Cpt Andy & pellefantadoren "does economy"

Kylling i koma?:lol: Så har man hørt det med .. (eller står der Korma?)

Jeg håber, at der var en bedre pay load med tilbage fra BOS;
noget chokeret over den lave belægning!

V

Kylling i koma?:lol: Så har man hørt det med .. (eller står der Korma?)

Jeg håber, at der var en bedre pay load med tilbage fra BOS;
noget chokeret over den lave belægning!

V

Jeg tror muligens den var i kunstig indusert koma. Belegget var usedvanlig tynt, ja. Men de har 3 eller 4 daglige til Boston, og det er kanskje for mye. Kanskje litt for å avskrekke andre fra å starte ruten også. Mistenker at det er mye premium pax der til vanlig.

--------------------------

30-40 minutter før landing våknet jeg imidlertid og så opp i denne:

--------------------------

Hvorfor?

Vel, jeg satt jo der da, og begynte å titte rundt meg etter hvordan jeg skulle forsøke å legge meg ned. Dinglet litt med bena og drakk Cola. Nevnte jeg at jeg hadde sekken stappfull av brus?

Kabinsjefen, en ufattelig lang fyr med grått hår og alt som hører til, kom spasserende nedover midtgangen og så seg rundt...

... før han kom bort og satt seg ned ved meg og elefanten.

- "What are you doing here?" - sa han (faktisk)
- "We are vansmekting!!! Badly. Daddy skroting" - sa Fnate, med klump i halsen. Dog er vi bare noen få som hører det Fnate sier. Det er usikkert om kabinsjefen hørte det.

- "We are flying to Boston, I hope" - sa jeg. Det hørte han.

- "Well... yes. Anyway, you are very high on the list. We cannot have you sit here. Once we're done with dinner, I'll come and get you. It will just take a few minutes."

Så da pakket vi sekkene våre, og 10-15 minutter senere kom han tilbake og hentet oss. Det var bittelitt kleint å spassere tilbake igjennom kabinen med koffert og sekk, forbi alle sammen. Men bare bittelitt.

Vi fikk en fireseter i midten for oss selv. Litt brus og litt vin.

Og det er bare å gjøre det man pleier å gjøre... høre litt musikk

Fnate tør omsider ta av seg styrthjelmen igjen.

Eller bare chille ut litt

Kanskje sove en skvett

og våkne en skvett... sånn rett før landing

De tilbød noe mat før landing også, men jeg ville heller bare slappe av.

Alt i alt synes jeg det var en strålende opplevelse i economy, og kan ikke skjønne noe av alle dem som klager på dette.

Alt i alt synes jeg det var en strålende opplevelse i economy, og kan ikke skjønne noe av alle dem som klager på dette.

Haha, veldig bra Fnate, veldig bra. Selv om jeg kanskje får lyst å filleriste deg littegrann a la Homer Simpson. Bare litt. :)

Man blir liksom ikke noe mindre BA fanboy av slikt, si.

Herlig!! Heldig du!
Det var ingen som henta meg fram da jeg fløy SK economy t/r Washington i helga. Enda jeg er gulljente og alt... Men jeg overlevde [emoji4]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hahaha, Fnate for President og Samferdselsminister!

Elefanten kan være kultur- og festminister, da tror jeg vi alle skulle kost oss når vi fartet rundt!

God tur videre Fnate, takk for en meget morsom og begivenhetsrik rapport. :)

Kim

Hvor mye flyr du egentlig med BA? Det der er jo noe "bolaget" kunne lært av... (service altså :p )

Og hva arbeider du med? Jeg vurderer omskolering med bakgrunn i denne TR

Haha, din løk[emoji14]

Løk meg her og løk meg der, sa brura.

Hilton Logan airport

Dette hotellet er bare supert når du kommer sent inn til Logan og det er jobb neste dag. Du passerer immigration. Jeg landet 20.40 - ish, og da var det bare et annet fly inn fra utlandet, og de kom bak oss. Altså ingen kø.

Du har så klart bare håndbagasje, og flesker igjennom prosessen på null komma niks. Så tar du rulletrappen opp 2 etasjer og spasserer bortover gangbroen til Hilton. Du kjøper med det sparkling water og sandwich i "Starbøks'en" i lobbyen. Sjekker inn og durer opp på rommet. Nå landet vi bittelitt tidligere enn schedule, men jeg satt på rommet og gomlet sandwich 21-blank.

