Da er det mandag... og morgen om litt

God morgen fra Sandefjord hvor jeg må ha satt en rekord! 15 minutter fra jeg sto opp til jeg var ute av døren er ikke dårlig, og nå begynner jeg så smått å våkne opp også.

God formiddag fra Tananger

Her er snøen som falt i natt så og si borte. Solen tok knekken på den :)

Kjenner at det begynner å bli varmere i været, men blir ikke fornøyd før det er to-sifret pluss... Men men. Ser ihvertfall frem til VIE i mai! :AUS

Ha en fin dag forumister

Akkurat nå sliter jeg som bare f*** med windows, her har man lagt ned tid og sine beste tegneferdigheter til. Skal bare øke dybden på profilen littegranne....

DGAHHHHH.jpg

............gnnnnnnnnnnnnnnnnssssssssssfffffffffffmmmmmmmmmmrrrrrrrrr

Ha en fin fin dag allihopan, her skal jeg ha det gøy på datalabben! :colgate:

God ettermiddag fra solfylte Oslo! Solen skinner, det er varmt og deilig ute - kan dagen bli noe bedre? Nei! :p

Ha en fin dag/kveld alle sammen (det som er igjen da) !

God formiddag fra Chicago.. Ekstra trøtt på morran i dag siden man velger å flytte klokka alt for tidlig slik at det er bekkmørkt når man står opp...

Atter en Minneapolis tur i morgen, ellers lite interessant å melde

Heisann. Vært en helt vanlig dag i dag, men for en gangs skyld har jeg følt med nokså pigg selv om det er mandag. Har bestemt meg for å starte hardtreningen frem mot sommeren i dag, så nå blir det straks en tur til Elixia. Målet er trening min 4x uken og totalt 50 km løping i uken. Vi får se hvor lenge jeg holder ut. :drunk: Ha en flott kveld videre.

Jadda:colgate: Da var fotballsesongen endelig i gang. Ikke den beste kampen, men bønda blir sendt tilbake til Rogaland som slakt:cheers:

2-0

Dem om det (DY), ikke vi!

Men det var dårlig nytt på en sen kveld. Spørs hvor lenge det går før datacrash får en ny dimensjon :cry:

Det har vel dessverre allerede vært flere eksempler i historien med flere forskjellige typer fly og elektronikk som har gitt krasj en større betydning enn man liker. Dessverre. :(

-A

Har både macbook og andre appleprodukter i heimen, men universitetet i tromsø ser foreløpig ut til å foretrekke dell og windows xp. Makan :rolleyes:

Når vi er inne på temaet: Er det ikke sånn at airbus'ene styres "via computere"? Altså at det man gjør av kontroll i cockpit går via en datamaskin for prossesering, før det så sendes ut signaler til flaps og rudder og så videre? Går det an at disse henger seg opp på samme måte som det heller ustabile GravMag-programmet mitt?
"Putting landing gear down - process : not responding. Do you want to "cancel and hope it nevertheless works" or "end program"?" :lol: :skep

Har både macbook og andre appleprodukter i heimen, men universitetet i tromsø ser foreløpig ut til å foretrekke dell og windows xp. Makan :rolleyes:

Når vi er inne på temaet: Er det ikke sånn at airbus'ene styres "via computere"? Altså at det man gjør av kontroll i cockpit går via en datamaskin for prossesering, før det så sendes ut signaler til flaps og rudder og så videre? Går det an at disse henger seg opp på samme måte som det heller ustabile GravMag-programmet mitt?
"Putting landing gear down - process : not responding. Do you want to "cancel and hope it nevertheless works" or "end program"?" :lol: :skep

Mange computere i bussene jeg flyr, men ingen er Microsoft eller Apple. Det er Honeywell som står for pakkene som leveres med flyene, samt Thomson til de operatørere som liker et "franskt" preg på det hele.
Flight controls blir bl. a. styrt av 5 computere, 3 Prim og 2 Sec. Hvis en skulle finne på noe, så ligger det et par tre andre som stepper inn fluksens. Fungerer helt o.k.

Operativsystemene som brukes til avionik (og stort sett alle andre kritiske styresystemer) har omfattende funksjonalitet for å garantere respons. Generelt kalles slike systemer "real time systems" og i bunnen av nyere systemer finner man ofte Real Time Linux.

Back