min 200mm har mye større salat-bolle på enden. Selve linsen veier 2,9kg. Det som gjør den så tykk er at det er en f/2-linse, som gjør at den er ganske dugendes til mye. :)

-A

Min linse er ikke lengere enn 200mm da, er en Sigma 70-200mm f/2.8 med en 2x og en 1.4x konverter på :)

Med 2x så blir f/5.6 og med en 1.4x blir f/4 (hvis jeg har regna rett vel og merke) :)

Med 2x så blir f/5.6 og med en 1.4x blir f/4 (hvis jeg har regna rett vel og merke) :)

Har en TC-14EII her, x1.4, den får jeg 280mm og f/2.8 med, som ikke er ille. :)

-A

Originally posted by BU049
Bare :angry:?!?! ... D200 er jo ikke ett "bare" kamera, det er er jo en "mini D2X" ;).
-C

Jeg er veldig fornøyd med D200'en. Jeg vet det er en mini-D2X(s), men forskjellen mellom de er ikke nok til at jeg synes det å ikke ha den innebygde blitzen og måtte dra på et permanent vertikal-grep er verdt forskjellen i pris. Nå er fokuset mer på å få meg gode linser, nå er kameraet OK nok, og jeg slipper de evinnelige forum-kløen etter hva Nikon sin neste heite release er, siden D2-serien sitt fysiske format er ikke noe for meg og alle nye modeller fremover lanseres under min.

Så langt har jeg 24-120mm AF-S VR som jeg kjøpte med min D70 for halvannet år siden, den nye 18-200mm AF-S VR'en og den 200mm AF-S VR'en. Regner med at jeg spanderer på meg en skikkelig vidvinkel i Singa når jeg flyr forbi i neste uke, har veldig lyst på Nikkor sin 12-24mm :D

-A

Har man "NAS", så har man "NAS".

Jeg vurderte å kjøpe min D200 til sommeren, men det var lettere sagt enn gjort.
Jeg er også veldig fornøyd med min.
Vurderte D2H for noen år siden, men prisen var/er "litt" i overkant (D2X(s) er ikke noe billigere). D100 og D70(s) var for meg uaktuelle, grunnet mangelen av "tappen" for AI-S objektiver.
Ellers skaffet jeg meg en 70-200mm VR + noe annet.

-C.

Har en TC-14EII her, x1.4, den får jeg 280mm og f/2.8 med, som ikke er ille. :)

-A

Hvordan blir bilde kvaliteten med konverter(ne)?

-C

Hvordan blir bilde kvaliteten med konverter(ne)?

-C

Har bare èn konverter, en TC-14EII, og foruten at jeg "bare" får f/2.8, så er ikke bildene noe merkbart mindre skarpe, men fokusering kan virke litt treigere å finne frem til hva det vil.

-A

Har ikke tatt noen bilder med bruk av to konvertere da :) Var mest for bildet sin skyld at dem begge var montert på :)

Hadde tenkt å oppgradere mitt kamera, selv om det er nesten nytt. Kjerringa hadde litt lyst å overta det.

Hva er et anbefalt steg å ta opp fra 350D?

Originally posted by Tommy777

Hadde tenkt å oppgradere mitt kamera, selv om det er nesten nytt. Kjerringa hadde litt lyst å overta det.

Hva er et anbefalt steg å ta opp fra 350D?

Nikon D200, det må være det mest opplagte og minst omdiskuterte valget å ta. ;)

-A

Originally posted by Tommy777

Ok, takk. Hva skal jeg betale for den? Sjekka e-bay kjapt (har jo en USA adresse)

D200

Et nytt hus i Norge kan du få for ca 14.000NOK, eller i USA i nettburkker for ca 1.600 USD. Et kjapt søk på froogle (google sin shopping-greie) viser at fler ei USA har det til ca 2.400USD med 18-200mm AF-S VR linse i kit, go den linsen er er veldig bra linse for pengene.

-A

NAS = Nikon Acquisition Syndrome :D.

-C

Jeg har fått utbrydd av NAS. Dagens fangst: Nikkor 12-24mm AF-S f/4. *sukk* finnes det en vaksine for sykdommen? :)

Og de som lurer på hva bilder den 200mm'en min kan ta, så er noen eksempler å finne her:

http://friends.grandiosa.net/~alexh/croc-1.jpg
http://friends.grandiosa.net/~alexh/croc-2.jpg
http://friends.grandiosa.net/~alexh/croc-2-colour.jpg
http://friends.grandiosa.net/~alexh/pusekatt-1.jpg
http://friends.grandiosa.net/~alexh/stooor-pus-1.jpg

-A

Hvem trenger WHATSOEVER mht objektiver når man kjører Lumix?

35-420mm er unsurpassable! Bildestabilisator og ørten programmer.

"Løp-og-kjøp". Øyh, hvorfor kaster jeg bort tid med å si sånt her?

De som vet og kan (been-there-done-that), finner raskt ut av det. :colgate:

Dere andre (standard-kamera-typer) kan bare gå og legge dere.

The proof is in the picture. :-p

Originally posted by ANX

35-420mm er unsurpassable! Bildestabilisator og ørten programmer.

"Løp-og-kjøp". Øyh, hvorfor kaster jeg bort tid med å si sånt her?

De som vet og kan (been-there-done-that), finner raskt ut av det. :colgate:

Dere andre (standard-kamera-typer) kan bare gå og legge dere.

The proof is in the pudding. :-p

Vis meg noen bilder av samme kvalitet som de over av krokodilliene med Lumix'en. ;)

-A

Løste inntil videre hosting av bilder ved å låne litt plass hos en som har hjemmeside.

Hmmm, så var det å få dem inn her, da. Hallo noen, hvordan får jeg sånne fine store bilder inni posten? (ligger jo klare i rett størrelse) MOW?

Scwarte, en gammal sliten stakkar burde ha fornuftigere ting å gjøre enn å konkurrere med smågutter, men er man sær så er man sær.

:old :colgate:

Back