• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Da ble det 900ER på Kjevik da... -og CRJ

LN-GBM

ScanFlyer Silver
Da ble det 900ER på Kjevik da... -og CRJ

Etter å ha gått glipp av Sky Airlines' 737-900ER i forrige uke, så var håpet der om at det ikke var en one time event fra Skys side. Det var bare å stå tidlig opp selv om det var lørdag, og jeg ble ikke skuffet.

Tråden fra forrige uke.

900er_final22_web.jpg

Og her kom den, TC-SKP.

900er_final_web.jpg

dytakeoff_web.jpg

Tyrkeren måtte snu og taxe inn på bravo, for dy stod klar på alfa og ville ta av i motsatt retning.

cr9_web.jpg

Etter hvert så kom en av SAS' blyanter OY-KFK. (Før rutetid, men det behøver jeg vel egentlig ikke å nevne. ;) )

cr92_web.jpg

Pushet før tida også...

900erpush_web.jpg

Så ble det push-back for tyrkeren også.

cr9roll_web.jpg

I dag var det "free choice" av bane, så mens Sky pushet fra stand 1 og ba om bane 22, så svingte KFK mot sør og bane 4.

900ertaxi_web.jpg

900er22to_web.jpg

Så var det siste. Fra min vinkel så det ut som den slukte rullebane for harde livet, men den kom seg nå opp.

Re: Da ble det 900ER på Kjevik da... -og CRJ

På tide noen fikk tak i denne i Norge
Er understellet på -900ER trukket lengre bakover ?
Ser nesten slik ut

Flotte bilder! Likte særlig det av CRJ900 når den er linet opp :D

Dette var flotte bilder, Glenn!

Usedvanlig tøft livery på den Sky maskinen. Det likte jeg veldig godt! Takk for det!;)

Men jeg stusset på ekstra nødutgang mellom vingen og bakre dør. Det mener jeg aldri jeg har sett på en 739 før? KLM har da ikke dette på sine? Er det fordi de har satt flere seter inn i maskinen enn "normale" operatører? Noen som vet??

BF:cool2

Pene bilder og du verden... det går faktisk an å lage spennende livery ja.

Den døren er den store forskjellen på 739 og 739ER. Den samme døren gjør også at det kan stappes inn 215 passasjerer i stedet for 189.

Stilig, nå venter man på den første 739ER på SVG...

Men jeg stusset på ekstra nødutgang mellom vingen og bakre dør. Det mener jeg aldri jeg har sett på en 739 før? KLM har da ikke dette på sine? Er det fordi de har satt flere seter inn i maskinen enn "normale" operatører? Noen som vet??

BF:cool2
KLM har -900 (non-ER) som IKKE har disse ekstra utgangene. -900ER er sertifisert for 215 pax (mot -900'ens 189), grunnen til at de kan ha flere pax er nettopp pga disse ekstra nødutgangene bak vingene. Men ikke alle som opererer -900ER har dører der. CO f.eks har plugget igjen disse.

Synes du skal legge ut bilder oftere, dette var nydelig:up:

Denne 739ER er utrolig flott:spin

Det var jo helsikkes med Flaps Sky hadde ut før den tok av..XD

Er jo normalt med Flaps 5, men her ser det ut som det er 15 til 25 grader flaps! XD

Stilige bilder! Fantastisk!

Må innom og takke for kommentarene i denne posten også. Det er jo nesten like gøy å legge ut bildene som å ta dem når man får sånn respons.

Det var jo helsikkes med Flaps Sky hadde ut før den tok av..XD

Er jo normalt med Flaps 5, men her ser det ut som det er 15 til 25 grader flaps! XD

Som det står i bildeteksten ...

Fra min vinkel så det ut som den slukte rullebane for harde livet, men den kom seg nå opp.

KRS har kort bane ...

takeoff.jpg

Sjekket over bildene jeg tok igjen, kikket ikke så nøye på dem i stad da jeg la ut de andre. Det ser faktisk ikke så galt ut ved andre øyekast. Se om dere kan skimte flyets skygge.

Last edited:
Back