Det er ikke Nord Amerikas beste flyplassterminalhotell (altså der du ikke trener shuttle). Den prisen vinner nok kanskje Fairmont Vancouver Airport. Men det er helt ok... og oftest grisedyrt.

USD318 skulle de ha inkl taxes, og da får du ikke engang med kjøleskap på rommet. Skandale. Jeg booket det for 60.000 Hilton miles.

Jeg skulle uansett bare sove, og som Diamond hos Hilton kan du jo bruke loungen morran etter. Loungen har kanskje ikke verdens feteste buffet, men åpner tidlig og du kan sitte og spise og jobbe. Funker som et spett.

Og så er det faktisk skikkelig fin utsikt mot Boston skyline fra loungen.

Nei, det er ikke en kanon

Når du har spist og vasket deg under armene lunter til ut mot Terminal A og shuttle buss til Leiebilterminalen. Også en pratisk ting i Boston. Det er en buss til alt. Og som sånn Gold-ting hos Hertz (krever bare å melde deg inn), så behøver du ikke sjekke inn i det hele tatt. Du bare spasserer rett ned i Hertz garasjen. Sjekker navnet ditt på tavla. Der står det en parkeringsplass - hos meg #529 så jeg gikk dit. Fant bilen. Satte meg inn og dundret avgårde på I90W.

I en Kia Sedona... :(

Det er lite BMW følelse over denne...

Så jeg feirer det hele med et kaffestopp hos McDonalds.

visste dere at McDonalds har veldig god kaffe i USA? Det er noe Paul Newman kaffe konsept. Fair Trade og alle greier. Helt sjæf.

Hos Verizon var det, på den andre siden streik. De hadde sikkert fått dårlig kaffe.

En time til og så var jeg jaggu fremme på kontoret mitt.

Haha, veldig bra Fnate, veldig bra. Selv om jeg kanskje får lyst å filleriste deg littegrann a la Homer Simpson. Bare litt. :)

Jeg kan ikke begripe det ;)

Herlig!! Heldig du!
Det var ingen som henta meg fram da jeg fløy SK economy t/r Washington i helga. Enda jeg er gulljente og alt... Men jeg overlevde [emoji4]

Hvaaaa???? Da ville jeg skrevet klage og henvist til dette reisebrevet

Hahaha, Fnate for President og Samferdselsminister!

Elefanten kan være kultur- og festminister, da tror jeg vi alle skulle kost oss når vi fartet rundt!

God tur videre Fnate, takk for en meget morsom og begivenhetsrik rapport. :)

Kim

Takk takk. Fnate smatter på tittelen velferdsminister, men er litt usikker etter å ha sett hvordan det gikk med planene til Raymond - King of Oslo.

Glimrende skrevet som vanlig. God tur videre! ☺

Takk skal du ha

Hvor mye flyr du egentlig med BA? Det der er jo noe "bolaget" kunne lært av... (service altså :p )

Og hva arbeider du med? Jeg vurderer omskolering med bakgrunn i denne TR

Flyr en del med BA. :)

Så det er bare å omskolere seg. Det viktigste er å si fra seg alle muligheter for et fungerende kjærlighets- og familieliv, siden du skal være borte hele tiden for å spille musikk og drikke vin i bizznizzclazz :)

Men jeg klager ikke altså.

Fantastisk report som vanlig!! Mange takk :)

Takk takk.

Du hadde hatt en kjempe karriere som forfatter, veldig bra skrevet [emoji4]

Tusen, tusen takk!!!

Åh, tårene triller her, fantastisk bra!

Huff da... :)

Utrolig underholdende rapport. Kjempebra ☺

Takk skal du ha.

Tusen takk for nok en strålende rapport.

Antar at hverken Andy eller Fnatstadbråten pådrar seg varige senskader av opplevelsen i "economy" ^_^

Herlig TR, godt at fnaten fikk seg ei skikkelig seng, hadde jo vært litt trist om han ikke skulle fått slappet av på skikkelig vis..

DIGRESJONSDEPARTEMENTET

Når jeg sjekket inn på Marriott hotellet her i Springfield i går la jeg merke til at det var konferanse på gang. I heisen så jeg også at det ble kjørt opp mengder med Margarita maskiner og greier.

