Crew rest area hos SAS og Norwegian?

Tjab

Upgrade me....
Hei

Noen som har bilder og eller layout til Norwegian og SAS sine løsninger?
Er vel ombord i A330/A340 hos sas det er aktuelt og i Dreamliner hos DY?

Smokk gjerne på med andre selskaper også om det klør :)

Passer kanskje bedre i et småprat eller noe, men de er sikkert top secret og det blir altfor privat :p

Kan legge ut noen bilder her mot slutten av uka fra SAS, om ingen andre gjør det for meg.
Det er ingen hemmelighet. Og i SAS har vi litt ulike varianter. Men de neste ukene kan det være at jeg får lagt ut noen bilder av alle.

Har ennå til gode å se noen med kaffekoppen i crew rest :D

Nei, det kan jeg faktisk forestille meg.

Jeg har alltid tenkt tiden mest går med til klukkende latter, putekrig og spising av jordbæris? Loddtrekning av hvem som skal snurre på discokulen, kanskje?

Nei, det kan jeg faktisk forestille meg.

Jeg har alltid tenkt tiden mest går med til klukkende latter, putekrig og spising av jordbæris? Loddtrekning av hvem som skal snurre på discokulen, kanskje?

Haha, tror ikke det.
Mange prøver å krampesove for å gjøre turen så smertefri som mulig.
Mye av disse langturene tar av seint på kvelden og man har allerede vært oppe i 14 - 16 timer før arbeidsdagen begynner. Ikke mye opplagt til putekriger og klukkende latter, skjønt det har gått med noe jordbæris ombord etter at serveringen er ferdig i F klasse, da regner det smuler fra de rikes bord. :cool:

Haha, tror ikke det.
Mange prøver å krampesove for å gjøre turen så smertefri som mulig.
Mye av disse langturene tar av seint på kvelden og man har allerede vært oppe i 14 - 16 timer før arbeidsdagen begynner. Ikke mye opplagt til putekriger og klukkende latter, skjønt det har gått med noe jordbæris ombord etter at serveringen er ferdig i F klasse, da regner det smuler fra de rikes bord. :cool:

Hehe.
Hos har jeg aldri sett noen ta med noe som helst annet en vann inn. Som nevnt, krampehvile og blund på aua.
Isen og kakene tar vi enten för eller etter hvile :-)

Det er vel en del hygieniske regler for hva man kan ta med seg inn i et slik 'felles hvileområde' også vel?

Er det noen som kan gi veiledning ang. Crew Rest päskrifter (NKF, CAU, SNK, SPF, NPU, NF ...) sä kan vi jo se pä hva dette evtlt vllle kreve i form av innredninger i A321LR, som naermer seg i underkanten av 7 timers flytid pä noen av Kjos' ruteplaner i fremtiden ?

sign-500x640.jpg

Bare jeg som noterte meg at det er lov med 2 crew pr seng under flight? :D

Takker, Rufy93 og Erla ... men det jeg er ute efter er dette : när blir Crew Rest päskrevet, dvs etter hvor mange arbeidstimer i ett sett skal Piloter og/eller Flyvertinner ha rett til en hvil, spesielt mht lange ruter, f.eks. pá over fem timer flytid ? Det er jo helt klart at en trett pilot betyr fare, bare at reglene kanskje varierer fra ett selskap til de andre. Hvor finner man en beskrivelse av Crew Rest Area innrednings-minima og när (hvor ofte, etter hvor mange timers aktivitet) skal mannskapene ta seg en hvil ?

Her er noen bilder fra Finnairs A350. De er fra det bakre rommet, med inngangsdør ved galley og stige opp. Totalt seks soveplasser, men ganske trangbodd. Vil vel tro ar SAS kommer til å ha omtrent samme løsning når de får sine A350, dette er jo ferdigsnekra moduler.

Attachments

• A350 crew rest 1.jpg
    A350 crew rest 1.jpg
    192.3 KB · Views: 573
  • A350 crew rest 2.jpg
    A350 crew rest 2.jpg
    59.2 KB · Views: 547
  • A350 crew rest 3.jpg
    A350 crew rest 3.jpg
    130.7 KB · Views: 558
Last edited:
Back