Da blir det RIAT til neste år.

Re: Da blir det RIAT til neste år.

JF-17 er jo asiatisk, et samarbeid mellom Kina og Pakistan. Og T-50, som Black Eagles flyr er jo både utviklet og produsert i Sør-Korea. Jeg tror de to flytypene er de som er mest sannsynlige at vi får se igjen i Europa, siden det er maskiner man aktivt prøver å selge, Polen skal jo f.eks være interesserte i T-50 som en erstatter for Iskra trainerne deres.

Ja var klar over JF17 var asiatisk.

Men var usikker på Sør Koreanerne. Men det er en lett treningsjager det altså.

Det stemmer. Det er ikke så mange rene kampfly som er utviklet og produsert i Asia, Kina har noen få (J-10, J-8, J-7 og Q-5 i tillegg til et par stealth-fly som er på test-stadiet), Pakistan har JF-17, India har sin Tejas som fortsatt er på test-stadiet, og Taiwan har F-CK-1 Ching-kuo. Ellers er det en blanding europeiske, amerikanske og russiske fly det går i der borte.

Det stemmer. Det er ikke så mange rene kampfly som er utviklet og produsert i Asia, Kina har noen få (J-10, J-8, J-7 og Q-5 i tillegg til et par stealth-fly som er på test-stadiet), Pakistan har JF-17, India har sin Tejas som fortsatt er på test-stadiet, og Taiwan har F-CK-1 Ching-kuo. Ellers er det en blanding europeiske, amerikanske og russiske fly det går i der borte.

Takk vet du den formelle betegnelsen på det "nye" kinesiske jagerflyet som nå er blitt utstasjonert på hangarskipet dems?

Tror jeg satser på Aviation club på RIAT, koster litt men var vel verdt pengene sist gang.

Jepp, J-15. Det er i korte trekk en Su-33 med kinesisk avionikk og våpen. De kjøpte en Su-33 fra Ukraina på begynnelsen av 2000-tallet og lagde sin egen versjon. De har gjort det samme med Su-27 tidligere.

Jepp, J-15. Det er i korte trekk en Su-33 med kinesisk avionikk og våpen. De kjøpte en Su-33 fra Ukraina på begynnelsen av 2000-tallet og lagde sin egen versjon. De har gjort det samme med Su-27 tidligere.

Oki takk

Ser nå at RIAT på sin Logo for neste års show har en F35 i front. Langt større enn andre fly i bakgrunnen. Kan det være at det faktisk kommer F35 siden de har promotert den så veldig i logoen sin?

Som de selv sier, så har ikke flyene på posterne nødvendigvis noe med det som dukker opp å gjøre.

RIAT said:
Traditionally, Air Tattoo promotional posters feature aircraft that reflect our ambitions for the following summer. Whilst we are making every effort to secure an F-35 'Lightning II' (featured on the 2013 poster) for RAF Fairford we have received no indication at present that an aircraft will be with us.

Fjorårets poster hadde et bilde av en Su-30, men den så vi aldri noe til, i 2009 hadde de en F-22 og en F-86 på posteren, men ingen av dem deltok.

Som de selv sier, så har ikke flyene på posterne nødvendigvis noe med det som dukker opp å gjøre.

Fjorårets poster hadde et bilde av en Su-30, men den så vi aldri noe til, i 2009 hadde de en F-22 og en F-86 på posteren, men ingen av dem deltok.

Okei takk skal du ha

Lurer på om ikke første oppdatering på fly kommer imorgen. For mener jeg leste et sted i forrig uke at første oppdatering ville komme neste torsdag. Og deretter ville de komme med oppdatering hver torsdag det var kommet nye påmeldinger.

Ser nå at RIAT bekrefter at Polen kommer. (står ingen ting om med hva rett nok) Hadde jo vært å håpe de kom med sitt Mig29 display. Eventuelt display med en av sine eldre russiske jetjagere. Har ikke Polen og et formasjonsteam?

Ser nå at RIAT bekrefter at Polen kommer. (står ingen ting om med hva rett nok) Hadde jo vært å håpe de kom med sitt Mig29 display. Eventuelt display med en av sine eldre russiske jetjagere. Har ikke Polen og et formasjonsteam?