I dag så jeg også at det var en mengde relativt fyldige menn med bisarre antrekk og hatter.

Altså - jeg vet jeg kaster stein i glasshus. Jeg reiser med en liten elefant, og når vi drar på Flyprat-tur eller har Flyprat møte kan ingen si at det går "13 av oss på dusinet".

Jeg liker raringer, ellers kunne jeg jo ikke sett meg selv i speilet uten å ta livet av meg. Dessuten pleier raringer å ha en relativt god forståelse av at de er rare, og raritetene er jo da ofte et kontaktpunkt.

Så når jeg så en gjeng stå der med de rare hattene og draktene sine kunne jeg ikke dy meg for å gå bort.

Jeg var god og lattermild. Og hyggelig, altså. Aldri nedlatende. Bare smilende.

- "Wow... cool hats, guys. What kind of a conference do you have here?"

STILLHET

- "Is it some kind of a Tequila club or something?"

STILLHET

- "Oh... Shriners... You are shriners? Like moon-shrining?..."

STILLHET

- "No?"

STILLHET

------ PÅ TIDE Å GÅ ------

Nå bare måtte jeg Google dem. Det er vistnok konferanse for en krets blant Frimurere som hadde årsmøte.

De hadde ikke selvironi... etterhvert innså jeg faktisk at de var svært særiøst opptatt av det de holdt på med.

Men jeg mener... hvordan kan du ikke ha selvironi, men rent frem føle deg viktig, når du setter deg i frokostsalen med en sånn hatt?

På hatten til han her stod det "Directors assistant" eller noe.

Andre hadde andre rariteter.

Ja ja... jeg mener bare de burde hatt litt selvironi. Du kan jo ikke kuke rundt sånn og forvente å bli tatt alvorlig. Ja ja...

DIGRESJONSDEPARTEMENTET RESTS

Jeg skal ikke koke altfor mye kålstuing på spiker her.

Det er ikke verdens mest spennende jobbtur. Ikke er Springfield eller East Longmeadows akkurat verdens navle heller. De har en Basket Ball Hall of Fame og en del "gangsta's". Du ser dem når du går gatelangs. De kuker rundt i Subaruene sine med vinduene åpne og høy musikk. Masse gull og hatter og sokker trødd over hodet. Så prøver de se tøffe ut når de myser ut av vinduet.

Men New England's småsteder er også skikkelig fine. Det er store og små trehus... ofte enorme kråkeslott, og det er mange av dem.

Og skolebusser med glade barn, og bilister som faktisk stopper når skolebussen stopper. Da stoppe ALT frem til barna er trygt ute og fremme. Det er skikkelig kos

Også er det kontoret vårt da... svære greier. POW-MIA

I nærheten har MAX Burger den beste lunchen. Wagyu pølse med senep og Mac&Cheese. So much for my diet...

Før snuta rettes inn mot Springfield og deilige Marriott. Denne er til deg Martin!!!

Så er Marriott Springfield så sabla flott, da?

Overhodet ikke. Det er støvete og subbete, det ligger midt i en rimelig klein by og flere ansatte ser ut som om de kommer rett fra rehab.

Men... de kjenner meg igjen i baren (jeg har jo bodd her bra mange ganger nå). Det er en dødshyggelig eldre fyr som jobber der, og vet jeg vil ha elgedosis når jeg kommer. Han har alltid noe bra på lur. Denne husker jeg ikke hva heter, men det var en IPA

Så har de forbausende god middagsmat i restauranten. Jeg spiste Thai Ribs igår, og det var sykt bra. Det var jo ganske enkelt spare ribs i chillisaus.

Og så har de kjøleskap, kaffemaskin og relativt gode senger. Du sover stort sett alltid bra på Marriott.

Utsikten er det litt værre med, men de har jo altså en hage på taket av nabobygget. Der er det en pagoda (er det ikke det det heter) og et tre som blomstrer i April.

Med det så tipper jeg vi takker for oss i avdeling Springfield. Jeg begir meg snart tilbake til kontoret, før jeg skal kjøre til Boston i kveld og fly hjem med BA.

Det blir vel en bitteliten rapport fra det også, tenker jeg.

Back