• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Crew rest area hos SAS og Norwegian?

Da er förste bilde her.
Flight deck rest compartment på SAS Airbus A330-300 enhanced. LN-RKU.
Sengen kan felles opp slik at det blir en ganske så komfortabel stol.
På eldre 330 og 340 i SAS er det to senger, klarer kanskje å fikse noe bilde av det etterhvert også.
Skal også få tatt noen bilder etterhvert kabin crew sin hvilemodul, glemte det helt bort på turen i dag.
 

Attachments

  • FDCRC.jpg
    FDCRC.jpg
    207.2 KB · Views: 458
Ser litt kjent ut på bildet: Liten lugar for skipper og styrmann, men ikke samtidig forhåpentligvis.
På B-777-200 klages det over at hodet ligger lavere enn føttene, dermed litt vanskelig å sove.
Kan ikke snu seg heller pga oxygen maska er i feil ende.
Skal man sove godt i feil retning, eller ikke sove men være lovlig med maske rett over trynet.?

Er visst bedre på 777-300.

Hadde noen slike køyer på 747-200 for et bolag jeg jobbet for i sandkassa, men vi brukte dem ikke så ofte. Hadde ikke dobbelt crew siden turene var sjelden mere enn 9-10 timer. (På classic måtte alle være i styrehuset 12 timer)
Hvis man fløy non-rev derimot så var de lugarene veldig populær: Legge seg langflat i timesvis og bare tøfle ut for å tisse eller bomme mat fra vertinnene.
Godt liv egentlig:)
 
Kabin sin hvilemodul på A330-300 enhanced.
Som for pilotene er det noen variasjoner mellom denne og de eldre A330, og A340.
 

Attachments

  • CCRM LN-RKU.jpg
    CCRM LN-RKU.jpg
    73 KB · Views: 366
Back
Top