Mig29 display, og her er ny prosjekt av mønsteret. Også doble Su-22, men tror jeg de skal ikke på RIAT.

216855_478989522118844_84941044_n.jpg

Dessverre vårt beste pilot, ble drept i en bilulykke for en uke siden.

Orlik team, men ikke så spesjellt

http://www.youtube.com/watch?v=en3Wf-VDzSk

Bialo czerwone Iskry i 2013 feire 50 år, Radom Air show lover å være vakkert ;)

http://www.youtube.com/watch?v=8bOjdJ51pnM&feature=fvst

Iskry var dette året i Russland på 100 år jubileum deres luftforsvaret, jeg håper at neste år, russere gi noen tilbake ;)

Last edited:

Mig29 display, og her er ny prosjekt av mønsteret. Også doble Su-22, men tror jeg de skal ikke på RIAT.

216855_478989522118844_84941044_n.jpg

Dessverre vårt beste pilot, ble drept i en bilulykke for en uke siden.

Orlik team, men ikke så spesjellt

http://www.youtube.com/watch?v=en3Wf-VDzSk

Bialo czerwone Iskry i 2013 feire 50 år, Radom Air show lover å være vakkert ;)

http://www.youtube.com/watch?v=8bOjdJ51pnM&feature=fvst

Iskry var dette året i Russland på 100 år jubileum deres luftforsvaret, jeg håper at neste år, russere gi noen tilbake ;)

Takk håper virkelig Mig29 kommer det vil være en drøm. Det er en meget lekker maskin, og etter hva jeg har sett og hørt på TV og nett lager den en noe helt sinnsyk lyd.

Er det noe håp om at Team Iskry kommer?

Polen sendte jo to MiG-29 til RIAT i år, tror det er stor sjanse for at de sender noe annet neste år.

Vil man se MiG-29, Su-22 og Iskra så er Radom "your best bet" ;)

Polen sendte jo to MiG-29 til RIAT i år, tror det er stor sjanse for at de sender noe annet neste år.

Vil man se MiG-29, Su-22 og Iskra så er Radom "your best bet" ;)

For se, hadde ikke vært meg imot om de sendt Team Iskry heller. Er som sagt veldig glad i formasjonsteam.

Har Polen flying display på sin SU22?

For se, hadde ikke vært meg imot om de sendt Team Iskry heller. Er som sagt veldig glad i formasjonsteam.

Har Polen flying display på sin SU22?

Et par su22 er på flying display med flare , og er nesten sikkert at 2013 eller 2014 er sist år.

Som Jerry sier, de gjør en role demo med to Su-22, med flares og alle gode greier. Ingen flares på RIAT dog...

Som Jerry sier, de gjør en role demo med to Su-22, med flares og alle gode greier. Ingen flares på RIAT dog...

Regner med at de kan kjøre demoen uten flares og. Hadde vært kult med 2 SU22. Muligheten for å få se en Mig29 vil sikkert komme senere og. Men muligheten for å få se SU22 den begynner vel snart å renne ut i sanden.

Jada, det kan de selvfølgelig. Det begynner å haste litt ja, Polen er det eneste landet i Europa som fortsatt flyr Su-22, og de har ikke mange årene igjen...

Den er tøff ja. Husker de måtte ut med brannbilene i 2010 etter at pyroteknikken under role demoen startet en gressbrann. Stilig å se de to Tornadoene taxe tilbake til parking med masse røyk fra gressbrannen i bakgrunnen.

Dan O'Hagan, som har vært hovedkommentator på RIAT de siste fire årene, skal ha blitt fortalt at RIAT ikke ønsker ham som kommentator neste år, da de ønsker mer underholdning enn fakta fra kommentator-teamet. Håper virkelig ikke at RIAT ender opp med kommentatorer ala Jan Erik Larsen...

Time Price said:
the Ukrainian Air Force Chief, himself a true aviator, and having been bombarded with requests from my team, gave very positive noises that they would love to return and fly the Su-27.

Ikke helt sikker på hva jeg syns om det... Etter alt tullet om har vært med Ukrainere på airshows, så foretrekker jeg egentlig at de holder seg på bakken.

Back